Skocz do zawartości

[Oś 15mm maxle] Prośba o zmierzenie!


jahoo84

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam taką jak w linku poniżej i też ma 14,8

http://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/serwis-amortyzatorow/os-20mm/prod/rs-maxle-lite-15

Luz może być spowodowany zbyt słabym dokręceniem ośki .

Łożysko nie jest osadzone bezpośrednio na osi od amora , tylko na swojej własnej przez którą wkładasz oś do skręcania :

https://www.dtswiss.com/Resources/suport/HUBS/DT-Swiss-Hubs-350-Technical-Manual  str.12

Napisano

No i tutaj się mylisz, mam właśnie tą piasta dt 350 i ta oś jest pomiędzy dwoma łożyskami a oś maxle opiera się na duch łożyskach które w środku mają 15mm.

Kurcze to jak oś jest ok to dlaczgo jest taki wyczuwalny luz po stronie tarczy? Oś ściskam na maxa piasta ma rok także nie jest zajechana i oczywiście łożyska nie są wydupcone.

Napisano

W manualu widać , że od środka piasty łożysko jest dociskane do jej wewnętrznej osi , a od zewnątrz adapterem który opera się o gniazdo w amorze. Mam u siebie 350 i przy skręcaniu osią RS też miałem cały czas luz ( piasty nówki ) dopiero po założeniu DT RWS mogłem ja dociągnąć na tyle aby luz zniknął. Przy wcześniejszej pieście XT zacisk RS chodził bezproblemowo.

Gdyby łożysko miało być osadzone na osi od amora to trzeba by było ją wbijać młotkiem a ono wchodzi bezproblemowo w piastę wciskana ręką.

Jeśli się myle niech ktoś mnie naprostuje w tej kwestii.

Napisano

Myślisz że jest to kwestia bardzo mocnego ściśnięcia osi? Kurcze jeżdżę ponad rok i wcześniej nie było tego problemu a oś zawsze ściskam z ta sama siłą.

Napisano

W moim przypadku mocne dokręceni rozwiązało problem.

W zacisku masz możliwość regulacji siły docisku - może jak zwiększysz wówczas będzie lepiej dociskał.

Napisano

Łożysko osadzone jest bezpośrednio na osi. Jak widać średnice wewnętrzna łożyska wynosi 15 mm, tak jak i (powinna) oś.

Z trochę innej beczki - zmierzyłem oś 20 mm - wg. suwmiarki jest 19,9 mm.

Napisano

Dobra panowie więc po kolei . W przemyśle istnieje coś takiego jak tolerancja wykonania określająca górną i dolną odchyłkę w której musi mieścić się wymiar wykonywanego przedmiotu. Istnieje jeszcze coś takiego jak tolerancja kształtu i pasowania ale to nas nie interesuje . Wewnętrzna bieżnia łożyska może mieć w tym wypadku odchyłkę w dół o wartości ok 120 mikrometrów czyli w przybliżeniu 0,12mm zatem wymiar wewnątrz łożyska może wynosić od 20mm do 19,88mm.

 

Dalej , tolerancja wykonania osi - nie mam pojęcia z jaką tolernacją produkują to w fabryce RS ale zakładam 0.1mm , zatem wymiar 19,9mm jest normie . Dalej dochodzi coś takiego jak błąd pomiarowy. Imho z osią wszystko w porządku . 

 

Do autora - upewnij się czy to aby na pewno luz pomiędzy osią a łożyskami.... prywatnie spróbowałbym ją poprostu mocniej ścisnąć. 

Napisano

Po zmierzeniu osi kolejnymi dwiema suwmiarki wyszło 14.9 i przyjmuje że to prawidłowy wymiar...

ściskałem BARDZO mocno i nic to nie dało. Na innym forum padł pomysł żeby sprawdzić osadzenie łożysk tzn podbijać je.

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...