Skocz do zawartości

[opony] 26" do MTB - 90% asfalt 10% lekki teren (las)


siwek755

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,


 


mierzę się z wymianą obecnych opon Schwalbe Rapid Rob KevlarGuard 26"x2.1", których użytkowanie na asfalcie jest dość uciążliwe.


 


Planuję jeździć zdecydowaną większość po asfalcie, epizodycznie (10%) lekki teren - drogi nieutwardzone, lasy (żadne góry etc).


Nie planuję jazd w błocie ani raczej nawet deszczu. 


 


I teraz sedno sprawy - jaką oponę wybrać? 


Moje obręcze: WTB Speed Disc i19 32H

 

Dużo szukałem i czytałem, jednak mam spory mindf**k, gdyż będąc już prawie zdecydowanym na zakup wychwalanych Continental Race King 2.2, trafiłem na ten temat, gdzie nie jedna osoba narzeka na słabe trzymanie w zakrętach i częste gleby przy szybkiej jeździe, jajkowatość, pękanie boków, a nawet wybuchanie...


 


Drugim typem w kolejce był Schwalbe Smart Sam, jednak czytam o słabej wytrzymałości na asfalcie...


Postanowiłem napisać w końcu nowy temat, gdyż większość opinii jest swoją drogą z roku 2012.


Od tego czasu może się więc coś zmieniło?


 


TLDR: potrzebuję szybkich opon na asfalt, lekko toczących się i z małymi oporami. 


Napisano

Nie mówię nie dla innych propozycji :) po to założyłem ten temat.

Jaką szerokość byście polecali? Finansowo bardziej kusi mnie drut, czy odczuję bardzo dużą różnicę na zwijanej? I jeśli tak - to jaka jest wytrzymałość tego Mezcala? Jeśli ma polecieć w oczach to tylko drut, jak wręcz przeciwnie i długo mi posłuży to może się szarpnę...

 

Co do RK 2.2 to zapytałem o nią ze względu na panujący na forach wręcz kult tej opony. Kuszą też te opory toczenia... Nie jestem specjalistą w tym temacie, ale przynajmniej papierkowo "23,9 watt" brzmią "szybko".

Napisano

Wytrzymałość na ścieranie ... asfalt / teren jakieś 75/25 % na 4 oponach cyklicznie zmienianych miedzy przodem i tyłem mam zrobione jakieś 16 - 17 tyś km Nadal ujeżdżam 2 ostatnie ... w moim posiadaniu były zwijane o szerokości 2,1 i 1,9.

 

Nie ma co ukrywać odporność na ścieranie niesie za sobą słabsze trzymanie na mokrym ... coś za coś.

Wszystkie gleby jakie zaliczyłem na Mezcalach to mokry asfalt :). Jednak trzeba przyznać ze wszystkie gleby to sytuacje awaryjne takie jak np wymuszenie pierwszeństwa.

 

Miedzy drutem a zwijaną masz jakieś 200 g różnicy na sztuce :) nie wiem czy są z tej samej mieszanki i czy drut będzie tak samo odporny na ścieranie.

2,1 czy 1,9 ... na asfalcie nie zauważysz różnicy. 2,1 daje większy komfort pod tyłkiem w rowerach bez zawieszenia.

 

Słowem Mezcal to dobra szybka opona wymagające wzmożonej ostrożności na mokrym ...

Wszystkie spostrzeżenia tyczą się opony ze starym wzorem bieżnika firmowanym jeszcze przez GEAX`a czyli :

 

pol_pl_Opona-zwijana-Geax-Mezcal-29x2-1-

 

Aktualnie na ten rok jest nowa wersja Mezcal`a firmowana już przez Vittoria :

 

Mezcal-III-400x300.png

 

 

Nie mam fantastycznego pojęcia jak nowa ma się do starej ... jak widać na obrazkach są to całkowicie różne opony.

 

Pozdrawiam

 

Napisano

A czy geax saguaro nie będzie lepszym pomysłem? Gdzieś w tych -dziesięciu kartach co mam teraz otwarte przemknęło mi że ktoś kupił na test Mezcal ale wrócił do Saguaro. 

 

Aha i jak ma się Mezcal do Race King? Mezcal to niby semi slick, ale RK mają bardzo niskie opory toczenia, czy na Mezcalach będzie się latać lżej / szybciej? 

