Skocz do zawartości

[3000-5000] All mountain 26 vs 29er


poolgers

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim,

planuję zakup używanego roweru do zjazdów i podjazdów. Teren górzysty, sporo kamieni i wąskich przejazdów (okolice Raduni i Ślęży k. Wrocławia). Mam 188 cm i 80 kg. Myślę, żeby iść w stronę full suspension, tylko nie wiem jakie koła - 26, 27,5, 29 cali. Przeczytałem już naprawdę dużo i mam dalej mętlik w głowie!

 

Moje typy to:

Trek fuel ex8 26 cali

http://olx.pl/oferta/trek-fuel-ex8-piekny-full-CID767-IDbOzWl.html

 

Bergamont29er

http://olx.pl/oferta/rower-mtb-bergamont-fastline-6-0-full-29er-29-cali-reverb-slx-3x10-CID767-IDc3svw.html#ed8fee04f6

 

a może znacznie tańszy hardtail felt 29er?

http://olx.pl/oferta/felt-29-caly-na-xt-CID767-IDceSOl.html#3d4c628a87

 

Doradzicie?

 

Napisano

Treka sobie daruj. Koszty eksploatacji dwóch Foxów wynoszą ok. 6-7 zł/godz. jazdy (800-900 zł/125 godz), o ile nie masz ochoty na upośledzoną pracę i/lub uszkodzenie sprzętu. Do tego nietypowy tylny amortyzator i praktycznie martwy standard 26". 

 

 

Napisano

Hmm, szczerze mówiąc w ogóle nie brałem pod uwagi kosztów eksploatacji, sądziłem, że wystarczy jeden przegląd na kilka lat i wio...

W takim razie do zjazdów i krętych ścieżek lepsze koła 27,5 czy 29 cali?Co myślisz o tym Bergamoncie? Tam jest amor Rock Shox xc32 AIR i Damper X-Fusion.

Napisano

Standard 26" w AM/enduro ma się bardzo dobrze. Nadal bez chęci zmiany używają go ludzie przy, których większość umiejętności w tym moich i obecnych tu ekspertów budzi politowanie :whistling:  To w temacie co zdechło a co nie. 

 

29er w tych pieniądzach sobie odpuść a już na pewno używkę. Dobrych fulli w tym rozmiarze było jak na lekarstwo więc rośnie szansa, że zakupisz padaczkę. 

Napisano
Nowych, dobrych rowerów ma kołach 26" jest coraz mniej. W perspektywie kilku lat może pojawić się problem z dostępnością oraz cenami odpowiedniej jakości widelców, obręczey, opon, szprych. Jak zakup ma być przyszłościowy, to trzymaj się z dala pd małych kół.
Napisano

Jak na razie to tych części do 26” jest pewnie nadal więcej niż zdążono do tej pory wyprodukować do 29” i 650b razem wziętych, a już wchodzą kolejne nowości jak „rozmiary +” i piasty boost. Także nie siał bym tu takiej paranoi.

Napisano

Nie piszemy tu o nowych jak byś nie zauważył. Na rynku wtórnym wszystkiego jest opór. W sklepach walają się opony, obręcze i wszystko co dusza zapragnie pod 26er a kupić konkretne kapcie pod 27,5 w takim Krk graniczy z cudem. Panie "ni ma", to nowy rozmiar albo patrzą jak by nie kumali o co się rozchodzi. 

Napisano

Nie tylko w KRK, w ogóle w Polskich sklepach jest słabiutko z oponami na 650b. Mam wrażenie że ten powtarzający się w postach motyw z niedostępnością sprzętu pod 26 to jest efekt skutecznej indoktrynacji marketingowej. 

Napisano

Hej, dzięki za wszystkie odpowiedzi. Akurat o brak części się nie martwię do kół 26 cali. Jeżeli kupowałbym rower to raczej w docelowej konfiguracji z ew. wymianą opon po zużyciu.

Z tego co czytam to optymalny rozmiar to chyba 27,5 cala, ale tych rowerów jest jak na lekarstwo. Też zastanawiam się nad 29 bo okolice ślęży to mnóstwo kamieni itp. Mam też 188 cm, więc nie wiem czy koła 26 nie będą za małe...

Dzięki za linki, ale szukam czegoś blisko Wrocławia. Co myślicie o takim rowerze?

http://allegro.pl/piekny-full-scott-strike-carbon-fox-xt-i5739763420.html

Albo jednak ten Bergamont 29er, full:

http://olx.pl/oferta/rower-mtb-bergamont-fastline-6-0-full-29er-29-cali-reverb-slx-3x10-CID767-IDc3svw.html#ed8fee04f6

 

Napisano

Jakoś przez ostatnie kilka dekad za małe nie były o ile rama miała odpowiedni dla jeźdźca rozmiar ;) Ach ten marketing szeptany!

A z drugiej strony patrząc, to bez jaj z tym Scottem... I to nie ma nic wspólnego z rozmiarem kół.

Napisano

Ok, to na obecną chwilę najbardziej podchodzi mi ten Bergamont - model 2015, 29er, rozm. L, to chyba ok parametry na 188 cm? Do tego w cenie 3,5 tys. nie znalazłem innego fulla na kołach 29, albo 27,5. Nie mam też nic przeciwko 26, jeżeli znalazłaby się fajna oferta ;)

Napisano

Za kilka sezonów możesz żałować inwestycji w 26". Wystarczy zobaczyć ile rowerów na małych kołach wypuścili w ostatnim czasie liczący się w jakikolwiek sposób gracze. 

 

Przy tak ograniczonym budżecie ja bym chyba jednak poszukał nowego sztywniaka kompatybilnego z aktualnie obowiązującymi standardami, a w przyszłości ew. zmienił ramę na amortyzowaną.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...