Skocz do zawartości

[amortyzator]Wymiana Suntour XCR AIR 29''


maczet190399

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym wymienic mojego Suntour XCR AIR 29'' z taperową główką na coś lepszego w okolicach 1500 PLN. Rower UNIBIKE FLITE 2015, trasa głównie lasy i ścieżki rzadko uczęszczane. Waga 95 kg. Piasty to shimano alivio M4050 / 32H

 

Co polecilibyście w tej cenie ??

 

Czy bedzie można przełożyć blokade skoku z obecnego na do nowego ??

 

Z gory dziękuje za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co polecilibyście w tej cenie ??

Suntour Epicon/Epixon RLRC Kosztuje około 1150zł a za resztę wymień koło na takie z piastą 15mm. Napisz do forumowicza @@ACTIVIA, jest on dystrybutorem tej marki więc pewnie coś ciekawego dla Ciebie znajdzie.

http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/epixon-xc-2015/29-cali_amortyzator-epixon-xc-rl-rc-29-os-15mm-taper-czarny-2015/706

 

Czy bedzie można przełożyć blokade skoku z obecnego na do nowego ??

Blokada jest w komplecie z nowym amortyzatorem więc nic nie musisz przekładać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

w tej cenie ja bym zapolował na jakiegoś Manitou z ABS+

Nie obrażając ani twórców Suntour ani dystrybutorów(Piotrek ;)  ) - tam każdy widelec jest prawdę mówiąc przeciętny, a dokładniej ma przeciętny system tłumienia. Szukasz przeciętnego niedrogiego widelca - ok polecę Ci Suntoura. Szukasz coś co naprawdę działa - poszukaj widelca z tłumikiem ABS + lub Motion Control.
Do 1500 spokojnie znajdziesz jakiegoś Marvela, Minute lub R7 z kolekcji 2014.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Bartek czyli kłamię pisząc że tłumik ABS+ o wiele lepiej działa (by nie powiedzieć bije na łeb swoją pracą) tłumik z Epikona? Jak miło zostać kłamcą...
Co do widelców - autor sam chciał zapolować na widelec z wyższej półki nie tylko cenowej, więc go nakierowałem. Ja ośmielę się stwierdzić nawet że dobrze dostrojony tłumik ABS+ lepiej będzie działać niż tłumik MC bo Manitou daje możliwość zabawy z przekładaniem shimów. Nie chcę się kłócić ale nie lubię jak ktoś mi mówi że kłamię.
Czy reba jest warta swoich pieniędzy - tak, ale pod warunkiem że będzie to Reba Dual Air.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartek czyli kłamię pisząc że tłumik ABS+ o wiele lepiej działa (by nie powiedzieć bije na łeb swoją pracą) tłumik z Epikona? Jak miło zostać kłamcą...

Co do widelców - autor sam chciał zapolować na widelec z wyższej półki nie tylko cenowej, więc go nakierowałem. Ja ośmielę się stwierdzić nawet że dobrze dostrojony tłumik ABS+ lepiej będzie działać niż tłumik MC bo Manitou daje możliwość zabawy z przekładaniem shimów. Nie chcę się kłócić ale nie lubię jak ktoś mi mówi że kłamię.

Czy reba jest warta swoich pieniędzy - tak, ale pod warunkiem że będzie to Reba Dual Air.

 

Jestem przekonany Józek, że żle dobrałeś słowa i tyle. Napisałeś tak jak by Epikon czy Epixon nie działał a Reba czy Minuta tak. Obydwa działają i to całkiem nieżłe do tego stopnia, że Reby solo air bym nie kupił. Z ostatnim zdaniem się całkowicie zgadzam. Tylko na taką wersję warto się wykosztować. Bardzo mnie dziwi podejście do Suntour'a jakoby był padaczką bo naprawdę w ostatnich latach sporo się zmieniło. Trochę fakt brakuje ale nie jest to już przepaść tym bardziej do takiej jazdy o jakiej pisze zainteresowany. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy reba jest warta swoich pieniędzy - tak, ale pod warunkiem że będzie to Reba Dual Air.