 

Na chwilę obecną rozważam:

Schwalbe:
Racing Ralph

Geax: Saguaro lub Mezcal

 

Jeżeli ktoś pomoże mi odrzucić którąś lub podjeć decyzję - będę wdzięczny. 

Napisano

U mnie Race King 26x2.2 świetnie się sprawdza na tyle, z przodu rzeczywiście słabo trzyma w zakrętach.Dlatego na przednim kole mam X-king 26x2.4 i nie ma problemów z trzymaniem.

Napisano

4zV2Qp7.gif

 

no to już nie wiem co robić...

 

ponowię jeszcze wcześniejsze pytania:

 

"czy geax saguaro nie będzie lepszym pomysłem? Gdzieś w tych -dziesięciu kartach co mam teraz otwarte przemknęło mi że ktoś kupił na test Mezcal ale wrócił do Saguaro. 

 

Aha i jak ma się Mezcal do Race King? Mezcal to niby semi slick, ale RK mają bardzo niskie opory toczenia, czy na Mezcalach będzie się latać lżej / szybciej? "

Napisano

Miedzy oponami,  które uchodzą za szybkie nie zauważysz różnicy na wskazaniach licznika ... 

Konkretną oponę kupujesz z konkretnych powodów ... jedną bo lepiej trzyma na mokrym, inną bo na suchym, jeszcze inna bo robi duże przebiegi albo jest najlżejsza w stawce lub ma szerokość która nie występuje u  innych ...

 

Wiele wskaźników i opinii na forum jest wysoce subiektywnych.

Nawet porada wykonana w dobrej wierze wynikająca z własnych doświadczeń może okazać się akurat dla ciebie nietrafna :)

 

Każda z wymienionych wyżej opon jest dobra ... ja rowerze roboczym latam od późnej wiosny do wczesnej jesieni na Mezcalach ...

Jak robi się mokro potem zimowo (listopad - marzec) staram się wrzucić na rower oponę z miękkiej mieszanki z większymi klockami co za tym idzie większymi oporami, która lepiej trzyma w trudnych warunkach.

Taka oponą jest np Scylla zwijana w wersji Top Design od Rubeny ... jednak ta opona potrafi się zetrzeć w 2 tys km ... 

 

 

Pozdrawiam

Napisano

Rozumiem, chociaż ciężko podjąć decyzję jak opinii tyle co użytkowników :)

 

Dla przypomnienia: opona na suchy asfalt, o niskich oporach toczenia i do lekkiego latania po mieście. 

  • Mod Team
Napisano

Jak brać race Kingi lub inne Continentale, to tylko droższe wersje Made in Geramany. Tanie drutówki i zwijki to jakościowa porażka, bieżnik niby wytrzymały na ścieranie, ale co z tego jak boki się przecierają nie wiadomo od czego.

Jak wcześniej pisałem, bierz Mezcale, będziesz zadowolony.

 

Napisano

Mezcale i na przód i na tył? Widziałem polecane konfiguracje Mezcal tył Saguaro przód. Mezcal jest na tyle śliski czy skąd takie pomysły? Do miasta 2x Mezcal czy M+S? 

 

aha i jak Mezcale to zwijane czy drut?

  • Mod Team
Napisano

Do miasta i lekki teren to zdecydowanie 2xMezcal, nie ma co kombinować z Saguaro, bo to terenowa opona. Mezcale dawali ludzie na tył, bo ma małe opory toczenia, a tylna opona napędza, więc ważne żeby miała małe opory. Podobnie Race King plus XKing. Drut czy zwijka? Zależy czy liczysz gramy :).

Napisano

Podepnę się pod temat i zapytam. W większości tematów na temat wyboru opon pada zdanie typu "bierz 2.1, bo nie zauważysz różnicy na 1.9, a amortyzacja lepsza". Równie dobrze można mówić, że pomiędzy 1.75, a 1.9 także różnicy nie ma i tak dalej, i dalej, i dalej. Gdzie jest ta granica?

Napisano

 

Wszystkie gleby jakie zaliczyłem na Mezcalach to mokry asfalt :). Jednak trzeba przyznać ze wszystkie gleby to sytuacje awaryjne takie jak np wymuszenie pierwszeństwa.

 

2,1 czy 1,9 ... na asfalcie nie zauważysz różnicy. 2,1 daje większy komfort pod tyłkiem w rowerach bez zawieszenia.

