mmark56 Napisano 29 Października 2015 Napisano 29 Października 2015 W moim rowerze mam obecnie opony 42/622 . Chcę je wymienić na opony Schwalbe Marathon, ale mam parę pytań : - czy zmiana na rozmiar 40/622 ma na coś wpływ ? - wybrać Smart Guard czy też GreenGuard - jest spora różnica w cenie - SmartGuard są dość ciężkie, jaki to ma wpływ na sposób jazdy Pozdrawiam
provid Napisano 29 Października 2015 Napisano 29 Października 2015 40/622 jest oponą minimalnie węższą niż teraz posiadasz a przez to będą minimalnie mniejsze opory toczenia (w zależności jaki będzie bieżnik w oponie) i może trochę się to odbić na komforcie jazdy, chociaż niekoniecznie. Schwalbe opisuje swoje wkładki jak poniżej: SmartGuard - Najskuteczniejsza wkładka ochronna w oponach rowerowych. Masywna warstwa elastycznego, specjalnego kauczuku oferuje trwałą ochronę. Nawet wbita w oponę pinezka nie wyrządza jej szkody GreenGuard - Wkładka o tej samej zasadzie działania co SmartGuard, ale o grubości tylko ok. 3 mm. Wysoce elastyczny, naturalny kauczuk produkowany jest w 1/3 z wtórnie przetworzonych produktów z lateksu. Innymi słowy, wkładki mają takie same działanie z tym że GreenGuard jest bardziej ekologiczna - przetwarzanie materiałów wtórnych. Mimo wkładek, moim zdaniem, to nie ma opony nie do przebicia.
100lar3k Napisano 29 Października 2015 Napisano 29 Października 2015 Witam Miałem Schwalbe Marathon GreenGuard - bardzo dobre opony bardzo wytrzymałe idelane do jazdy na asfalcie i po ubitych drogach bez kamieni. Uważam że warte są swojej ceny, tym bardziej że zrobiłem na nich jakieś 12tyś km i nadal mają z pół bieżnika. Tylko raz miałem dziurę w dętce a w ogóle nie zwracałem uwagi czy jeżdżę po potłuczonym szkle czy innych ostrych przedmiotach. Bardzo cicha na asfalcie opory toczenia też ma fantastyczne. Nie do końca radzi sobie na mokrej nawierzchni, nie nadaje się do jazdy po ubitym śniegu strasznie się ślizga i tak samo zachowuje się w błocie i na mokrych liściach. Na mokrym asfalcie sprawuję się bardzo dobrze. Jedyny minus jak dla mnie to znaczna waga. Przy ciśnieniu 3- 3,5bara bardzo dobrze i lekko się jeździ nawet z lekkim bagażem [całkowite obciążenie czyli rower ja i bagaż to 100-110kg i było idealnie]. Ja polecam jak dla mnie są to opony na kilka sezonów. Edyta: Węższe opony oznaczają mniejsze opory toczenia i są lżejsze. Ja mam marathony w rozmiarze 35C 37-622 lub jak kto woli 28-1,4
zekker Napisano 29 Października 2015 Napisano 29 Października 2015 Przede wszystkim różnica między 42mm, a 40mm nie będzie odczuwalna. Mniej istotne, to im szersza opona, tym opory toczne mniejsze (przy tym samym ciśnieniu). Mit wąskich opon wywodzi się z porównywania szerokich turystycznych/miejskich czy nawet górskich, do szosowych, które są wielokrotnie lżejsze i napompowane kilkukrotnie mocniej. Na opory toczenia wpływ ma tyle czynników, że porównywanie różnicy szerokości rzędu 2mm nie ma zupełnie sensu, więcej tutaj może zmienić bieżnik lub mieszanka, nie wspominając o ciśnieniu. Jeżeli zależy nam na maksymalnej ochronie, to Smart Guard będą lepsze. Jak się jeździ na ciężkich oponach (mam porównanie do zimówek o wadze blisko 1kg każda)? Po prostu trudniej przyśpieszyć i zwolnić, do tego ciężej się podjeżdża. W zakrętach nie czuję różnicy, ale i nie szaleję na tych oponach (zimówki z kolcami). Na co dzień jeżdżę Marathonami Racer z Race Guard. Dają radę, choć kilka przebić miałem w ciągu 4 lat ich używania (ale mniej niż na zwykłych).
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.