Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Jak rower stoi jak trzeba to hamulce super działają, lekko, wyczuwalnie - nic dodać, nic ująć.

 

Jak odwrócę rower do góry kołami to klamka już zaczyna się zapadać i hamulec przestaje łapać.

Po postawieniu roweru na koła trzeba wykonać ze dwadzieścia szybkich naciśnięć klamką aby hamulec powrócił do stanu wyjściowego - później działa jak trzeba.

 

To standardowy objaw czy hamulce do odpowietrzenia? Pytam bo nie miałem wcześniej do czynienia z hydraulikami.

Napisano

 

 

To standardowy objaw czy hamulce do odpowietrzenia? Pytam bo nie miałem wcześniej do czynienia z hydraulikami.

 

To normalne, cytat z instrukcji shimano:

 

 

••The disc brake is not designed to work with the bicycle upside down. If the bicycle is turned upside down or on its side, the
brake may not work correctly, and a serious accident could occur. Before riding the bicycle, be sure to operate the brake lever a
few times to check that the brakes operate normally.

 

Napisano

Dzięki za informacje.

 

Tak się zastanawiałem jak to tam jest zrobione? Na zasadzie dwóch tłoczków czy w klamce jest to bardziej rozbudowane i jest coś na kształt zbiorniczka wyrównawczego? W sumie klocki i tarcza się zużywają więc bez zbiorniczka klamka by "łapała" coraz niżej...

Napisano

Jest zbiorniczek wyrównawczy. Ale tak jak rozumiem działanie to odwrócenie nie powinno powodować miękkości klamki i nie pamiętam takiego efektu u mnie. Ale skoro twierdzicie że jest spoko to się nie kłócę ;)

Napisano

Też się zastanawiam nad tym jaki wpływ ma położenie tych hamulców. Jeśli odwrócenie do góry kołami powodowałoby spłynięcie płynu z zacisków to by się po prostu zapowietrzały.

 

No ale skoro w instrukcji tak piszą...

 

Fakt, faktem po kilkunastu "pompnięciach" hamulce stają się identyczne jak poprzednio. Nie czuć efektu zapowietrzenia.

Napisano

Nie jestem lingwistą, ale w tym cytacie z instrukcji jest napisane że nie działają do góry nogami, a nie po odwróceniu i odwróceniu z powrotem. W każdym razie u mnie w najtańszych Shimano po odwróceniu i zakręceniu kołem działają, i po postawieniu na nogi też działają. Może jakieś bardziej zaawansowane servo-wavewowe free-strokowe konstrukcje mają problemy ;)

Napisano

Co to za pomysł, że płyn spływa do klamki? Czyli w zacisku robi sie próżnia? Jest tam powietrze? A może tłoczki się chowają? Bzdura.

Dolać płynu/oleju a najlepiej odpowietrzyć i dolać.

Napisano (edytowane)

Żaden układ hamulcowy nie jest w 100% wypełniony olejem, zawsze znajduje się tam powietrze. Jeśli jest go więcej to dzieją się właśnie takie rzeczy.  Jeśli hampel w normalnej pozycji działa prawidłowo odpowietrzanie nie jest konieczne, aczkolwiek przy którymś z kolei odwróceniu roweru powietrze może nie wrócić i zostać w zacisku co pogorszy siłę hamowania i wtedy konieczne będzie porządne odpowietrzenie.

Edytowane przez mmisiek9612
Napisano

 

 

aczkolwiek przy którymś z kolei odwróceniu roweru powietrze może nie wrócić i zostać w zacisku co pogorszy siłę hamowania i wtedy konieczne będzie porządne odpowietrzenie.
Fox na przykład zaleca przechowywanie roweru do góry nagami żeby olej sobie wszędzie ściekł. Powinniśmy rozkręcać rower po każdej jeździe i każdą część ustawiać w ulubionej pozycji, czy odpowietrzać co miesiąc?
http://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/07/eng/seals_and_foam_rings.htm
Napisano

Przed odwróceniem roweru wystarczy wcisnąć klamki hamulca i w takiej pozycji przywiązać je do kierownicy lub zabezpieczyć gumką. W ten sposób odetniemy drogę do zbiorniczka wyrównawczego i olej nie będzie się przelewał po całym układzie.  (patent zalecany przez magure nie wiem czy w shimano na to nie wpadli czy u nich działa to jakoś inaczej)

Napisano

Heh, z reguły odwracam rower aby coś przy nim grzebać, wyjąć koła, wyczyścić łańcuch. Ciężko byłoby niektóre rzeczy zrobić z zaciśniętym hamulcem. Choć faktycznie może to być skuteczne - wciśnięty tłoczek w klamce uniemożliwi przedostanie się do rurki jakoegokolwiek powietrza pozostającego w zbiorniczku wyrównawczym.

 

Powiem tak, zakupiłem olej do hamulców, w listopadzie, grudniu (po południu) wymienię ten olej i jenocześnie odpowietrzę hamulce - zobaczymy czy coś sie zmieni.

 

Co do przelania to raczej nie jest to możliwe w tym typie hamulców, z dołu strzykawka z góry lejek - co ma wejść to wejdzie a reszta wyjdzie do lejka albo przy pompowaniu do zbiorniczka przy zacisku.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...