skimir Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Witam Jak rower stoi jak trzeba to hamulce super działają, lekko, wyczuwalnie - nic dodać, nic ująć. Jak odwrócę rower do góry kołami to klamka już zaczyna się zapadać i hamulec przestaje łapać. Po postawieniu roweru na koła trzeba wykonać ze dwadzieścia szybkich naciśnięć klamką aby hamulec powrócił do stanu wyjściowego - później działa jak trzeba. To standardowy objaw czy hamulce do odpowietrzenia? Pytam bo nie miałem wcześniej do czynienia z hydraulikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Do odpowietrzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blebnik Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 To standardowy objaw czy hamulce do odpowietrzenia? Pytam bo nie miałem wcześniej do czynienia z hydraulikami. To normalne, cytat z instrukcji shimano: ••The disc brake is not designed to work with the bicycle upside down. If the bicycle is turned upside down or on its side, thebrake may not work correctly, and a serious accident could occur. Before riding the bicycle, be sure to operate the brake lever afew times to check that the brakes operate normally. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Nic nie trzeba odpowietrzać. Wszystko jest wporzo, po prostu olej spływa do klamki z zacisku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skimir Napisano 23 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Dzięki za informacje. Tak się zastanawiałem jak to tam jest zrobione? Na zasadzie dwóch tłoczków czy w klamce jest to bardziej rozbudowane i jest coś na kształt zbiorniczka wyrównawczego? W sumie klocki i tarcza się zużywają więc bez zbiorniczka klamka by "łapała" coraz niżej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Jest zbiorniczek wyrównawczy. Ale tak jak rozumiem działanie to odwrócenie nie powinno powodować miękkości klamki i nie pamiętam takiego efektu u mnie. Ale skoro twierdzicie że jest spoko to się nie kłócę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skimir Napisano 23 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Też się zastanawiam nad tym jaki wpływ ma położenie tych hamulców. Jeśli odwrócenie do góry kołami powodowałoby spłynięcie płynu z zacisków to by się po prostu zapowietrzały. No ale skoro w instrukcji tak piszą... Fakt, faktem po kilkunastu "pompnięciach" hamulce stają się identyczne jak poprzednio. Nie czuć efektu zapowietrzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Nie jestem lingwistą, ale w tym cytacie z instrukcji jest napisane że nie działają do góry nogami, a nie po odwróceniu i odwróceniu z powrotem. W każdym razie u mnie w najtańszych Shimano po odwróceniu i zakręceniu kołem działają, i po postawieniu na nogi też działają. Może jakieś bardziej zaawansowane servo-wavewowe free-strokowe konstrukcje mają problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Co to za pomysł, że płyn spływa do klamki? Czyli w zacisku robi sie próżnia? Jest tam powietrze? A może tłoczki się chowają? Bzdura. Dolać płynu/oleju a najlepiej odpowietrzyć i dolać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 24 Października 2015 Udostępnij Napisano 24 Października 2015 (edytowane) Żaden układ hamulcowy nie jest w 100% wypełniony olejem, zawsze znajduje się tam powietrze. Jeśli jest go więcej to dzieją się właśnie takie rzeczy. Jeśli hampel w normalnej pozycji działa prawidłowo odpowietrzanie nie jest konieczne, aczkolwiek przy którymś z kolei odwróceniu roweru powietrze może nie wrócić i zostać w zacisku co pogorszy siłę hamowania i wtedy konieczne będzie porządne odpowietrzenie. Edytowane 24 Października 2015 przez mmisiek9612 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diaglab Napisano 24 Października 2015 Udostępnij Napisano 24 Października 2015 Za dużo płynu w układzie, czyli próby przelania zmniejszaja tez zywotność usczelek pod tłoczkami. Co do pytania z tematu, też tak mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 24 Października 2015 Udostępnij Napisano 24 Października 2015 aczkolwiek przy którymś z kolei odwróceniu roweru powietrze może nie wrócić i zostać w zacisku co pogorszy siłę hamowania i wtedy konieczne będzie porządne odpowietrzenie. Fox na przykład zaleca przechowywanie roweru do góry nagami żeby olej sobie wszędzie ściekł. Powinniśmy rozkręcać rower po każdej jeździe i każdą część ustawiać w ulubionej pozycji, czy odpowietrzać co miesiąc?http://www.ridefox.com/fox_tech_center/owners_manuals/07/eng/seals_and_foam_rings.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 24 Października 2015 Udostępnij Napisano 24 Października 2015 Przed odwróceniem roweru wystarczy wcisnąć klamki hamulca i w takiej pozycji przywiązać je do kierownicy lub zabezpieczyć gumką. W ten sposób odetniemy drogę do zbiorniczka wyrównawczego i olej nie będzie się przelewał po całym układzie. (patent zalecany przez magure nie wiem czy w shimano na to nie wpadli czy u nich działa to jakoś inaczej) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skimir Napisano 24 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2015 Heh, z reguły odwracam rower aby coś przy nim grzebać, wyjąć koła, wyczyścić łańcuch. Ciężko byłoby niektóre rzeczy zrobić z zaciśniętym hamulcem. Choć faktycznie może to być skuteczne - wciśnięty tłoczek w klamce uniemożliwi przedostanie się do rurki jakoegokolwiek powietrza pozostającego w zbiorniczku wyrównawczym. Powiem tak, zakupiłem olej do hamulców, w listopadzie, grudniu (po południu) wymienię ten olej i jenocześnie odpowietrzę hamulce - zobaczymy czy coś sie zmieni. Co do przelania to raczej nie jest to możliwe w tym typie hamulców, z dołu strzykawka z góry lejek - co ma wejść to wejdzie a reszta wyjdzie do lejka albo przy pompowaniu do zbiorniczka przy zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.