Myszek Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 Witam zbliza sie koniec wakacji a zarazem koniec pracy i przyszedl czas na wybranie roweru, po kilku tygodniach przeszukiwania sieci i stron katalogu wybralem 2 ktore mnie zaciekawily. 1. Author Airline Rama: Columbus Zonal aluminium 700C Rozmiar: 18”, 20”, 22” Waga: 12,80 kg (20”) Piasty: Shimano Deore Obręcze: Ritchey Girder Pro/Pro (32 otwory) Opony: Author Panaracer Silk Road Cross 700C/35 Szprychy: Sandwick stal nierdzewna czarne Hamulce: Tektro MT-14 Dźwignie: Tektro CL-530 Widelec: RST TR-PRO I TnL (50 mm) blokada skoku Korby: Shimano M440 48-36-26 Kaseta: Shimano HG-50-9 11-32 Przerzutka przód: Shimano Deore (31,8 mm) Przerzutka tył: Shimano LX rapid rise Manetki: Shimano LX 27 biegów Łańcuch: Shimano HG-53 2. Leader Fox Paradox materiał ramy: aluminium 7005 rozmiar ramy: 19'', 21'' widelec: RST CT FREE-TnL z blokadą komplet sterowy: VP-A41AC środek suportu: Shimano DEORE Octalink mechanizm korbowy: Shimano DEORE /FC-M440, 48x36x26T/ przerzutka przód: Shimano DEORE LX przerzutka tył: Shimano DEORE XT dźwignie przerzutki/hamulca: Shimano DEORE Dual Control kaseta zębatek: Sram PG-950 /11-34T/ łańcuch: KMC Z9000 hamulce: Tektro 832AL piasta przód: Shimano DEORE /HB-M510/ piasta tył: Shimano DEORE /FH-M510/ obręcze: Mach 1 opony: Maxxis Overdrive /700x40C/ pedały: VP-607 /aluminium/ kierownica: Amoeba Vitra wspornik kierownicy: Amoeba Vitra wspornik siodła: Amoeba Vitra siodło: Velo VL-3073 ilość biegów: 27 waga: 13,0 kg z gory dzieki za pomoc
kopiki Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 Zdecydowanie polecam Airline za lepszą ramę. Poczekaj jeszcze troszkę to zaczną się promocje i kupisz go parę stuwek taniej.
Pitusg Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 Zdecydowanie polecam Airline za lepszą ramę. Poczekaj jeszcze troszkę to zaczną się promocje i kupisz go parę stuwek taniej. Ja się za bardzo na rowerach nie znam, ale chciałbym się dowiedzieć po czym poznajesz, która rama jest lepsza, a która gorsza? I czym to się będzie objawiało w czasie jazdy?
celofan Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 3 lata temu stałem tak jak Ty teraz przed wyborem roweru. Tak jak u Ciebie też, padło na rower z kołami 28" (To bardzo dobry wybór ) W moim przypadku padło na Meridę crossaway 8500. Byłem z roweru zadowolony ( to pierwszy "poważny" rower ) dopóki nie zaczęły mi przeszkadzać różne "niedopracowane drobiazgi" jak na przykład amortyzator, korby, "badziewne"przerzutki, hamulce, siodełko, amortyzowana sztyca, toporne koła, za szerokie opony i inne. Wiele z tych elementów wymieniłem i okazało się po jakimś czasie że całość kosztowała mnie ponad 3tyś (rower przy zakupie kosztował chyba 1800pln) ! Żeby całkiem być zadowolonym , pewnie wydam jeszcze trochę chociażby na kierownicę, mostek itd... Piszę to po to, żeby zwrócić Twoją uwagę na fakt, że 3tyś można lepiej wydać na rower składając go samemu. Tzn. kupić ramę i wszystkie podzespoły jakie Ci odpowiadają i oddać to do złożenia do porządnego serwisu. Tym bardziej że w @sklepach można kupić chociażby całą grupę np. Shimano Lx albo inną po naprawdę atrakcyjnej cenie. Na tą chwilę ja bym tak zrobił. Pozdrawiam przyszłego crossowca
