Skocz do zawartości

[Opony] Race King 2.0 rzeczywista szerokość / wysokość


talento259

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

 

Jako że mam zamiar troszeczkę uterenowić crossa, to mam prośbę. Czy mógłby ktoś zmierzyć rzeczywistą szerokość RK 2.0 i wysokość? Prawdopodobne wejdzie, ale wolę mieć pewność :)

 

Pozdrawiam

Napisano

Trasa MTB maratonu w Ustroniu i Wiśle dokładnie taka. To była kiedyś moja pętelka treningowa i chciałem do tego wrócić, jednak już nie mam MTB, bo na co dzień nie jest mi potrzebny.. Chodzi o to żeby się nie ślizgało, nie musi być szybko.

 

https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/opony-detki/opony-rowerowe-29-cali-622/p,opona-x-king-sport-29-cali-continental,155482.html - Myślicie że te X-Kingi się zmieszczą czy klocki będą przeszkadzać? Wersja 2.0 ofc

Napisano

Mam u siebie wersję 2.2 drutową, czytałem sporo o problemach i myślałem że to jak zwykle "nadmuchiwanie balona". Ostatnio wymyłem opony pianą aktywną tak żeby były czyste jak z fabryki i się lekko przeraziłem. Wyłażą nitki z miejsca gdzie leci drut, w niektórych miejsach oplot delikatnie przebija się na wierzch a opona używana jest tylko w lekkim terenie i asfalcie.

 

Ogólnie opony są bardzo fajne, bardzo bardzo szybkie, założyłem Michelin Country Trail ( mimo że te mają także opinię "szybkich") zwijane i miałem wrażenie że jadę czołgiem w porównaniu do RK.

Napisano

A jeździłeś po kamieniach czy po prostu leśne ścieżki? Mi generalnie nie chodzi o to żeby te opony nie wiadomo ile wytrzymały, tylko żebym dał radę to przejechać, bo wątpię że na obecnych Schwalbe Marathon Mondial mi się to uda. Chciałem opony najwęższe, a słyszałem że 2.0 u continentala są o wiele węższe niż deklarowane 2.0 dlatego pytam, bo głównie na tym mi zależy.

Napisano

Smart Samy występują o ile się nie mylę w rozmiarze pasującym do przeciętnego crossa, 1,6” albo 1,75” - kwestia potwierdzenia.

Możesz popatrzeć czy nie ma podobnych wersji jakichś innych nieco bardziej terenowych opon.

Napisano

Są tylko Smart Sam bodajże nazywa się to Tour i takie opony były fabrycznie u mnie w rowerze i były do d.. dlatego zmieniłem. Ani na asfalt ani na teren. Nie lubię półśrodków. Szukam teraz czegoś wąskiego na teren najlepiej 1.75, 1.8 takie rozmiary byłyby OK.

 

Może coś takiego?

 

http://allegro.pl/kenda-karma-k917-28-29-x-1-90-60tpi-l3r-pro-lekka-i5728032192.html

 

 

 

 

Napisano

Ja miałem na myśli coś takiego: http://rowertour.com/schwalbe-smart-sam-performance-29x1-75-opona-drutowa-29er.html

Tour to chyba inną guma.

Co do szerokości to gdzieś już był temat o szerszej gumie do crossa, konkretnie chodziło o któryś model Unibike'a, chyba Zethos i wyszło że więcej niż realne 1,6” może stanowić niejaki problem. Także zaczął bym od pomiaru ramy, bo pewnie nawet „chude” 1,8” może nie wejść a co dopiero 2,0” ;)

Napisano

Przede wszystkim nie kupuj nic taniego od tej firmy (Conti). Dasz z 7 dych za to ścierwo i jeszcze nie masz gwarancji, że nie będziesz wracał z buta. Ta Kenda jest 100x lepszym wyborem tym bardziej tam gdzie się wybierasz. 

Napisano

No ta Kenda też mi się spodobała, ale muszę sprawdzić suwmiarką ile jest miejsca z tyłu, bo z przodu to chyba i 2.2 by weszło.

 

Ed. zmierzyłem na szybkości linijką i tam z tyłu w górnych widełkach jest 4,6cm około a może i nawet 4,7 w najwyższym miejscu, a tam gdzie znajduje się teraz mój Schwalbe Marathon Mondial jest około 5,1cm, ale słyszałem że szersze opony są "wyższe" więc patrzę inaczej.

Napisano

Zawsze możesz dać na tył coś węższego niż na przód, to pospolita praktyka. Sprawdź jeszcze co wejdzie do przodu, wymiana nawet tylko tej opony na agresywniejszą i szerszą może sporo dać. Tył jak widać podobnie do tego co wspominałem - 1,6” i trochę miejsca na błoto.

Napisano

Na tył dałbym może te 1.75 tego Smart Sama co zaproponowałeś, bo powinien wejść bez problemu, skoro aktualne 1.6 siedzi bez problemu. Na przód myślałem o X-King 2.0, albo o Saguaro 2.0. Z przodu w najwęższym miejscu mam 6,5cm więc nie powinno być problemu.

 

Kurcze chociaż z drugiej strony jest szansa że ta Kenda wejdzie, a to będzie lepsze rozwiązanie.

Napisano

Ta Kenda wygląda ciekawie, a Ty ciągle te Continentale ;)

W sumie to na przód masz do wyboru sporo opon do 29erów, byle z szerokością nie przesadzać.

 

Kenda niby 50mm wg ETRTO...

Napisano

Na tył to IMHO nawet o niej nie myśl. Nie na styk tylko miałbyś szlifowanie tylnego trójkąta. A jak dodać błotko czy możliwość zablokowania byle gównem co się dostanie z boku opony... ;)

Napisano

Powiem tak, jak chcesz dużo butować to weź te Conti. Na takie trasy Conti to wytrzyma kilka kilometrów.

W Wiśle Ikon, który wg mnie jest wytrzymalszy od zwijanego RK był mocno pocięty i cały porysowany.

 

Jeździłem na RK i XK w podstawowych wersjach. Strzępy wyłażą od patrzenia, w górach to jest dobre dla ludzi o silnych nerwach, bo ja po 2gim laczku chciałem ten rower ciepnąć w rów i iść z buta.

Problem masz, bo jest mało miejsca w crossie i jak już coś wejdzie to na absolutny styk.

Kenda Karma/SB8 będą lepsze. Są po prostu wytrzymalsze.

Napisano

SBE w rozmiarze 1.9 kosztuje 160zł to jak opona do auta :D Smart Sam w tej wersji 1.75 i przy tym minimalnym ciśnieniu 3 bary dałby radę Waszym zdaniem na tyle? Bo on wejdzie na pewno a nie bardzo chcę ryzykować. A na przód to się jeszcze zastanowię, ale może Saguaro byłoby dobre. Każda opona 2.0 tam wejdzie także mamy dość szerokie pole. Wspomnę też że max szerokość dla mojej obręczy do właśnie 2.0.

Napisano

Na Twoim miejscu zaryzykowalbym rk w wersji zwijanej. Jeździłem na tych oponach zalanych mleczkiem około 1,5 sezonu. Ściganie i jeden zlotowy wypad w góry. Opony nawet nie draśnięte. Może fart, może to że parę lat temu continental bardziej się starał. ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...