siwek755 Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 Witam, mierzę się z wymianą obecnych opon Schwalbe Rapid Rob KevlarGuard 26"x2.1", których użytkowanie na asfalcie jest dość uciążliwe. Planuję jeździć zdecydowaną większość po asfalcie, epizodycznie (10%) lekki teren - drogi nieutwardzone, lasy (żadne góry etc). Nie planuję jazd w błocie ani raczej nawet deszczu. I teraz sedno sprawy - jaką oponę wybrać? Moje obręcze: WTB Speed Disc i19 32H Dużo szukałem i czytałem, jednak mam spory mindf**k, gdyż będąc już prawie zdecydowanym na zakup wychwalanych Continental Race King 2.2, trafiłem na ten temat, gdzie nie jedna osoba narzeka na słabe trzymanie w zakrętach i częste gleby przy szybkiej jeździe, jajkowatość, pękanie boków, a nawet wybuchanie... Drugim typem w kolejce był Schwalbe Smart Sam, jednak czytam o słabej wytrzymałości na asfalcie... Postanowiłem napisać w końcu nowy temat, gdyż większość opinii jest swoją drogą z roku 2012. Od tego czasu może się więc coś zmieniło? TLDR: potrzebuję szybkich opon na asfalt, lekko toczących się i z małymi oporami.
Mod Team sznib Napisano 24 Października 2015 Mod Team Napisano 24 Października 2015 Geax Mezcal będzie dobrą oponą dla Ciebie: http://allegro.pl/listing/listing.php?order=t&string=mezcal&search_scope=category-251495&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-dyn-v2-spo-1-1-0907
rzezniol Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 To dlaczego nie semislicki typu Geax Mezcal ? Pozdrawiam Edit ... Sznib mnie ubiegł o kilka sekund
siwek755 Napisano 24 Października 2015 Autor Napisano 24 Października 2015 Nie mówię nie dla innych propozycji po to założyłem ten temat. Jaką szerokość byście polecali? Finansowo bardziej kusi mnie drut, czy odczuję bardzo dużą różnicę na zwijanej? I jeśli tak - to jaka jest wytrzymałość tego Mezcala? Jeśli ma polecieć w oczach to tylko drut, jak wręcz przeciwnie i długo mi posłuży to może się szarpnę... Co do RK 2.2 to zapytałem o nią ze względu na panujący na forach wręcz kult tej opony. Kuszą też te opory toczenia... Nie jestem specjalistą w tym temacie, ale przynajmniej papierkowo "23,9 watt" brzmią "szybko".
rzezniol Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 Wytrzymałość na ścieranie ... asfalt / teren jakieś 75/25 % na 4 oponach cyklicznie zmienianych miedzy przodem i tyłem mam zrobione jakieś 16 - 17 tyś km Nadal ujeżdżam 2 ostatnie ... w moim posiadaniu były zwijane o szerokości 2,1 i 1,9. Nie ma co ukrywać odporność na ścieranie niesie za sobą słabsze trzymanie na mokrym ... coś za coś. Wszystkie gleby jakie zaliczyłem na Mezcalach to mokry asfalt . Jednak trzeba przyznać ze wszystkie gleby to sytuacje awaryjne takie jak np wymuszenie pierwszeństwa. Miedzy drutem a zwijaną masz jakieś 200 g różnicy na sztuce nie wiem czy są z tej samej mieszanki i czy drut będzie tak samo odporny na ścieranie. 2,1 czy 1,9 ... na asfalcie nie zauważysz różnicy. 2,1 daje większy komfort pod tyłkiem w rowerach bez zawieszenia. Słowem Mezcal to dobra szybka opona wymagające wzmożonej ostrożności na mokrym ... Wszystkie spostrzeżenia tyczą się opony ze starym wzorem bieżnika firmowanym jeszcze przez GEAX`a czyli : Aktualnie na ten rok jest nowa wersja Mezcal`a firmowana już przez Vittoria : Nie mam fantastycznego pojęcia jak nowa ma się do starej ... jak widać na obrazkach są to całkowicie różne opony. Pozdrawiam
siwek755 Napisano 24 Października 2015 Autor Napisano 24 Października 2015 A czy geax saguaro nie będzie lepszym pomysłem? Gdzieś w tych -dziesięciu kartach co mam teraz otwarte przemknęło mi że ktoś kupił na test Mezcal ale wrócił do Saguaro. Aha i jak ma się Mezcal do Race King? Mezcal to niby semi slick, ale RK mają bardzo niskie opory toczenia, czy na Mezcalach będzie się latać lżej / szybciej? Na chwilę obecną rozważam: Schwalbe:Racing RalphGeax: Saguaro lub Mezcal Jeżeli ktoś pomoże mi odrzucić którąś lub podjeć decyzję - będę wdzięczny.
risk1 Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 U mnie Race King 26x2.2 świetnie się sprawdza na tyle, z przodu rzeczywiście słabo trzyma w zakrętach.Dlatego na przednim kole mam X-king 26x2.4 i nie ma problemów z trzymaniem.