Myszek Napisano 18 Sierpnia 2006 Autor Napisano 18 Sierpnia 2006 Dzis bylem w 2 sklepach rowerowych: w 1 nie ma zadnych przecen jeszcze, w drugim sprzedaja tylko czesci lub skladaja czesci. Pogadalem z facetem w 2 sklepie, facet zna sie troche na rzeczy i mowil mi wlasnie zeby lepiej zlozyc, do 3 tys mialbym rame merida crossway 8900, kompletny osprzet deore lx z mieszanka xt, amortyzator suntour pewnie 6800 LO, niedlugo pojde i wypytam sie o szczeguly zobaczymy fajnie by bylo wybrac kazda czesc i wiedziec dokladnie na czym sie jezdzi.. chociaz tyle wybierac i sprawdzac czy to wszystko sie kupy trzyma.. :/ boli mnie maly wybor amortyzatorow na 28 cali.. czemu nie ma takiego jak na 26 :/
celofan Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 Tu masz ciekawe oferty i można jeszcze targować się: http://www.centrumrowerowe.pl/index.php?s=711&did=90&l=pl
Myszek Napisano 18 Sierpnia 2006 Autor Napisano 18 Sierpnia 2006 celofan dzieki za link ale mi sie akurat nie przyda, czesci kupie w sklepie rowerowym i tam mi je zloza, ja nie posiadam ani odpowiedniej wiedzy ani cierpliwosci.. o narzedziach nie wspomne. Kompletna grupa nawet sie nie nada, bo np. zamiast hamulcow lx wybiore avid sd 5 albo nawet 7, korbe zamiast hollowtech II wybiore na octalink i srodek suportu zamiast lx wybiore grupe wyzsza czyli xt. nie wiem jaki wybrac lancuch, stery, wspornik kierownicy oraz kasete, jakies propozycje ?
celofan Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 I słusznie A reszta wg uznania :-) To Twój rower
ukaniex Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 celofan dzieki za link ale mi sie akurat nie przyda, czesci kupie w sklepie rowerowym i tam mi je zloza, ja nie posiadam ani odpowiedniej wiedzy ani cierpliwosci.. o narzedziach nie wspomne. Kompletna grupa nawet sie nie nada, bo np. zamiast hamulcow lx wybiore avid sd 5 albo nawet 7, korbe zamiast hollowtech II wybiore na octalink i srodek suportu zamiast lx wybiore grupe wyzsza czyli xt. nie wiem jaki wybrac lancuch, stery, wspornik kierownicy oraz kasete, jakies propozycje ? Hollowtech II to nie jest rodzaj suportu masz tu co to jest >>>>KLIK HIR<<<< wg mnie Avid serii 5 w zupełności Ci wystarczy . .. sam napisałeś ja nie posiadam ani odpowiedniej wiedzy ani cierpliwosci.. więc poco tracić hajs :question: :!!: podobnie zapytam poco Ci ten xt skoro lx jest w zupełności wystarczający :question: rozumiem że z nadmiaru kasy chcesz mieć jak najlepiej ale uwierz zyskasz tylko fajny napis XT i stracisz pare groszy. . no ale to Twój wybór. posłuchaj @celofan'a bo On aktywnie jeździ na swym cross'ie i wie co trzeba a co nie więc ten komercyjny sprzęt o propagandowej zmniewalającej jakości Ci naprawdę nie potrzebny .
