Skocz do zawartości

[Renowacja] Romet Jaguar


Rekomendowane odpowiedzi

Witam bardzo serdecznie, ostatnio wpadłem w posiadanie klasycznej ramy firmy Romet typu Jaguar. Chciałbym oczywiście ją wskrzesić, jednak będąc w sklepie rowerowym postraszono mnie, że te ramy pękają. Ktoś miał takie nieprzyjemne doświadczenie? Ewentualnie orientujecie się czy faktycznie często się tak zdarza? Przytoczono mi historię chłopaka co odrestaurował sobie cały rower i po dwóch dniach mu popękała. Według mnie brzmi to dość abstrakcyjnie i raczej nie zniechęca mnie do podjęcia próby renowacji, tak więc mam pytanie skąd polecacie kupować części? Oraz czy są dostępne gdzieś dane techniczne tychże rowerów? 


 


Mój plan póki co jest taki aby oddać ramę do lakiernika na piaskowanie, obejrzenie czy nie ma żadnych pęknięć i dopiero malowanie. Nie mam dużego doświadczenia w składaniu rowerów tak więc za wszystkie rady będę bardzo wdzięczny, zdjęcie ramy zamieszczam w załączniku, pozdrawiam !  ;)


post-183837-0-46685800-1445449751_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Jaguarach trochę złą sławą cieszyły się widelce, słynny kolarz kiedyś się zabił ale nie podczas zawodów tylko zykłej jazdy... Mam taką ramę i jeżdżę, odnowiłem już kilka polskim ram, i jak widzę ten złoty kolor to najchętniej bym go zostawił czyszcząc wszystkie plamki rdzy potem polerując pozostały lakier i wystającą stal, a potem może lakier bezbarwny, żal mi mojego złotego koloru chociaż dzisiejszy rower wygląda bardzo atrakcyjnie, to fajny był ten stary,,, 

Ramę powiniej obejrzeć ktoś kto ma serce i oko do starych rowerów, oceniając jej stan, mufy, rury, rdzę wewnątrz....  Kiedyś na forum szosowym org sporo o Jaguarach było...Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W Jaguarach trochę złą sławą cieszyły się widelce,

Dokładnie. Stąd w wielu Jagach czy Huraganach stosowano sprytny patent polegający na wbiciu drewnianego kołka od dołu w rurę sterową. Jak nawet rura pękła, to kołek nie pozwalał odjechać kołu w siną dal i dało się wyhamować. Drugim często pękającym elementem były osie pedałów. Ale ani jednego ani drugiego w tej ramie nie ma, więc tymi problemami można się nie martwić (przynajmniej do czasu, gdy nie zachce się nam odbudować Jaga w wersji oryginalnej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie planuje wersji oryginalnej, chciałbym po prostu dobry rower szosowy. 

 

 Kiedyś na forum szosowym org sporo o Jaguarach było...

 

Chodzi Ci o szosa.org ? Forum od dawna nieaktywne ale muszę pogrzebać. Co do koloru to chyba nie będę się trzymał oryginału, myślę o matowym bordowym lub czarnym lecz jednak coraz bardziej przekonuje się do bordowego.

 

Co do tego nieszczęsnego widelca to musi on być oryginalny, czy jest szansa na znalezienie jakiegoś trwalszego zamiennika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chodzi Ci o szosa.org ?

Bardziej to

http://chlopcyrometowcy.pl/forumdisplay.php?fid=219

tylko nie pisz, ze chcesz przemalować ramę a już zwłaszcza proszkowo bo cię zjedzą

 

Co do tego nieszczęsnego widelca to musi on być oryginalny, czy jest szansa na znalezienie jakiegoś trwalszego zamiennika?

Chyba każdy szosowy wideł do kół 28" i sterów 1" powinien pasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za linka. Kurde muszę pomyśleć co do tego koloru, może faktycznie wezmę się za oryginalny, zobaczymy. Gościa z sercem do starych rowerów już znalazłem i na dniach mamy obczaić co i jak ;) A tak pi*drzwi potraficie wycenić ile mniej więcej wszystkie części mnie będą kosztować? Przewiduje ok. 1000zł z malowaniem, zmieszczę się?

Edytowane przez emkateo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum, które miałem na myśli to dziś jest rzeczywiście szosa.org  ale to chyba zmieniono, gdzieś tam należy poszukać Jaguar, Huragan ZZR, w połączeniu z wiadomościami z bardzo ciekawego forum rometowego będzie można sobie poszerzyć  starokolarzówkowe horyzonty :)

 

Pozdrawiam serdecznie.

 

Ps Dziś w Biker Studio oglądałem wybity "osikowy" kołek z widelca, twardy i ładny!!! długi na gdzieś 8 cm.

Edytowane przez itr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

znacznie częściej przebywam na forum Rometowym, więc rzeczywiście jak usyszą, że chcesz przerabiać ramę Jaguara to Cię zjedzą ;-). Sam też nie jestem pomysłem zachwycony... ;-).

 

Co do kosztów - wiele zależy od tego, jaki efekt chcesz uzyskać. Jeśli ma być to rower do jazdy na codzień - na współczesnych częściach (używanych), bez szaleństwa, zamkniesz się kwotą 1000 zł. Oczywiście jeśli założysz osprzęt z najwyższej półki, to może być i 30 000...

Jeśli jednak zdecydujesz się na odnowę w oryginale przygotuj się na BMW - Będziesz Miał Wydatki. Odnowienie Rometa Sport z 89 roku kosztowało mnie ok. 1 800 zł, a większość części miałem... I trzeba pamiętać, że taki rower będzie raczej na niedzielne przejażdżki, bo po prostu szkoda go będzie używać do zwykłej codziennej jazdy.

 

Reasumując - powodzenia w budowie roweru, jak będziesz miał pytania, pisz śmiało !

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...