Skocz do zawartości

[hamulce] Ściąganie tyłu roweru podczas hamowania na mokrym


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Objaw jest taki, że podczas jazdy po mokrej nawierzchni naciścnięcie tylnego hamulca (tarczowy, hydrauliczny) powoduje ściąganie tyłu roweru. Konkretnie w lewo, co grozi upadkiem. Co to może być? Dodam, że niegdy przedtem nie miałem tarczówek, rower jest nowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Luźna albo niedociśnięta ośka?

raczej nie, ale jeszcze sprawdze dokładnie

A niedawno miałem podobny objaw na góralu z V-brake, ale na zakręcie i rozpędziłem się z górki. wtedy juz było bardzo blisko upadku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że Cię na zakręcie ściągnęło przy hamowaniu to nic dziwnego, bo koło wpada w poślizg - na zakręcie tylne koło zawsze "chce" uciekać w bok na zewnątrz zakrętu :yucky:

 

Na prostej jak zablokujesz koło to też raczej nic dziwnego, że rower nie leci jak strzała - wynika to raczej z asymetrii roweru jak i Twojej - zawsze siła z którejś strony przeważy.

 

Blokowanie koła przy hamowaniu i w ogóle nadużywanie tylnego hamulca to jest zła technika hamowania. Jak myślisz czemu samochody mają słabsze hamulce na tyle i ABS? Jakby na zakręcie zablokowały się tylne koła to momentalnie wykręcamy bączka :teehee:

 

Jeśli przy zwykłym hamowaniu ściąga to koło jest krzywe, krzywo siedzi w ramie (krzywa rama?) lub jest luźne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Na prostej jak zablokujesz koło to też raczej nic dziwnego, że rower nie leci jak strzała - wynika to raczej z asymetrii roweru jak i Twojej - zawsze siła z którejś strony przeważy.

Czyli jaka recepta? Bo jeżdżąc na V-brake przyzwyczaiłem się do mocniejszego naciskania klamek, a tu widze ze wystarcza jak się delikatnie naciśnie 1 palcem. Trzeba potrenować i sie przyzwyczaić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czyli jaka recepta?
Jeździć i jeszcze raz jeździć. Naucz się używać przodu jako głównego hamulca a tyłu jak hamulca pomocniczego do dohamowań. Przodem lepiej się wytraca prędkość. Musisz też poznać swoje hample żeby wyczuć ich modulację i staraj się unikać blokowania kół ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździć i jeszcze raz jeździć. Naucz się używać przodu jako głównego hamulca a tyłu jak hamulca pomocniczego do dohamowań. Przodem lepiej się wytraca prędkość. Musisz też poznać swoje hample żeby wyczuć ich modulację i staraj się unikać blokowania kół ;)

 

No fakt. Juz zauwazyłem, ze tu stabilniej hamuje sie przednim. Ciekawe, czy dotyczy to także hamowania na śniegu i lodzie? :icon_confused:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...