pj69 Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 Witam po kilku udanych latach nadszedł czas na wymiane roweru dotychczas radości dostarczała mi MERIDA ONE TWENTY na kołach 26 (udało mi sie przekonać żone że się jej podoba) i sobie kupuje nowy na dużych kołach moje propozycje : 1 TREK FUEL EX http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/trail/fuel_ex/fuel_ex_8_29/ 2 MERIDA ONE TWENTY http://www.rowerymerida.pl/produkt994/one-twenty-9-8007-800-rower-merida.html (wiem że bluźnie ale tutaj wymiana na dwa blaty z przodu) myślałem o CANYON-ie NERViE ale rama ma wysoki przekrok i system dobiera mi M a ta jest mniejsza od mojej dotychczasowej ramy która była odrobine zamałą zastosowanie roweru to kilka startów w BM + etapówka w sezonie + pare razy w góry + reszta okoliczne lasy bez napinki na pudło bardziej dla radości z dojechania do mety w jednym kawałku
tobo Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 Jeśli taki jest profil użytkowania to Fuel nie jest najlepszym rozwiązaniem - maratończyk to nie jest.
gregorek Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 mam ex'a 8 z 2014 - polecam. I wybierając między tymi dwoma co podałeś wybrałbym Treka, ze względu na dożywotnią gwarancję na ramę - chociażby. Z drugiej strony, jak chcesz maratony jeździć to poszukaj sobie sztywniaka. Dysponując takim funduszem możesz poszukać czegoś w karbonie. Nie wiem jakie jest Twoje wcześniejsze doświadczenie, ale full na maratony to ciężka krowa.
pj69 Napisano 21 Października 2015 Autor Napisano 21 Października 2015 nie wiem jaka będzie to marka nie wiem jaki osprzęt nie wiem nawet jaki kolor ale pewny jestem że będzie to full wiem że cięższy i straty z bujania - ale radość z jazdy bezcenna
Rafu Napisano 22 Października 2015 Napisano 22 Października 2015 Trek i Merida mają w swojej ofercie całkiem fajne fulle XC: http://www.trekbikes.com/pl/pl/bikes/mountain/cross_country/top_fuel/top_fuel_8/ (+zmienne geo) http://www.rowerymerida.pl/produkt1001/ninety-six-9-60007-6000-rower-merida.html (+karbon) No i oczywiście wielkie S http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/mountain/epic/epic-comp-29 Jeśli średnie koło wchodzi w grę, to w tym przedziale cenowym jest też karbonowy Anthem: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anthem.advanced.27.5/24515/89322/
pj69 Napisano 22 Października 2015 Autor Napisano 22 Października 2015 jak mówiłem albo nie dla kogoś kto ma 10 kilo nadwagi (jak na kolarza górskiego kilogram na + na rowerze nie robi aż takiego wrażenia czy te rowery top_fuel ewentualnie ninty-six będą duzo bardziej efektywne w stosunku do pierwotnych propozycji ? pewnie opini z jazdy jeszcze nie usłysze bo oba chyba dopiero wchodzą w sezonie 2016
arek_wro Napisano 23 Października 2015 Napisano 23 Października 2015 Ja parę lat przejeździłem na Fuelu EX (26") w maratonach i na początku też bardziej dla zabawy. Z czasem wkręciłem się bardziej i od tego sezonu przesiadłem się na sztywniaka. Wszystko zależy od tego jak bardzo się wkręcisz w maratony. Jeżeli przestaniesz traktować to tylko jak zabawę i zacznie się walka o lepsze czasy, to prędzej czy później pewnie zaczniesz się rozglądać za sztywniakiem lub fullem XC.
pj69 Napisano 24 Października 2015 Autor Napisano 24 Października 2015 W maratony bawie się dopiero 5 lat (wcześnie zacząłem po 40) O tym że pudła nie będzie dowiedziałem się po pierwszym starcie No może za 25 lat w M7 Marzy mi się za rok TRANSALP tam fuel ex by się przydał Ale za miesiąc mają być dostępne top fuel to się do nich poprzymierzam
Galvatron Napisano 24 Października 2015 Napisano 24 Października 2015 http://www.giant-bicycles.com/de-de/bikes/model/anthem.x.advanced.29er/25228/90960/ Trochę przekracza budżet (ok. 15K z rabatem), ale moim zdaniem to jedna z najciekawszych propozycji jeśli chodzi o fulle XC do 20K.
pj69 Napisano 25 Października 2015 Autor Napisano 25 Października 2015 Jak myślałem o giant-cie to raczej o tym http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anthem.x.29er/24516/89325/#specifications Dobrze wiecie jak to jest dokladamy trochę i jeszcze trochę i jeszcze .... I jak mówione scigaczem nie jestem i dwa blaty i tak bym założył
erzurum Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 ten trek piękny, kupisz i będziesz na pewno zachwycony.
beskid Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Musisz sobie zdawać sprawę, że porównując Ginata i Treka wchodzisz w tematykę zupełnie innego rodzaju zawieszenia. Trek to 1- zawias doskonale dopracowany a Giant to odmiana VPP. Trzeba by się przejechać na obydwu by wyczuć o co biega. A i tak mając taki budżet celował bym z coś od Speca. Camber z Revelem 120mm na pokładzie.
