fakirek84 Napisano 26 Października 2015 Udostępnij Napisano 26 Października 2015 (edytowane) Mam pytanko do was jesli posiadam taki kartridz w amorku http://www.activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/kartridze-i-podzespoly/kartridze_kartridz-blokady-do-amortyzatorow-raidon-lor-xcr-lor/565 czy mozna go wymienić na jakiś inny np taki http://www.activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/kartridze-i-podzespoly/kartridze_kartridz-blokady-skoku-suntour-epiconepixon-lor/286 i czy zmieni sie praca amorka ?? Edytowane 26 Października 2015 przez fakirek84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 (edytowane) Oczywiście że można go wymienić. Ty masz wersję RL-R a nie LO-R. Gwinty korków pasują. Oczywiście że praca jest lepsza w Epiconach Jeśli planujesz wymieniać to od razu pomyśl o kartridżu z Epicona wersji RL-RC. Niestety pod oś 9mm juz w Epixonach z 2016 montują takie same kartridże co w raidonach. Wysokiej półki są dopiero kartridże w amorkach pod oś 15mm, lecz także cena amorka sporo się podnosi. Sporo wymieniam klientom te kartridże z wyższej półki amorków, szczególnie ze względu że są rozbieralne i można sobie olej w nim wymienić Edytowane 27 Października 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fakirek84 Napisano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Czesc Mam pytanie czyli jak bym wymienił sobie na taki kartridze to bedzie pasowało wszystko i bedzie lepiej chodził ...tego co kupiłem u Ciebie wszystko ładnie chodzi blokada działa tak jak powinna Ps Pytam z Ciekawosci "http://activia.sgl.pl/cena/czesci-zamienne-suntour/kartridze-i-podzespoly/kartridze_kartridz-blokady-skoku-suntour-epiconepixon-lor/286 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 (edytowane) Ten co w linku podałeś jest na pewno lepszy od tego co ty masz lecz on jest z blokadą na goleni a nie na kierownicy żebyś się nie pogubił to masz tu link gdzie są dokładnie opisane Skróty modeli danych amortyzatorów http://activia.sgl.pl/oznaczenia_amortyzatorow.php Edytowane 27 Października 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fakirek84 Napisano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2015 A jak by sie np zdecydował na wymiane na ten co podałem w linku to bedzie lepsza praca i widoczna poprawa ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Tak. Ponadto tam można olej zmienić, na gęściejszy lub rzadszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fakirek84 Napisano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2015 A ile by u Ciebie kosztował ten kartridż razem z czerwona pokretłem i oringiem i nakretka , a ile by kosztował Epicona wersji RL-RC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Do LOR potrzebujesz jeszcze korek blokady skoku wersja LOR to cały zestaw 350zł Wersja RLRC to cały zestaw 500zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fakirek84 Napisano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2015 A Ty co bys wybrał jak bys miał modernizować ...??? a np za miesiac bedziesz miał jeszcze te kartridze ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Kartridże cały czas mam. Bardziej polecał bym ci zainwestować w ten lepszy. Raidon z 2016 jest taki sam jak Epixon. Jedynie Epixon ma lepszy kartridż lecz kartridż wersji RL-RC występuje już tylko w tych najwyższych modelach epixonow co są pod os 15mm przez to jak wsadzisz sobie kartridż wersji RL-RC to będziesz miał już wtedy bajerancki amorek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fakirek84 Napisano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2015 No dobra ale przecież ja mam gore z Raidona 2016 czyli z tego co piszesz to powinien byc lepszy a doł mam z 2015 roku kurde bo juz sie po mału zakreciłem to co w końcu musiał bym wymienić zebym miał wtedy ten "Bajerancki amorek" A Ty co bys wybrał jak bys miał modernizować ...??? a np za miesiac bedziesz miał jeszcze te kartridze ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 (edytowane) Kartridże mam cały czas. W Raidonach są zawsze nierozbieralne kartridże. Już nawet na 2016 w Epixonach pod os 9mm też są nierozbieralne kartridże. Dopiero w wersjach TR są te lepsze, przez to są takie drogie Edytowane 27 Października 2015 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fakirek84 Napisano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2015 kurde juz nie wiem o co kaman na co mam wymienić zeby było bajer amorek :| Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
