Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

W samym zaworze śmiem wątpić czy guma jest olejoodporna. Może się zrobić z niej papka. W każdym razie niektóre dodatki czyszczące znajdujące się w większości współczesnych olejów silnikowych szkodzą gumie i niektórym plastikom nawet tym olejoodpornym.

Napisano

Są przypadki gdzie dostanie się brud na końcówkę pompki lun zaworu. Pierw należało by to dobrze wyczyścić, najlepiej sprężonym powietrzem a potem smarować. Co do smarowania gwintów to polecam smar wapniowy

Napisano

Akurat amor jest nowy więc z brudem problemu nie ma. Natomiast nie do końca wiem o co chodzi z uszczelnieniami skoro pytam o zewnętrzny gwint zaworu  :whistling:

Napisano

Głównym twoim pytaniem było zapytanie o smarowaniu lub oliwieniu zaworu gwintowanego ze względu dużego dźwięku, przez to ci napisałem że dobrym smarem do gwintówanych elementów jest smar wapniowy  :thumbsup:

Napisano (edytowane)

Akurat amor jest nowy więc z brudem problemu nie ma. Natomiast nie do końca wiem o co chodzi z uszczelnieniami skoro pytam o zewnętrzny gwint zaworu  :whistling:

W pompce jest uszczelka, która będzie miała z tym kontakt.

@piciu256: w sumie racja, ale kto ma taki olej pod ręką? Oleje moto są tylko marketingowo chrzczone full sythetic a na bazie ropy robione i mają masę dziwnych dodatków i "uszlachetniaczy".

Edytowane przez vdcmike
Napisano

A tak wogóle to na logikę taniej jest im montować wszędzie gumę odporną na olej, a nie tu zwykła, a tu hydrauliczna- bo wtedy jest jedno źródło. A nawet jakby z jakiegoś powodu suntour zamontował zawór nienadający się do amortyzatorów, tylko do dętek- jeśli zaczął by puszczać to taki rdzeń kosztuje 50 groszy ;)

ps. ja w moim amorku, w poprzednim także z powodzeniem stosuję 10w40 półsyntetyk i nic się nie dzieje więc trochę się śmieję z tego całego straszenia o "specjalnych" olejach ;)

Napisano

Już mi się zdarzały w niektórych modelach Suntoura, wymienne całe gwintowane końcówki wraz z wentylem. Myślę że tak zrobią w przyszłości. Tak samo od 2017  prawdopodobnie będą już dostępne wymienne tuleje ślizgowe przednich amortyzatorów 

Napisano

Posmarowałem gwint smarem silikonowym, w charakterystyce ma napisane że nie reaguje z gumą itd więc chyba powinien być ok. Pompka wkręca się ładnie, ale przy wykręcaniu nadal słychać delikatne piski  :whistling:


Głównym twoim pytaniem było zapytanie o smarowaniu lub oliwieniu zaworu gwintowanego ze względu dużego dźwięku, przez to ci napisałem że dobrym smarem do gwintówanych elementów jest smar wapniowy  :thumbsup:

 

Właśnie przypadkiem zauważyłem że Motorex Bike Grease 2000 to jest  smar wapniowy a mam jeszcze go trochę  :thumbsup:

Napisano

Co do amortyzatorów Suntour to polecam robić przegląd zerowy czyli zaraz po zakupie amortyzatora, Jeśli ktoś go jeszcze nie zrobił to polecam bo naprawdę warto

Napisano

A co się robi na takim przeglądzie? Mój ma w sumie dopiero jakieś 500km,ale będę zawozil rower na pełen przegląd po sezonie i odrazu zrobili by też ten amor.

Napisano

A co się robi na takim przeglądzie? Mój ma w sumie dopiero jakieś 500km,ale będę zawozil rower na pełen przegląd po sezonie i odrazu zrobili by też ten amor.

 

Amortyzator to polecał bym najlepiej gdybyś sam sobie go przeserwisował bo przynajmniej wiesz co zrobiłeś. Jeśli rower masz na gwarancji a zepsuje ci się amor to nie dawaj cały rower na reklamację do sklepu bo to tylko sporo czasu trwa, natomiast wtedy pakuj i wysyłaj bezpośrednio do dystry i w parę dni masz amor z powrotem. Polski dystrybutor także rozpatruje reklamacje amortyzatorów które fabrycznie są w rowerach

Głównie sprawdza czy producent nie poskąpił na smarowaniu, i to poprawia.

 

Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka

 

W tych czasach to producenci patrzą na ilość a nie na jakość

Napisano

 

 

Co do amortyzatorów Suntour to polecam robić przegląd zerowy czyli zaraz po zakupie amortyzatora

Takie zalecenie powinno być wpisane do instrukcji obsługi , nie tylko SR ale i reszty "renomowanych" producentów (RS , Fox).

Napisano (edytowane)

Jak to jest z sprężyną negatywną? Bo coś czytałem że przy twardej sprężynie pełny skok pojawi się dopiero w okolicach 100 PSI, u mnie po napompowaniu do 50- 60 PSI mam już 100mm skoku. Czy to oznacza że mam miękką sprężynę czy coś źle zrozumiałem?

Edytowane przez skom25
Napisano

U mnie również pełny skok pojawia się przy podobnym ciśnieniu, też kupiony u Activii  :thumbsup:

 

Serwis mojego Raidona zrobiłem po przejechaniu 600 km, w zasadzie nie miałem tam co robić, czysto i smaru bardzo dużo. 

Napisano

Zależy od oczekiwań. Sztywność do typowego XC pod 100kg ujdzie. Jeśli masz na myśli rocznik '16+ to powinien być bezproblemowy przy trzymaniu zalecanych okresów serwisowych (i pod warunkiem zapomnienia o brunoxach). Praca nie zachwyca (typowa dla tego przedziału cenowego). Warto zrobić serwis "zerowy" i jednocześnie dobrać odpowiednią pod siebie sprężynę negatywną.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...