Galvatron Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Jak myślałem o giant-cie to raczej o tym http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anthem.x.29er/24516/89325/#specifications Dobrze wiecie jak to jest dokladamy trochę i jeszcze trochę i jeszcze .... I jak mówione scigaczem nie jestem i dwa blaty i tak bym założył Fox: Kompletny serwis co 125 godz. jazdy, za 400 zł od amortyzatora, czyli 800 zł/125 godz, lub 6,40/godz. Konieczność wysyłnia sprzętu fo do Warszawy. Rock Shox (przy w 100% samodzielnym serwidowaniu, na ktore pozwala): SID: Nowy ojej do dolnych goleni co 50 godz., smarowanie sprężyny i nowy olej do tłumika co 100 godz., uszczelki (wszystkie) bez interwału, ale powiedzmy co 200 godz. - ok. 150 zł . Monarch: Nowe uszczelki co 100 godz. - ok. 180 zł. Łącznie daje to ok. 500 zł/200 godz., albo ok. 2,50 zł/godz. Kaseta + blaty + kółka do przerzutki: SLX - ok. 300 zł. X1 - ok. 1500 zł. Jeśli obydwa wytrzymają 2-3 sezony, to SLX wyjdzie 100-150 zł/rok, a X1 ok. 500-750. Załóżmy 6 lat eksploatacji po 400 godz. i nowe zębatki co 3 sezony: Anthem X - (6,40 x 400 + 100) x 6 = 16 000; Z ceną roweru po rabacie (ok. 9000) daje to łącznie ok. 25 000 zł. Anthem X Advanced/Top Fuel 9 - (2,50 x 400 + 500) x 6 = 9000; Z ceną roweru daje to również ok. 25 000 zł. W skrócie, nie zawsze tańsza opcja jest opłacalna.
arek_wro Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Jestem ciekawy kto z jeżdżących na foxach robi im kompletny serwis w Cult-bike'u co 125h. Obstawiam, że prawie nikt. Jak się chce i potrafi, to można to zrobić samemu nie tylko w przypadku RS-a. Poza tym jak się poszuka, to znajdzie się ludzi, którzy taki serwis zrobią za dużo mniejsze pieniądze, niekoniecznie w Warszawie i niekoniecznie co 125h.
Galvatron Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Ja mówię o dbaniu o sprzęt wg. zaleceń producenta, nie kombinowaniu jak koń pod górkę. Jeśli już się zainwestowało 10 czy 15 K, to chyba warto dobrze dbać o sprzęt.
arek_wro Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 A ja piszę o praktyce jako użytkownik roweru na 2 foxach. Można o nie dbać nie wydając na to fortuny, np szukając tańszych, a wcale nie gorszych alternatyw dla cult-bike'u. Interwały 125h nie biorą pod uwagę sposobu eksploatacji, więc oprócz ślepego czytania zaleceń producenta, jest jeszcze zdrowy rozsądek. Według zaleceń producenta powinienem wydać na sam serwis amortyzatorów do tej pory ponad 6 tys. zł. Przy takiej kwocie to można już sobie zafundować nowy amor + damper. A jak się dobrze poszuka to nawet dwa takie zestawy.
beskid Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Drogi @Arku ale Ty jesteś praktykiem a nie teoretykiem a to robi różnicę. Teoretyk nie rozumie, że nie ma czegoś takiego jak sztywne interwały serwisowe bo każdy jeżdzi inaczej i w innych warunkach. Nie zrozumie też, że są w PL ludzie, którzy umieją doskonale poradzić sobie z serwisem czy to tłumików czy amorów. Reanimują uginacze gdzie w przypadku takiego podejścia jak wyżej wylądowały by w śmieciach.
Galvatron Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Mmie się wydaje, że w tym wszystkim jest jednak sporo kombinowania, jak by tu zaoszczędzić na kosztach eksploatacji, ktore nawet w przypadku RS-a niskie nie są. I może powiedzmy to otwarcie: Przy średniej 2 godz. jazdy dziennie sprzęt Foxa musiałby lądować w Culcie np. 3 razy na sezon = portfel lżejszy o 2400-2700 zł i łącznie 2-3 tyg. bez roweru. Nienajprzyjemnejsza perspektywa.
modrzew Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Jak nie „wykład” o geometrii ram, to jakieś kalkulacje nt serwisów zawieszenia ze z góry założoną tezą, że lis jest be. Można nie lubić wyrobów tego producenta, ale wypadałoby chociaż zajrzeć do cenników serwisów, o ile nie zapoznać się co się w danym modelu serwisuje, kiedy i po co.
Galvatron Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Zalecenia dot. nowych Foxów: http://www.ridefox.com/service.php?m=bike&ref=topnavservice Fox (aktualna generacja) jest fajny jak ktoś ma kasę, a brakuje mu czasu i/lub boi się samodzielnego grzebania w amortyzatorach, bo między serwisami wystarczy wycieranie ich do czysta.
arek_wro Napisano 25 Października 2015 Napisano 25 Października 2015 Zamiast czytać tylko i wyłącznie co pisze FOX (który kroi kasę na częściach zamiennych), pogadaj z jakimś znajomym serwisantem. To dużo cenniejsze źródło informacji.
pj69 Napisano 25 Października 2015 Autor Napisano 25 Października 2015 Spoko jak sam wymieniam olej raz lub dwa w sezonie do tego uszczelki i serwis za 400 za oba Foxy w serwisie to mamy 500 zł/rok da się żyć ten trek piękny, kupisz i będziesz na pewno zachwycony. ok ale który ładniejszy TOP czy EX ?
pj69 Napisano 10 Listopada 2015 Autor Napisano 10 Listopada 2015 może to głupie pytanie i może nie w tym dziale ale jak kupię TREKa to ma on piasty 148x12 gdybym chciał złożyć drugie koła to może być problem z piastami (przynajmniej teraz) czy można np 150x12 zeszlifować na 148x12
pj69 Napisano 4 Kwietnia 2016 Autor Napisano 4 Kwietnia 2016 problem wyboru rozwiązany TREK EX już po pierwszym wyjeździe rowerek miodzio - 1000% satysfakcji
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.