 

o ile ja dobrze ustawi ;) jesli chce po prostu wsiasc i smigac bez dopasowywania amora do warunkow na trasie to nie ma sensu wywalac kasy na tak zaawansowane i skomplikowane urzadzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba kolega NESK83 dobrze pisze. Generalnie jestem amatorem i niewiem czy zauważę jakąś różnice w amoryzatorze za 1000 i 3000 PLN. Na pewno nie będę się zatrzymywał i przestawiał go w trakcie podróży. Gdyby jeszcze REBA kosztowała ~1500 PLN to może bym się skusił. Ale obecnie  kosztuje ona sporo >> 2000 PLN. NIewiem czy to kwestia końca sezonu, czy po prostu tyle kosztuje. 

generalnie zrobił mi się mętlik w głowie i niewiem czy warto w ogóle wymieniać moje XCT AIR. Może najpierw spróbuje go podregulować pod swoją wagę bo przyznam się że tego nie robiłem.

 

Mam jeszcze pytanka o podane powyżej Suntour Epicon i epixon. Jaka jest różnica w nich ?? Możecie podać te topowe modele tych dwóch egzemplarzy. To pytanie pewno to ACTIVIA :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam jeszcze pytanka o podane powyżej Suntour Epicon i epixon. Jaka jest różnica w nich ??
Żadna to ten sam model tylko z inną nazwą. 

 

Możecie podać te topowe modele tych dwóch egzemplarzy. To
RLRC http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory-suntour/epixon-xc-2015/29-cali_amortyzator-epixon-xc-rl-rc-29-os-15mm-taper-czarny-2015/706
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Podłączę się pod temat bo też chcę wymienić swojego Santoura XCR 29" (sprężyna stalowa) na jakiegoś Rock Shoxa może Rebę, Recona ale problem w tym, że wszystko co znalazłem jest albo "tapered" albo oś 15mm albo jedno i drugie a ja mam 1,1/8 rurę i oś 9mm... Macie może jakieś pomysły, podpowiedzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że tak się powtórzę:

Przed sztywną osią z przodu nie ma się co bronić, zwłaszcza w 29erze i o ile rower użytkowany jest zgodnie z przeznaczeniem. Jak chcesz porządny wideł to IMHO zrób to do końca porządnie.

A co sterówki 1 1/8" to przecież świat na Rebie się nie kończy i w tymże temacie była już mowa np. o Epixonie czy Epiconie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się nie bronię przed osią 15mm ale to wymaga zmiany koła (dodatkowy koszt) a do tego nie mam przekonania co do tego czy "sztywna oś" jest w istotny dla mnie sposób sztywniejsza. Już się prawie pogodziłem z myślą o zmianie koła na oś 15mm ale po wizycie w kilku sklepach i porównaniu "sztywności" kół z osiami 9 i 15mm raczej nie dostrzegam znaczącej różnicy. Gdy naciskam na obręcz z boku obręcz się "ugina" w podobnym stopniu pod podobnym naciskiem bez względu na rodzaj osi a to "ugięcie" to raczej na szprychach a nie na osi ? Taka moja wysoce niefachowa obserwacja poczyniona w sklepie... Poprawcie mnie jeśli źle kombinuję. Natomiast co do amora to nie mam parcia na Rebę ani w ogóle na RS ale RS już stoi w moim garażu od około 15lat - jest to Judy XC i ciągle po rozkręceniu wygląda jak nowy dla tego myśląc o amortyzatorze myślę najpierw o RS. Jeśli chodzi o kwotę to pierwotnie zakładałem do 1000zł ale jeśli coś by mi wyjątkowo siadło to kilka stówek więcej może być.

 

Zorientowałem się już że Ty Piotrze handlujesz Santourem i jesteś z Gliwic a to z Krakowa nie daleko w zasadzie. Masz jakiś sklep ? można zobaczyć sprzęt na miejscu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

jest to Judy XC i ciągle po rozkręceniu wygląda jak nowy dla tego myśląc o amortyzatorze myślę najpierw o RS
 

 

Tu akurat Cię rozczaruję - zarówno w Marzocchi jak i w RS "złote" czasy się skończyły i nie ma już widelców które będą służyły latami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawę, że "złote czasy" się skończyły wszędzie - od sprzętu AGD/RTV po motoryzację. Z drugiej strony taki RS kilkanaście lat temu był relatywnie znacznie droższy niż odpowiedniej klasy sprzęt dzisiaj. Wracając do tematu to jednak wśród amorków pod 15mm oś jest jakby większy wybór z tego co zauważyłem.

 

Mam do Was jeszcze jedno pytanie - czy w moim rowerze Scott Aspect 920 - 2015 jestem w stanie bez odkręcania mostka stwierdzić jaką mam sterówkę ? Powinna być chyba standardowa prosta 1,1/8 cala ale jak od spodu wkładam palec i przesuwam go ku gurze to rura się zwęża ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...