siwek755 Napisano 24 Października 2015 Autor Napisano 24 Października 2015 no to już nie wiem co robić... ponowię jeszcze wcześniejsze pytania: "czy geax saguaro nie będzie lepszym pomysłem? Gdzieś w tych -dziesięciu kartach co mam teraz otwarte przemknęło mi że ktoś kupił na test Mezcal ale wrócił do Saguaro. Aha i jak ma się Mezcal do Race King? Mezcal to niby semi slick, ale RK mają bardzo niskie opory toczenia, czy na Mezcalach będzie się latać lżej / szybciej? "
rzezniol Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 Miedzy oponami, które uchodzą za szybkie nie zauważysz różnicy na wskazaniach licznika ... Konkretną oponę kupujesz z konkretnych powodów ... jedną bo lepiej trzyma na mokrym, inną bo na suchym, jeszcze inna bo robi duże przebiegi albo jest najlżejsza w stawce lub ma szerokość która nie występuje u innych ... Wiele wskaźników i opinii na forum jest wysoce subiektywnych. Nawet porada wykonana w dobrej wierze wynikająca z własnych doświadczeń może okazać się akurat dla ciebie nietrafna Każda z wymienionych wyżej opon jest dobra ... ja rowerze roboczym latam od późnej wiosny do wczesnej jesieni na Mezcalach ... Jak robi się mokro potem zimowo (listopad - marzec) staram się wrzucić na rower oponę z miękkiej mieszanki z większymi klockami co za tym idzie większymi oporami, która lepiej trzyma w trudnych warunkach. Taka oponą jest np Scylla zwijana w wersji Top Design od Rubeny ... jednak ta opona potrafi się zetrzeć w 2 tys km ... Pozdrawiam
siwek755 Napisano 24 Października 2015 Autor Napisano 24 Października 2015 Rozumiem, chociaż ciężko podjąć decyzję jak opinii tyle co użytkowników Dla przypomnienia: opona na suchy asfalt, o niskich oporach toczenia i do lekkiego latania po mieście.
Mod Team sznib Napisano 24 Października 2015 Mod Team Napisano 24 Października 2015 Jak brać race Kingi lub inne Continentale, to tylko droższe wersje Made in Geramany. Tanie drutówki i zwijki to jakościowa porażka, bieżnik niby wytrzymały na ścieranie, ale co z tego jak boki się przecierają nie wiadomo od czego. Jak wcześniej pisałem, bierz Mezcale, będziesz zadowolony.
siwek755 Napisano 24 Października 2015 Autor Napisano 24 Października 2015 Mezcale i na przód i na tył? Widziałem polecane konfiguracje Mezcal tył Saguaro przód. Mezcal jest na tyle śliski czy skąd takie pomysły? Do miasta 2x Mezcal czy M+S? aha i jak Mezcale to zwijane czy drut?
Mod Team sznib Napisano 24 Października 2015 Mod Team Napisano 24 Października 2015 Do miasta i lekki teren to zdecydowanie 2xMezcal, nie ma co kombinować z Saguaro, bo to terenowa opona. Mezcale dawali ludzie na tył, bo ma małe opory toczenia, a tylna opona napędza, więc ważne żeby miała małe opory. Podobnie Race King plus XKing. Drut czy zwijka? Zależy czy liczysz gramy .
siwek755 Napisano 24 Października 2015 Autor Napisano 24 Października 2015 Rower waży12,5kg więc żadne ultra wagi, bardziej mi chodzi o wytrzymałość lub inne właściwości, które odróżniają zwijaną i drut.
Mod Team sznib Napisano 24 Października 2015 Mod Team Napisano 24 Października 2015 Drut od zwykłej zwijki różni tylko waga. Wersja Tubeless jest przygotowana pod użytkowanie w systemie bezdętkowym, TNT dodatkowo jest wzmacniana.
reabook Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 Podepnę się pod temat i zapytam. W większości tematów na temat wyboru opon pada zdanie typu "bierz 2.1, bo nie zauważysz różnicy na 1.9, a amortyzacja lepsza". Równie dobrze można mówić, że pomiędzy 1.75, a 1.9 także różnicy nie ma i tak dalej, i dalej, i dalej. Gdzie jest ta granica?
siwek755 Napisano 24 Października 2015 Autor Napisano 24 Października 2015 Ok, zakupiłem: http://allegro.pl/geax-mezcal-26x2-1-szybsze-od-saguaro-i5743479281.html w sumie jak na bezdętkowe okazja chyba dobra i opona /wersja/ taka jak trzeba? sznib oraz Pozostałym dziękuję za pomoc!
