Skocz do zawartości

[amortyzator] różnica w amortyzatorach montowanych w rowerach do 1400zł


Pegasus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie : jakie są różnice w amortyzatorach montowanych w rowerach do 1400zł. Mowa tutaj o XCT, XCT, GILA, CAPA itp. A jak ich praca będzie wyglądać względem RS XC32, pytam bo mam możliwość kupna roweru do 1400 z takim amortyzatorem jak w tej aukcji -> http://allegro.pl/niemiecki-rower-gorski-26-deore-hydraulik-i5714341715.html. Czy jego manual to https://sram-cdn-pull-zone-gsdesign.netdna-ssl.com/cdn/farfuture/YEuTurMJlbteDKWq_P9PFsqSdIKFvnVVE9ddAMZSCwc/mtime:1405454124/sites/default/files/techdocs/gen0000000004710_rev_c_sektor_recon_xc32.pdf od str. 20?? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest taka, że XCM, XCT, GILA i CAPA to nie są amortyzatory tylko uginacze na dodatek na plastikowych ślizgach, więc luzy łapią od montowania.

Natomiast RS XC32 podobnie jak od zeszłego roku Suntour XCR to już amortyzatory (mają tłumiki) na ślizgach teflonowych. Jeśli w miarę wpasujesz się wagą w ich sprężynę to nawet potrafią fajnie pracować i sztywności im nie brakuje - lagi 32 mm to spory plus.

 

Ja miałem XCR'a i przy wadze 80 kg wybierał zadowalająco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten XC32 przy 63 kg będzie działał w miarę OK? I jak wygląda jego serwis ( serwisowałem kiedyś RST Gilę, ale jak piszecie jest to niska półka = nieskomplikowana budowa ) - tak jak w tym manualu od str 20? I jaki smar, olej byłby do tego potrzebny - wystarczy ŁT-43( jeśli będzie potrzebny jakiś lepszy to ew. mogę kupić jakiś teflonowy [ jakiś przykład ze smarów z Orlenu ] i i olej Amortyzol ) czy to musi być jakiś Rock'n'Roll, Rock Shox itp.? Serwis chciałbym robić 1-2 razy na rok = w tym roku ok. 1000 km, a w przyszłym na nowym rowerze chciałbym dojść do 1500 i w górę :) w tym w planach jeszcze rekreacyjnie 2 GogolMTB Maraton :D golenie górne będę też wycierał szmatką z kurzu i używał brunoxa co jakiś czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jak to jest sprężynówka to idealnie nie będzie pracował pod Twoją wagą, najczęściej w seryjnych amorach dają sprężynę średnią pod osobę 70-80kg.

Co do serwisu; ŁT raczej nie, nie lubi się z uszczelkami. Jako tani zamiennik mozesz użyć wazeliny technicznej wymieszanej z odrobiną oleju 15W, ale zastosowanie dedykowanego smaru da lepszy efekt. Do smarowania lag Amortyzol nada się jak najbardziej, to nie tłumik gdzie jest potrzebny olej o dobrych parametrach, tu jedynie ważne aby olej był gęsty i dobrze smarował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ten amorek ma gąbeczki olejowe pod uszczelkami?

 

czyli:

golenie górne - przecieranie szmatką z kurzu i Brunox co jakiś czas

gąbeczki olejowe - Orlen Amortyzol 15w - http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=AMORTYZOL_15-WL_150

ślizgi, uszczelki, ( być może kiedyś nasmaruję sprężyny ) - Orlen Smarol PTFE ( zawiera chyba teflon ) - http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/Produkt.aspx?produkt=SMAROL_PTFE_2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpuść sobie brunoxa. Na uszczelki kurzowe daj grubą warstwę wazeliny technicznej (do kupienia w każdym sklepie typu tesco). Jeżeli będziesz psikał brunoxem to wypłucze ci cały smar spod uszczelek, brunoxa to sobie możesz psikać na takiego xcm'a co i tak nie działa ;). Jak chcesz wyczyścić uszczelki to przetrzyj wilgotną szmatką, fajne do tego są też mokre chusteczki, ewentualnie po wyczyszczeniu możesz tym amortyzolem przesmarować lagi, pouginać i wytrzeć suchą szmatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...