Skocz do zawartości

[koła] Test koł na ponizszych komponentach:


dayus

Rekomendowane odpowiedzi

Koła zostały złożone 24.07.2006r

Do tej pory zrobiłem na nich 500km (b.mało, w miare przyrostu km, bede dopisywał nowe newsy)

 

Komponenty:

- piasta tył: Shimano XTR FH-M950, 32H, 307g

- piasta przód: Novatec A291 SB, 85g (jest to piasta szosowa)

- obręcze: Mavic X221, niekapslowane, srebrne, 32H, 434g/szt (obie waza tyle samo, za cene 45zł/szt)

- szprychy: Sapim Laser, 2-1,5-2

- alu nyple DT, 64szt, 22g

 

Łączna waga kół: 1556g

 

Koło przednie zostało zaplecione na 1 krzyż (początkowo mialo być słoneczko,ale bałem sie o ta piaste,ze w MTB-XC, może kołnierz peknąć).

Koło tylne zostało zaplecione na 2 krzyże.

 

Poprzednio jezdziłem na DH19, po przełożeniu opon z tych własnie obreczy na nowe Mavici, ciezko było je idealnie prosto zalozyc na obrecze, poniewaz X221 sa węższe od Alexów.

Próbowałem kilka razy zakładac opony, lecz nie dało to żadnych ciekawych rezultatów, z czasem bicie przedniej opony ustapiło, tylna jeszcze troche "skacze" na boki.

 

Po przejechaniu 500km nie widać oznak rozcentrowania kół, jeżdziły juz na wybpostych i kamienistych zjazdach(ok. 50km/h), jak i po schodach, słychać tylko strzelajace szprychy :)

Raz na jakis czas słychac jak bebenek zagra, lecz nie przeskakuje.

 

W przednim kole jest minimalny luz, lecz mozna go nazwać luzem roboczym, tył pomimo kulek jest idealny.

 

Galeria:

novatecyu7.th.jpg xtrzk6.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przednim kole jest minimalny luz, lecz mozna go nazwać luzem roboczym, tył pomimo kulek jest idealny.

Jeśli będziesz z tym dłużej jeździł, to możesz wyrobić gniazda łożysk, a wtedy piasta do kibla. Maszynowa piasta po 500km nie ma prawa mieć luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EDIT:

@roge - masz rację. Piasta przednia nie posiada luzów, dziś wyciagnąlem kolo i sprawdziłem, brak luzów. Nie wiem dlaczego wydawało mi sie,ze ma luzy, moze amor mial luzy,albo nie była dosyc mocno dokrecona, choć zawsze dociskam szybkozamykacz na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie jak uda mi sie plan to moje kola beda takie same[badz jeszcze moze cos zmieni sie w kwestii obreczy] z tym ze chyba na szprychach DT revolution... ale pomyslimy zobaczymy, jak tylko sie uda to na tył na pewno biore XTR-a[z tym ze zaploty troche bardziej "bezpieczne" ..tj tył na pewno na 3x, z przodu jeszcze nie wiem] :). Kola wyszly ci fajne lekkie i stosunkowo tanie jak na taką mase. A zaciski jakie sobie dobrales do nich?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na light-bike,czy gdzieś... to SAPIMy lepiej wypadaja cenowo i wytrzymałosciowo!

Obręcze sa równiez dosyc dobre, na razie nie zauwazylem zadnych minusów. Dzisiaj zostały sprawdzone na okolo jeziora w Czechowicach (tereny dosyc ostre, predkosc rowniez wysoka, kola cale, nawet z lotem na siekiere[przednie kolo])

Zaploty sa ok jak na moja wage, tylko 65kg.

Zaciski bedą na imbus. na razie jest jeden NOVATEC,a drugi SRAM

Edytowane przez dayus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj znów wyczułem luz ruszajac przednim kolem na boki. Czułem go, mocno ruszając kołem na boki. Gdy sie lekko ruszało,tak,zeby go wyczuć, nie czułem go. Luzy były wyczuwalen tylko na cąłym kole wkreconym do widelca(rola dzwigni [z fiz.]). Na samej ośce nie był wyczuwalny luz.

 

Dzis sie wkurzyłem,rozkreciłem tą piastę i postanowilem mocno skręcić.

 

Takie cos zobaczylem w środku...:

piastanovatecek6.th.jpg

 

na łozysku sa oznaki korozji... przeczysciłem to penetratorem i nasmarowałem białym smarem, bedzie OK ;) Oczywiscie w środku czysciutko bez brudu i brudnego smaru.

 

Mocno skręciłem, nie wyczuwam luzu.

 

Wczoraj nawet kołka zaliczyly skoki, z hopki tak na 1-1,5m do gory i lądowanie... czasem na siekiere, albo na 2 koła, wszystko OK, bez centry.

Przebieg: 800km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skrzynia - może masz racje. Ale gdyby sie dłuzej zastanowić, to watpie,zeby stal w piastach MTB i szosowych była inna. Następną rzeczą są uszczelnienia piast, ta piasta nie ma wcale gumowych oslonek,bo w szosie to jest dodatkowe obciazenie i ciezej sie kreci piasta, ale nawet z tymi gumami wchodzi woda do srodka, moge sie załozyc.

 

Ile waza Twoje piasty i ile kosztuja, ogolnie jaki model?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO większość piast na łożyskach maszynowych nie ma dodatkowych uszczelnień, raczej tylko uszczelniane łożyska. Dodatkowe uszczelnienia są np w DT. Moje NS też ich nie mają i nic nie koroduje :D Swoją drogą 800km to tyle co nic, więc np po roku może się okazać, że wybicie łożysk (w celu wymiany) jest lekko mówiąc utrudnione...

 

 

Ile waza Twoje piasty i ile kosztuja, ogolnie jaki model?

 

 

Te o których pisze to NS, modele Roller i Coaster. Waga? Kowadła, foty są na LB mojego autorstwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przebieg 1000km, pojawił sie luz na tylnej piascie.

Zniwelowalem go, po czym wyruszylem na wypad w Beskidy.

Po zjezdzie ze Skrzycznego luzu nie ma na przodzie, ani na tyle.

 

Nie wiem,czy ten luz to normlana sprawa w nowej piascie,czy raczej nie powinno go być...?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powstawanie luzu w kulkowych piastach to normalka. Od czasu do czasu trzeba dokręcić i się nie przejmować. Oczywiście, jeśli nie trzeba tego robić za często. Myślę, że 2000 - 3000km ostrej jazdy powinno być normalnym przebiegiem, po którym trzeba skasować luz. Nie przejmuj się swoim 1000km, nie wiadomo jak ta piasta byla skręcona fabrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...