Mod Team sznib Napisano 24 Października 2015 Mod Team Napisano 24 Października 2015 No to pogratulować, w bardzo dobrej cenie kupiłeś .
robertrobert1 Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Wszystkie gleby jakie zaliczyłem na Mezcalach to mokry asfalt . Jednak trzeba przyznać ze wszystkie gleby to sytuacje awaryjne takie jak np wymuszenie pierwszeństwa. 2,1 czy 1,9 ... na asfalcie nie zauważysz różnicy. 2,1 daje większy komfort pod tyłkiem w rowerach bez zawieszenia. Słowem Mezcal to dobra szybka opona wymagające wzmożonej ostrożności na mokrym ... Wszystkie spostrzeżenia tyczą się opony ze starym wzorem bieżnika firmowanym jeszcze przez GEAX`a czyli : Pozdrawiam Trochę dziwi mnie ta opinia. Ja na Mezcalu zrobiłem także kilka kkm zarówno w terenie i to typowo górskim jak i na asfalcie i mogę stwierdzić, że ani w terenie ani na mokrym żadnych uślizgów nie doświadczyłem a latałem na niej także i zimą po typowej szklance na asfalcie. Ponadto zaliczanie jej do opon typu semislick jest wielkim nieporozumieniem. To jest jak najbardziej opona terenowa ale o mało agresywnym bieżniku. Oponą semislickową jest opona Continental Travel Contact:, która wybitnie nadaje się do wątkowego dylematu oferując ze wszystkich wymienianych najmniejsze opory toczenia jednocześnie zapewniając bezpieczne trzymanie w zakrętach oraz w terenie. O odporności na ścieranie nie wspominam bo jej jak do tej pory nie zauważyłem. Ta oponka powinna wytrzymać dystans pozwalający na objechanie globu dookoła i to nie jeden raz. :-)
venom2000 Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Pospieszyłeś się bratku z zakupem bo oponą do szybkiego ścigania na asfalt suchy i szutry jest Barro Racer,dwa sezony na nich zrobiłem i jest jedyną szybką znaną mi oponą http://allegro.pl/geax-opona-barro-race-zwijana-26x2-0-wyprzedaz-i5702593810.html
rzezniol Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 @@robertrobert1, napisałem też że : Wiele wskaźników i opinii na forum jest wysoce subiektywnych. Dla mnie Mezcale są kiepskie na mokrym ... W rowerze z V`kmi na mokrym Mezcal w awaryjnej sytuacji kilkukrotnie położył mnie na ziemie, z powodu uślizgu przedniego koła ... W ówczesnym "rowerze startowym" z tarczami miałem Rubene Scylle Top Design i ta na mokrym w podobnie awaryjnych sytuacjach miała na tyle duży zapas przyczepności że pozwalała wykonać klasyczne OTB ... 2 opony ten sam rowerzysta ... dla mnie wniosek prosty . Pozdrawiam
robertrobert1 Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Nie wypowiadam się na ten temat bo zapewne owe hamowania nie były przeprowadzane w warunkach kontrolowanych czyli takich samych lecz w warunkach gdzie występowały różne zmienne. Ponadto doskonale wiemy, że całkiem inaczej się jeżdzi na rowerze startowym a inaczej na rowerze codziennym a z opisu wątku zrozumiałem, że opony nie są przeznaczone ani do startów ani do treningów.
rzezniol Napisano 26 Października 2015 Napisano 26 Października 2015 @@robertrobert1, Oczywiście osobiście jeździłeś na obu oponach i wypowiadasz swoje zdanie ze swojego własnego doświadczenia ? "Miliony" wirtualnych zmiennych, którymi możesz podważyć każdą wypowiedź ? Swoje już na rowerze przejeździłem i potrafię skutecznie odróżnić jak dana opona zachowuje się w danym terenie czy warunkach pogodowych. Jednak żeby wyciągać jakieś wnioski na temat jakiegoś produktu, to np w przypadku opon należy przynajmniej starać się zbliżyć do granicy ich możliwości i sprawdzić gdzie jest ich limit przyczepności. Jak jeżdzisz nawet w tych górach nadal jak "babcia po bułki do sklepu", to się nie dziwię ze nigdy Mezcal ci nie uśliznął na mokrym . Twoja sugestia że Mezcal dobrze trzyma na mokrym należy niestety do mniejszości. Pozdrawiam
siwek755 Napisano 29 Października 2015 Autor Napisano 29 Października 2015 Stety/niestety wracam do tematu. Mimowolnie dostałem od sprzedawcy czas na dodatkowe przemyślenie zakupu... przepraszam za zamieszanie ale w weekend sprzedałem poza allegro 2 opony i niestety nie mam już takich. Mogę zaoferować w zamian Geaxa AKA TNT 26x2,0 tej samej cenie z darmową dostawą kurierem lub zwrot gotówki Trochę szkoda, bo miałbym za 150 komplet zwijanych 26 2.1, tymczasem przy normalnej cenie z wysyłką Mezcale wyjdą mnie ponad 2 stówki i sam już nie wiem czy nie chwycić czegoś tańszego np. Racing Ralph, RaceKing lub te Barro Race..
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.