Skocz do zawartości

[licznik] Sigma Baseline 1200


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłem niedawno ten licznik skuszony niską ceną. Działa i wyglada solidnie - jak to Sigma.

Ale:

1. W necie nie ma instrukcji do tego modelu. A na przykladowym zdjeciu http://www.rowerowyraj.com.pl/SIGMA-LICZNIK-ROWEROWY-PRZEWODOWY-BASELINE-BC-1200,p,1240 widac, że na wyświetlaczu z lewej strony jest strzałka. Podczas jazdy pokazuje do góry, do dołu, lub zmienia sie w kwadracik. W instrukcji nie ma słowa na ten temat. Z obserwacji wynika ze jest to chyba jakaś tendencja zmian prędkości jazdy...

2. Instrukcja do tego konkretnie modelu (z czerwonym paskiem) nie jest dostepna w necie (a innych modeli Sigmy są). Zeskanowałem swoją papierową aby lepiej odczytywac, bo czcionka jest mikroskopijna. Jak ktos chce to moge wrzucić na jakiś serwer w pdf.

3. Instrukcja jest niezbyt zgodna z polskimi przepisami, bo nie wszystko jest przetłumaczone na polski - np. opisy przy obrazkach.

4. Fonty w wyświetlaczu sa niezbyt fortunnie dobrane, bo "7" przypomina nieco "2"

To tyle z mojej strony. Komentarze mile widzane :icon_cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

1. W necie nie ma instrukcji do tego modelu. A na przykladowym zdjeciu http://www.rowerowyr...-BC-1200,p,1240 widac, że na wyświetlaczu z lewej strony jest strzałka. Podczas jazdy pokazuje do góry, do dołu, lub zmienia sie w kwadracik. W instrukcji nie ma słowa na ten temat. Z obserwacji wynika ze jest to chyba jakaś tendencja zmian prędkości jazdy...

 

Te strzałki to "porównanie prędkości aktualnej ze średnią" tzn. jeśli Twoja średnia prędkość wynosi np. 20 km/h to jadąc 21 km/h (lub więcej) strzałka będzie skierowana do góry, czyli jedziesz szybciej od twojej średniej prędkości, jeśli będziesz jechał wolniej niż 20 km/h strzałka będzie skierowana w dół. Kwadracik oznacza, że aktualnie jedziesz z taką samą prędkością jak twoja średnia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, @@SovaLTD, opisał o co chodzi.

 

Ja mam ten starszy model bez czerwonego paska i ma on normalną "dwójkę". Ale rozumiem Twoje zdziwienie, bo używając Masterspeed 5000, parzę - 70km/h - myślałem, że się licznik zepsuł. To po prostu pokraczna dwójka - myślę, że to kwestia przyzwyczajenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Te strzałki to "porównanie prędkości aktualnej ze średnią" tzn. jeśli Twoja średnia prędkość wynosi np. 20 km/h to jadąc 21 km/h (lub więcej) strzałka będzie skierowana do góry, czyli jedziesz szybciej od twojej średniej prędkości, jeśli będziesz jechał wolniej niż 20 km/h strzałka będzie skierowana w dół. Kwadracik oznacza, że aktualnie jedziesz z taką samą prędkością jak twoja średnia.

Dzięki. A skąd to info? Z innego modelu Sigmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy chwilę pojeździć i to zauważyć.

 

Ale ta średnia to która? Bo dzisiaj jeździłem i obserwowałem. I ta prędkość "przełączania" była cały czas taka sama, ale podczas nieprzerwanej jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dzięki. A skąd to info? Z innego modelu Sigmy?

 

Tak, miałem już dwa modele sigmy i w każdym było mniej więcej tak jak u Ciebie. W obecnym 1609 też mam strzałki w górę i w dół, jednak gdy jadę z tą samą prędkością co średnia to po prostu strzałki gasną i nic się nie wyświetla.

Jak dla mnie przydatna funkcja, często zwracam na to uwagę.

W sumie to te strzałki można jeszcze interpretować tak, że gdy świeci się strzałka w górę lub w dół to prędkość średnia rośnie lub maleje, ale to na jedno wychodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale ta średnia to która? Bo dzisiaj jeździłem i obserwowałem. I ta prędkość "przełączania" była cały czas taka sama, ale podczas nieprzerwanej jazdy.

 

Prędkość średnia będzie oznaczona AVG. SPEED jeśli o to chodzi, zresetuj ją, przejedź się kilka km i zobaczysz co się będzie działo ze strzałkami oraz jak będzie twoja średnia z tych kilku km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie to nie denerwuje, jak chcę wiedzieć jaki dystans całkowity - klikam kilka razy dolnym i mam. Potem przestawiam np. na zegarek i jadę dalej. ;) Wizualnie ten licznik mi się bardzo podoba, a to właśnie dzięki temu że ma ilość przycisków ograniczoną do minimum. Jedyny jaki problem miałem to montaż tego licznika, a dokładnie magnesu na szprychę i czujnika na lagę. Umieściłem go z lewej strony, aby kabel puścić tak jak przewód hamulcowy i nie było możliwe zrobienie takiej odległości magnez-czujnik, jak jest w instrukcji. Jak ustawiłem magnez aby był blisko czujnika to zawadzał o zacisk hamulcowy. Mogli zrobić większy czujnik (ten mocowany na lagę). Zrobiłem ponad 2x większy odstęp jak jest w instrukcji i jest dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...