LegionnaireSowa Napisano 26 Października 2015 Udostępnij Napisano 26 Października 2015 Witam serdecznie, przedstawiam projekt który powstał w ciągu tego sezonu. Wiosną kupiłem rowerek na allegro, używany za 1600 zł, ważył 10500 gram bez pedałów. W kwietniu pierwszy raz wsiadłem na rower i uczyłem się jeździć Wcześniej rower widziałem w czasach szkoły jakieś 6-7 lat temu Pierwsze zawody po miesiącu treningów, BikeMaraton w Zdzieszowicach, wynik w połowie stawki, awans na 3 sektor. Zaczeła się rywalizacja:) systematyczne treningi, modyfikacje sprzętu, poprawa wyników. Sprzęt składałem w 90% na używanych częściach wylicytowanych na allegro. Rower schudł prawie 2 kg, ja schudłem 13 kg (z wagi 93 do 80kilogramów, chyba wciąż dużo jak na kolarza?) Koszt skończonego projektu na tą chwilę to 5 tys. Waga chyba zadowalająca. Końcem sezonu w kategorii M1/M2 na maratonach zajmowałem pozycje w pierwszej dziesiątce/piątce, czasem podium... więc chyba dobrze mi idzie jak na młodego ale ja tam się nie znam Wagi nie mam żeby rower zważyć - wage poszczególnych komponentów znalazłem w google lub na forum: Bar Ends: (Rogi)- Bottle Cage: (Koszyk na bidon) force x2, 54g Brake (Front): (Hamulec przedni) shimano XT m775, 250g Brake (Rear): (Hamulec tylny) shimano XT m775 280g Cables: (Pancerze i linki) shimano/jagwire - 70 g Cassette: (Kaseta) Shimano XT 11-32, 255g Chain: (Lancuch) Shimano XT HG93, 270g Crankset: (Korby) Shimano XT, 870g -Crank Arms: (Ramiona) XT -Bottom Bracket: (Suport) XT -Outer Ring: (Blat) Q rings ROTOR 424t -Middle Ring: (Srednia tarcza) Q rings ROTOR 33t -Inner Ring: (Młynek) Shimano xt 22t -Crank Bolts: (Sruby mocujace tarcze) steel/alu -Mick: (inne) Kontra, Disc Rotors: (Tarcze Hamulcowe) Ashima 160mm/180mm + bolts, 195g Derlr (Front): (Przerzutka przednia) Shimano XT 152g Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) Shimano XT 225g Fork: (Widelec) FOX float 32 fit rlc 100mm 1450g Frame: (Rama) Thompson curve 17' alu 7005, 1650g Grips: (Gripy) Boplight 25g Handlebar: (Kierownica) bontrager rxl carbon 140g Headset: (Stery) cane creek + syntace top cap + alu bolt, 80g Pedals: (Pedaly) shimano m540 400g Spacers: (Podkładki pod mostek) - Seat: (Siodlo) selle italia gel flite 230g Seatpost: (Sztyca) guizzo carbon 260g Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) Thompson 20g Shifters: (Manetki) Shimano XT 255g Skewers: (Zaciski koł) Novatec 100g Stem: (Mostek) Syntace F99 105g Tire (Front): (Opona przednia) Geax Mezcal 450g Tire (Rear): (Opona tylna) Geax Mezcal 450g Tubes: (Detki) Mleczko, 2x50g + wentylki, tasma 130g Wheel Front: (Kolo przednie) 1290g (waga obu kół) -Hub: (Piasta) Novatec D711 -Rim: (Obrecz) ZTR Alpine -Spokes: (Szprychy) Sapim Laser -Nipples: (Nyple) Sapim alu Wheel Rear: (Kolo tylne) -Hub: (Piasta) Novatec D712 -Rim: (Obrecz) ZTR Alpine -Spokes: (Szprychy) Sapim laser -Nipples: (Nyple) Sapim alu Total: 9656 Teraz szykuje się pracowita zima i ostra rywalizacja w sezonie 2016 Następne modyfikacje to może być rama accent peak 29, obręcze ZTR Crest 29, widelec 29' i przeróbka tego roweru na 29era. Przytyje jakieś 200 gram, ciekawe czy duże koło faktycznie poprawi wyniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernesto Napisano 26 Października 2015 Udostępnij Napisano 26 Października 2015 Zdjęcia daj jeśli można . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LegionnaireSowa Napisano 26 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2015 To jest zdjęcie z przed miesiąca, jeszcze bez foxa, korby XT, blatów Q rings. Jak tylko wrócę do domu to prześle aktualne foty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ernesto Napisano 26 Października 2015 Udostępnij Napisano 26 Października 2015 (edytowane) Fajny podoba mi się. Mam pytanie gdzie kupiłes białe mezcale ?. Czekam na resztę zdjęć. Edytowane 26 Października 2015 przez ernesto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lumperator Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Przejście na Accenta 29-er może pociągnąć za sobą potrzebę wymiany kasety i/lub korby, jak również może ci przypasowac inny mostek, szersza kierownica itd. To praktycznie coś nowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 27 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Wykręć pivoty, nie wiem po co Ci one. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SlezaFanatic Napisano 27 Października 2015 Udostępnij Napisano 27 Października 2015 Nie no rower i specyfikacja fajna tylko mnie strasznie gryzie w oczy tak duża ilość bieli , poprostu mi się nie podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LegionnaireSowa Napisano 27 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Października 2015 (edytowane) Fajny podoba mi się. Mam pytanie gdzie kupiłes białe mezcale ?. Czekam na resztę zdjęć.Na allegro jakiś miesiąc temu, nawiasem świetne oponki w połączeniu z mlekiem. Co do koloru to kwestia gustu a co do projektu 29 er to największym wyzwaniem będzie zakup ramy, dobrego amora i zaplatanie kół, wydatek rzędu min. 4 tys. Nie wiem czy warto, Więcej ugram ciężkim treningiem przez zimę niż większym kołem Edytowane 27 Października 2015 przez LegionnaireSowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 28 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2015 Wydatek mniejszy jeżeli pomyślisz o kupnie od razu całego roweru. Za 5,5k zł masz bardzo sensownie poskładany rower. Dużo lepiej to wychodzi (ekonomicznie) niż w przypadku samodzielnej konfiguracji i składania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LegionnaireSowa Napisano 31 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Tak, masz absolutnie rację. Tylko jak chciałem sprzedać swój to proponowali mi za niego tylko 2500. Aż żal sprzedawać, żal też odstawić do garażu. Więc wolę dołożyć 3000 i zrobić z niego 29 era Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Nową rama = nowy rower. I co najwyżej część gratów można przełożyć z obecnego. Także trudno nazwać to zrobieniem z obecnego roweru 29era, skoro większych kół do niego nie załadujesz tylko zbudujesz coś nowego na innej ramie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Generalnie wieje optymizmem ... Kolega chce dokładając 3 tysie zrobić 29`era na ramie Accenta tylko 200 g cięższego niż aktualny Thompson Gotowa specyfikacja sklepowa która zejdzie poniżej 10 kg to wydatek kilkunastu tyś zł . Dobrym punktem odniesienia może być Accent Peak 29 PRO który wszedł jako nowość na 2016 ... Deklarowana waga producenta to 10,4 kg bez pedałów w rowerze praktycznie na pełnym X0 za 8 kzł . Przyjrzyj się temu rowerowi i zastanów się co będzie trzeba wymienić i za jakie pieniądze aby osiągnąć cel . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lesieque Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Przejście na 29era to większa sprawa.Musisz wymienić koła, amora i ramę. To jest raczej oczywiste. Nie wyobrażam sobie jeździć na 29erze z kasetą 11-32 i do tego z tak twardymi przełożeniami z przodu. Jeżeli dla kogoś blat 44t w 29erze to standard to albo nie umie jeździć ze zdrową dla kolan kadencją, albo jeździ po asfalcie z przewyższeniami 50m na 100km.Więc do listy dochodzi prawdopodobnie napęd.Jak dorobisz się większej ramy, bo jednak 29er musi mieć wiekszą ramę od 26er to wydłużeniu muszą ulec przewody od hamulców. Wydatek nieporownywalnie mniejszy do wymiany kół czy amora, ale to kolejne powiedzmy 200zl za przewody, oliwki itp.Składanie roweru ma sens ale moim zdaniem od pewnej granicy. Powiedzmy, że za 9-10 tysięcy możemy mieć rower w super specyfikacji ważący niecałe 9kg. Schodząc 4-5 tysięcy z budżetu już lepiej kupić uzywkę po jednym sezonie niż kombinować po kosztach. Szczególnie, że 29er niestety ale musi być lekki. Dużo bardziej czuć wagę takiego roweru niż w przypadku 26cali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 31 Października 2015 Udostępnij Napisano 31 Października 2015 Wy już o lekkim 29erze, a tu zdaje się nawet obecnego roweru realna waga nie została podana, tylko szacunkowa na podstawie informacji z netu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LegionnaireSowa Napisano 1 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2015 Wagi jeszcze rowerek nie widział ale mam nadzieję że wynik szacunkowy nie odbiega od rzeczywistości. Jeśli ktoś kiedyś ważył np. ten sam model amortyzatora, to mój waży raczej tyle samo +/- naście gram. Co do modyfikacji na 29 era to racją jest, że za 5 tyś można kupić używany rower lepszy niż inwestując 3-4 tyś w tego. Dlatego projekt 29 era to wciąż kalkulacje teoretyczne. Nawiasem śledząc nowinki ze świata wyścigów i widząc ze światowa czołówka zaczyna jeździć coraz częściej na 27,5 zaczynam się zastanawiać czy 26 er może jednak da radę. W końcu to już tylko jakieś 1,5 cala różnicy czyli mniej jak 3 cm. Dla mnie 27,5 i 26 to niemal to samo. Takie tam gdybanie.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LegionnaireSowa Napisano 7 Listopada 2015 Autor Udostępnij Napisano 7 Listopada 2015 Kilka nowych fotek:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.