 

Słowem Mezcal to dobra szybka opona wymagające wzmożonej ostrożności na mokrym ...

Wszystkie spostrzeżenia tyczą się opony ze starym wzorem bieżnika firmowanym jeszcze przez GEAX`a czyli :

 

pol_pl_Opona-zwijana-Geax-Mezcal-29x2-1-

 

 

Pozdrawiam

Trochę dziwi mnie ta opinia. Ja na Mezcalu zrobiłem także kilka kkm zarówno w terenie i to typowo górskim jak i na asfalcie i mogę stwierdzić, że ani w terenie ani na mokrym żadnych uślizgów nie doświadczyłem a latałem na niej także i zimą po typowej szklance na asfalcie.

Ponadto zaliczanie jej do opon typu semislick jest wielkim nieporozumieniem. To jest jak najbardziej opona terenowa ale o mało agresywnym bieżniku.

Oponą semislickową jest opona Continental Travel Contact:, która wybitnie nadaje się do wątkowego dylematu oferując ze wszystkich wymienianych najmniejsze opory toczenia jednocześnie zapewniając bezpieczne trzymanie w zakrętach oraz w terenie. O odporności na ścieranie nie wspominam bo jej jak do tej pory nie zauważyłem. Ta oponka powinna wytrzymać dystans pozwalający na objechanie globu dookoła i to nie jeden raz. :-)

Napisano

@@robertrobert1, napisałem też że :

 

 

 

Wiele wskaźników i opinii na forum jest wysoce subiektywnych.

 

Dla mnie Mezcale są kiepskie na mokrym ...

W rowerze z V`kmi na mokrym Mezcal w awaryjnej sytuacji kilkukrotnie położył mnie na ziemie, z powodu uślizgu przedniego koła ...

W ówczesnym "rowerze startowym" z tarczami miałem Rubene Scylle Top Design i ta na mokrym w podobnie awaryjnych sytuacjach miała na tyle duży zapas przyczepności że pozwalała wykonać klasyczne OTB ...

 

2 opony ten sam rowerzysta ... dla mnie wniosek prosty :).

 

Pozdrawiam  

Napisano

Nie wypowiadam się na ten temat bo zapewne owe hamowania nie były przeprowadzane w warunkach kontrolowanych czyli takich samych lecz w warunkach gdzie występowały różne zmienne. Ponadto doskonale wiemy, że całkiem inaczej się jeżdzi na rowerze startowym a inaczej na rowerze codziennym a z opisu wątku zrozumiałem, że opony nie są przeznaczone ani do startów ani do treningów.

Napisano

@@robertrobert1, Oczywiście osobiście jeździłeś na obu oponach i wypowiadasz swoje zdanie ze swojego własnego doświadczenia ?

"Miliony" wirtualnych zmiennych, którymi możesz podważyć każdą wypowiedź ? 

 

Swoje już na rowerze przejeździłem i potrafię skutecznie odróżnić jak dana opona zachowuje się w danym terenie czy warunkach pogodowych.

Jednak żeby wyciągać jakieś wnioski na temat jakiegoś produktu, to np w przypadku opon należy przynajmniej starać się zbliżyć do granicy ich możliwości i sprawdzić gdzie jest ich limit przyczepności.
Jak jeżdzisz nawet w tych górach nadal jak "babcia po bułki do sklepu", to się nie dziwię ze nigdy Mezcal ci nie uśliznął na mokrym :).
Twoja sugestia że Mezcal dobrze trzyma na mokrym należy niestety do mniejszości.
 
Pozdrawiam
Napisano

Stety/niestety wracam do tematu. Mimowolnie dostałem od sprzedawcy czas na dodatkowe przemyślenie zakupu...

 

przepraszam za zamieszanie ale w weekend sprzedałem poza allegro 2 opony i niestety nie mam już takich. Mogę zaoferować w zamian Geaxa AKA TNT 26x2,0  tej samej cenie z darmową dostawą kurierem lub zwrot gotówki

 

 

Trochę szkoda, bo miałbym za 150 komplet zwijanych 26 2.1, tymczasem przy normalnej cenie z wysyłką Mezcale wyjdą mnie ponad 2 stówki i sam już nie wiem czy nie chwycić czegoś tańszego np. Racing Ralph, RaceKing lub te Barro Race..  :icon_confused:

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...