Skocz do zawartości

[piasta] tylna, naprawiać czy kupić nową?


JohnnyB

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Od jakiegoś czasu zauważyłem, że czasem tylna piasta mi puszcza (kaseta się kręci, ale koło niestety nie). Zwykle to są pojedyńcze przeskoki, ale zdarza się, że puszcza całkowicie i wtedy mogę sobie pedałować w miejscu co najwyżej. Jest to piasta która była w rowerze od zakupu (rower w okolicach 1000zł), więc zastanawiam się czy jest sens próbować to naprawiać czy po prostu kupić nową i nie bać się, że gdzieś pojadę, a potem nie wrócę, bo rower przestanie jechać.

Jak nową to co polecacie (kaseta 8 biegowa)?

  • Mod Team
Napisano

To nie piasta a bębenek przepuszcza.

Z ceny roweru wynika, że reaktywować pewnie się nie opłaca.

 

Jak nową to co polecacie (kaseta 8 biegowa)?

Może jednak całe koło lepiej.

Napisano

Czyli wystarczyłoby wymienić bebenek zamiast całej piasty? Da się to zrobić bez rozplatania koła? Jakie wymiary potrzebuje, żeby kupić kompatybilny?

Napisano

Potrzebujesz taki, jaki masz. Odkręć kasetę, odkręć bębenek i kup taki sam jaki masz. Albo całą piastę z bębenkiem, bo z doświadczenia wiem, że tak będzie łatwiej. Oczywiście możesz też rozebrać bębenek zanim go odkręcisz i stwierdzisz co jest przyczyną usterki...

Napisano

Rozmontowałem wszystko i  w sumie mógłbym kupić sam bębenek.

Tylko się zastanawiam czy warto kupować bębenek za jakieś 40zł do piasty shimano fh-rm30, która sama specjalnie więcej nie kosztuje.Więc pewnie lepiej byłoby wymienić całą piastę, tylko jeszcze kwestia, żeby pasowała do kasety.

Chociaż idąc dalej tą drogą to kaseta też jest jakaś bez rewelacji i mógłbym w sumie kupić nową, ale to znowu zwiększa wydatek. A zastanawiam się czy warto jest ładować tyle hajsu w ten rower (chociaż zanim kupię nowy to pewnie trochę czasu minie).

A swoją drogą to koło mam na 36 szprych, ale zawsze można zmienić koło :P

 

Jak najlepiej to rozwiązać? Szukać kompatybilnej piasty? Fajnie byłoby wydać stosunkowo jak najmniej (ze 100zł), ale ewentualnie mogę to naciągnąć.

Napisano

Mam ten sam problem z fh-rm66, po 6tys km z hakiem zaczyna przepuszczać bębenek, inne bebechy piasty tj konusy bieżnie w super stanie, ciekawe jest to ze  bębenek 59pln, cala piasta 62pln ;-)

Za chiny ludowe nie moglem pokonać bębenka kluczem podczas ostatniej próby, zaskakuje, aż się zęby lekko skosiły na kluczu, który to ponoć ze stali utwardzanej... dziwność... muszę chyba zrobić własny klucz i przypuścić ostateczny atak....

A orientuje sie ktos czy zamiast fh-rm66 CL na 36 szprych da sie dorbać cos lepszego, tak zeby szprych nie trzeba było wymieniać ? nie wiem też czy jest sens kupować jakieś tam Deore chyba wszyskto od shimano jest na kulkach i jakiejś wielkiej różnicy nie będzie,,,poza ew lepszym uszczelnieniem, ale i tak nie taplam tego roweru w błocie...moze liczba tzw pieskow bedzie wieksza co podniosloby ew przebieg...

SZprych nie chce wymieniac, bo juz lepiej byloby kupic dobre mocne  koło na maszynach, a żę moje jest calkiem Ok, to jakos tak nie ciagnie mnie do wydania paru stów.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...