screwer Napisano 9 Września 2016 Udostępnij Napisano 9 Września 2016 Przepraszam, że "odkopuję" ale mam pytanie odnośnie Raidona. Posiadam wersję z 2014 r. (aluminiowe golenie górne, blokada manetką na kierownicy, cartridge w prawej goleni + sprężyna powietrzna w lewej). Jak zauważyłem wideł da się mocno poprawić stosując odpowiednie smarowanie. Brunox deo gwarantuje fajną pracę ale i szybkie "zacieranie" uszczelniaczy. Działa do momentu zapylenia, potem mocno muli czułość, ciągnie brud i upycha go między wargami uszczelniaczy. Jako, że śmigam na moto to przetestowałem drogi ale rewelacyjny smar do zawieszeń motocyklowych i doznałem szoku. Amor po wyczyszczeniu uszczelniaczy i zaaplikowaniu smaru wybiera jak rasowe Fox-y. Stał się czuły na najmniejsze kamyczki a uszczelniacze nie przejawiają oznak wycierania się (czarne smugi na goleniach) ogólnie coś pięknego. Śmigam tak już 2 rok. Tu pojawia się moje pytanie gdyż zapragnąłem więcej skoku. Czy ze standardowych 100 mm skoku da się uzyskać 120 mm zamieniając ponoć jakieś tulejki? Znalazłem na YT film sygnowany Suntorem lecz dotyczy on Epicon-a. Byłem już w 3 serwisach, niestety nie mają pojęcia czy faktycznie Raidon oferuje opcję zmiany skoku a chciałbym to zlecić przy serwisie amora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 (edytowane) Oczywiście że się da zmienić. Wystarczy przebić na popychaczu nit na inny otwor Edytowane 10 Września 2016 przez ACTIVIA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sssmok Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 (edytowane) screwer a mógłbyś napisać jaki to smar stosujesz od motocykli do amortyzatorów i gdzie go można kupić? Byłbym zainteresowany, bo w moim Raidonie dokładnie tak samo brunox też powoduje po jakimś czasie mulenie amora. Edytowane 10 Września 2016 przez sssmok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 A jesteście pewni że używacie Brunoxa tak jak należy? Nie pryska się na golenie bo pod uszczelkami zrobi się papka. Spryskać chusteczkę i wytrzeć golenie, tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sssmok Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 (edytowane) Tu chodzi o to, że górna warga uszczelki po wyschnięciu brunoxa nie ma poślizgu i przyciera o górną lagę. A ten normalny smar do amortyzatorów rowerowych nie za bardzo się na gumie utrzymuje. I efekt jest taki, że warga uszczelki hamuje pracę amora zamiast tylko i wyłącznie zbierać kurz i inne paprochy. A pryskanie brunoxem nie tylko szkodzi na wymywanie smaru, ale zawsze jakiś nadmiar poleci na tarcze i klocki i po jakimś czasie tarcza się pięknie błyszczy ale za to gorzej z hamowaniem. Przynajmniej u mnie tak było, jak pierwszy raz go używałem nie wiedząc jeszcze co i jak Edytowane 10 Września 2016 przez sssmok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 A co to za Raidon? Nie jest zalany olejem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
screwer Napisano 10 Września 2016 Udostępnij Napisano 10 Września 2016 (edytowane) Używam smaru do uszczelniaczy firmy Ariete - Arisil, kupuję go w sklepach z częściami do motocykli, np. Olekmotocykle. Nie jest tani i dostępny głównie w saszetkach 1g w cenie ok. 7 zł. Jedna saszetka starcza mi na ok. 2 użycia. Arisilu używam na 2 sposoby - albo zdejmuję golenie dolne, czyszczę co trzeba i smar aplikuje na wargi uszczelniacza, albo ucinam róg saszetki i wtłaczam trochę smaru pod uszczelniacze. Polecam dla testu wypróbować, różnica jest kolosalna. +200% do czułości wybierania i płynności pracy amora. Jeśli chodzi o Brunox to zawsze używałem go zgodnie z zasadami, tj. nie pryskając na lagi. Szczerze mówiąc to nie widzę sensu w użyciu tego produktu. Aktualnie używam wyłącznie Arisilu i z pewnością tylko przy nim zostanę. Oczywiście że się da zmienić. Wystarczy przebić na popychaczu nit na inny otwor Dzięki za informację, jutro zabiorę się za zmianę skoku. Edytowane 10 Września 2016 przez screwer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sssmok Napisano 11 Września 2016 Udostępnij Napisano 11 Września 2016 (edytowane) A co to za Raidon? Nie jest zalany olejem? Raidony fabrycznie nie są zalewane olejem i nie mają odpowiednich do tego uszczelek.. A zalanie prawej lagi może uszkodzić tłumik, który jest nierozbieralny. Dzięki screwer, poszukam tego smaru, może uda mi się gdzieś znaleźć. Edit: Znalazłem dokładny odpowiednik tego smaru na Ebayu pod nazwą dow corning molykote 55 O-ring Silicone Grease Lubricant Lube 5.3 oz Tube. Co ciekawe znalazłem informację, że ten smar jest stosowany przez NASA w przestrzeni kosmicznej do oringów, żeby nie zacierały się na elementach metalowych podczas pracy. Jak dla mnie to dostateczne potwierdzenie, żeby go zamówić pomimo dosyć wysokiej ceny razem z przesyłką. http://www.ebay.co.uk/itm/Molykote-Dow-Corning-Silicone-55-O-Ring-Grease-Lubricant-Gasket-Long-Expiry-NEW-/251619085853?hash=item3a95aa8e1d:g:cVEAAOxy69JTEilG Edytowane 11 Września 2016 przez sssmok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
screwer Napisano 12 Września 2016 Udostępnij Napisano 12 Września 2016 (edytowane) Sssmoku tego czegoś nie testowałem. Może efekt będzie kosmiczny :-) Napisz jak użyjesz. Ciekaw jestem jaką to ma konsystencję. Edytowane 12 Września 2016 przez screwer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sssmok Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Spoko Już jest w drodze i na pewno napiszę, czy to jest to samo co u Ciebie, bo oznaczenie USA Military specification ma dokładnie takie samo G-4343 C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Raidony fabrycznie nie są zalewane olejem i nie mają odpowiednich do tego uszczelek.. A zalanie prawej lagi może uszkodzić tłumik, który jest nierozbieralny. Masz rację, coś sobie ubzdurałem że AIR= Kąpiel olejowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 kto ci naopowiadał że nie można nalać oleju do goleni dolnych? oczywiście że można, czemu niby miałoby to uszkodzić tłumik? po 10ml na goleń i wszystko śmiga [emoji106] Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.