piciu256 Napisano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 Dobrze jest nasmarować gwint olejem lub smarem. Nie ma czegoś takiego jak olej niebezpieczny dla uszczelnień Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 W samym zaworze śmiem wątpić czy guma jest olejoodporna. Może się zrobić z niej papka. W każdym razie niektóre dodatki czyszczące znajdujące się w większości współczesnych olejów silnikowych szkodzą gumie i niektórym plastikom nawet tym olejoodpornym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 dlatego dobrze jest używać oleju syntetycznego bo tam dodatki nie są potrzebne Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 Są przypadki gdzie dostanie się brud na końcówkę pompki lun zaworu. Pierw należało by to dobrze wyczyścić, najlepiej sprężonym powietrzem a potem smarować. Co do smarowania gwintów to polecam smar wapniowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 Akurat amor jest nowy więc z brudem problemu nie ma. Natomiast nie do końca wiem o co chodzi z uszczelnieniami skoro pytam o zewnętrzny gwint zaworu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 Głównym twoim pytaniem było zapytanie o smarowaniu lub oliwieniu zaworu gwintowanego ze względu dużego dźwięku, przez to ci napisałem że dobrym smarem do gwintówanych elementów jest smar wapniowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 (edytowane) Akurat amor jest nowy więc z brudem problemu nie ma. Natomiast nie do końca wiem o co chodzi z uszczelnieniami skoro pytam o zewnętrzny gwint zaworu W pompce jest uszczelka, która będzie miała z tym kontakt. @piciu256: w sumie racja, ale kto ma taki olej pod ręką? Oleje moto są tylko marketingowo chrzczone full sythetic a na bazie ropy robione i mają masę dziwnych dodatków i "uszlachetniaczy". Edytowane 11 Grudnia 2016 przez vdcmike Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 A tak wogóle to na logikę taniej jest im montować wszędzie gumę odporną na olej, a nie tu zwykła, a tu hydrauliczna- bo wtedy jest jedno źródło. A nawet jakby z jakiegoś powodu suntour zamontował zawór nienadający się do amortyzatorów, tylko do dętek- jeśli zaczął by puszczać to taki rdzeń kosztuje 50 groszy ps. ja w moim amorku, w poprzednim także z powodzeniem stosuję 10w40 półsyntetyk i nic się nie dzieje więc trochę się śmieję z tego całego straszenia o "specjalnych" olejach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 Już mi się zdarzały w niektórych modelach Suntoura, wymienne całe gwintowane końcówki wraz z wentylem. Myślę że tak zrobią w przyszłości. Tak samo od 2017 prawdopodobnie będą już dostępne wymienne tuleje ślizgowe przednich amortyzatorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klark Napisano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 Podlacze się pod temat. Co ile serwisować amortyzator Raidon? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2016 Posmarowałem gwint smarem silikonowym, w charakterystyce ma napisane że nie reaguje z gumą itd więc chyba powinien być ok. Pompka wkręca się ładnie, ale przy wykręcaniu nadal słychać delikatne piski Głównym twoim pytaniem było zapytanie o smarowaniu lub oliwieniu zaworu gwintowanego ze względu dużego dźwięku, przez to ci napisałem że dobrym smarem do gwintówanych elementów jest smar wapniowy Właśnie przypadkiem zauważyłem że Motorex Bike Grease 2000 to jest smar wapniowy a mam jeszcze go trochę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Podlacze się pod temat. Co ile serwisować amortyzator Raidon? Jak każdy inny amortyzator podstawowy serwis minimum raz do roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Co do amortyzatorów Suntour to polecam robić przegląd zerowy czyli zaraz po zakupie amortyzatora, Jeśli ktoś go jeszcze nie zrobił to polecam bo naprawdę warto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klark Napisano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 A co się robi na takim przeglądzie? Mój ma w sumie dopiero jakieś 500km,ale będę zawozil rower na pełen przegląd po sezonie i odrazu zrobili by też ten amor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Głównie sprawdza czy producent nie poskąpił na smarowaniu, i to poprawia. Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 A co się robi na takim przeglądzie? Mój ma w sumie dopiero jakieś 500km,ale będę zawozil rower na pełen przegląd po sezonie i odrazu zrobili by też ten amor. Amortyzator to polecał bym najlepiej gdybyś sam sobie go przeserwisował bo przynajmniej wiesz co zrobiłeś. Jeśli rower masz na gwarancji a zepsuje ci się amor to nie dawaj cały rower na reklamację do sklepu bo to tylko sporo czasu trwa, natomiast wtedy pakuj i wysyłaj bezpośrednio do dystry i w parę dni masz amor z powrotem. Polski dystrybutor także rozpatruje reklamacje amortyzatorów które fabrycznie są w rowerach Głównie sprawdza czy producent nie poskąpił na smarowaniu, i to poprawia. Wysłane z mojego MI 3W przy użyciu Tapatalka W tych czasach to producenci patrzą na ilość a nie na jakość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gtb Napisano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2016 Co do amortyzatorów Suntour to polecam robić przegląd zerowy czyli zaraz po zakupie amortyzatora Takie zalecenie powinno być wpisane do instrukcji obsługi , nie tylko SR ale i reszty "renomowanych" producentów (RS , Fox). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 (edytowane) Jak to jest z sprężyną negatywną? Bo coś czytałem że przy twardej sprężynie pełny skok pojawi się dopiero w okolicach 100 PSI, u mnie po napompowaniu do 50- 60 PSI mam już 100mm skoku. Czy to oznacza że mam miękką sprężynę czy coś źle zrozumiałem? Edytowane 13 Grudnia 2016 przez skom25 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 amorek masz fabrycznie z roweru czy kupiony w sklepie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Kupiony od Ciebie w Sierpniu lub Wrześniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2016 Jeśli mi nie zlecałeś wymiany sprężyny to masz fabryczne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrek383 Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 U mnie również pełny skok pojawia się przy podobnym ciśnieniu, też kupiony u Activii Serwis mojego Raidona zrobiłem po przejechaniu 600 km, w zasadzie nie miałem tam co robić, czysto i smaru bardzo dużo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2016 No to cieszyć się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
popio Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 czy raidon to dobry wybór na pierwszy amortyzator powietrzny i pod wage uzytkownika 100 kilo , do lekkiego XC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2016 Zależy od oczekiwań. Sztywność do typowego XC pod 100kg ujdzie. Jeśli masz na myśli rocznik '16+ to powinien być bezproblemowy przy trzymaniu zalecanych okresów serwisowych (i pod warunkiem zapomnienia o brunoxach). Praca nie zachwyca (typowa dla tego przedziału cenowego). Warto zrobić serwis "zerowy" i jednocześnie dobrać odpowiednią pod siebie sprężynę negatywną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.