jarek82 Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 nie wiem jaki wybrac lancuch, stery, wspornik kierownicy oraz kasete, jakies propozycje ? Ja również składałem niedawno podobną maszynę. I jesli chodzi o stery, mostek, kierownicę czy sztycę to polecam Accenta. bardzo dobry stosunek cena/jakość, jestem bardzo zadowolony. Kaseta i łańcuch Deore spisują się niestety gorzej. Polecić mogę Avidy SD7, spisują sie znakomicie ( a testowałem je zjeżdżając z Szyndzielni niebieskim szlakiem ). Amor Sr Suntour 7600 r.l. i rama meridy Crossway 8700 też całkiem ok:)
Myszek Napisano 18 Sierpnia 2006 Autor Napisano 18 Sierpnia 2006 skoro mowicie ze lx wystarczy to bedzie lx a jaki lancuch, kasete, stery, wspornik kierownicy i siodla ? zawsze myslalem ze hollowtech II to zintegrowany z prawym ramieniem korby suport ? nie wiem czy tak to mozna nazwac i do tego lewa korbe sie przykrecalo a korby wykonane w hollowtech (bez II ) sa puste w srodku ot cala filozofia
kadargo Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 >>myszek technologia hollowtech dotyczy "pustych" ramion i tu ukaniex ma racje, jednakowoz ty tez masz poniekad racje bo akurat sie tak sklada ze I ma standartowy suport a II zintegrowany
wojkamyk Napisano 20 Maja 2009 Napisano 20 Maja 2009 Witam , jestem tu nowy i prosze o podpowiedź względem wyboru roweru. Przeglądając rózne oferty zastanawiam się nad rowerami 1. Kellys Phanatic 2. Cube Curwe 3. Merida Crossway TFS 500 sport Zaznaczam że mam 170 cm wzrostu i 69 kg wagi . Rower będzie wykorzystywany głównie w mieście , sporadycznie w terenie leśnym. za wszystkie sugestie z góry dziękuje .
bikeamator Napisano 2 Czerwca 2009 Napisano 2 Czerwca 2009 Witam, na wstępie zaznacze, że poczytałem sporo w archwum na ten temat i głównie dzięki temu byłem w stanie wybrać swoje typy. Niestety słabo znam się na sprzęcie i stąd gorąca prośba do was o pomoc w podjęciu wyboru, który typ byłby dla mnie najlepszy, który ma najlepszy a który najgorszy osprzęt. A może zaproponujecie coś innego/lepszego. Moje parametry i wymagania: - 34 lat, 178 cm, 76 kg (ale jak wróce do aktywności to pewnie wkrótce 70); - budżet około 3k PLN (ale wiadomo, lepiej mniej niż więcej, chyba że mnie ktoś przekona, że warto); - przebieg: 4lata temu 8k km, 3lata temu 6k km, 2lata temu 2k km, obecnie 130 km; - docelowy przebieg: 4-6k km rocznie; - nawierzchnia: 50% asfalt, 40% ścieżki leśne i polne, 10% łatwiejsze szlaki górskie (uwaga: chciałbym, by po np. zmianie opon dało się wjechać i zjechać z łatwiejszych szczytów gór beskidzkich); - teren: wszelaki - pagórkowaty, górzysty, płaski; - komfort i niezawodność (żeby dało się na nim w miarę wygodnie 'wysiedzieć' 10 godzin bez większych przerw); - opcjonalnie możliwość rozbudowy o błotniki, bagażnik, podpięcie sakw czy krzesełka dla dziecka; - maratony: może jakiś na szosie; No i mój wybór: Cube Curve Author Mission Giant X-Sport 2 Disc Kellys Phanatic I jeszcze jedno. Bardzo mi się podoba: Cube Nature Probem jest taki, że znacznie przekracza mój budżet. Ale może warto byłoby go naciągnąć dla tego roweru? Z góry dzięki za wszelką pomoc.
Rulez Napisano 2 Czerwca 2009 Napisano 2 Czerwca 2009 Nie wiem po co niby naciągać budżet , skoro Kellys Phanatic ma od tego Nature lepszy powietrzny amortyzator, lepsze bardziej ergonomiczne manetki LX zaprojektowane specjalnie do crossów, na dodatek Kellys ma regulowany mostek, który w wypadku crossa jest chyba lepszym rozwiązaniem.
Adik Napisano 2 Czerwca 2009 Napisano 2 Czerwca 2009 Kellys faktycznie jest ładny, ale kilka częsci wg. mnie przydałoby się w nim wymienić. Mowa o mostku - kiedy znajdzie się tą optymalną pozycję - wtedy lepiej kupić mostek o optymalnych parametrach. Korbę - nie dość że sporo gorszy od Deorki truvativ - to jeszcze ma tarcze 44-32-22 , co one w crossie robią?? Cube ma 48/36/26. Opony - w stosunku do Ralphów w Cubie Nature, Cx compy lepiej nadają się na asfalt, ale teren to już nie ich domena. Ja bym wybrał Cub'e Nature nie tylko z przywiązania do marki, ale dla niższej wagi roweru i ogólnej bardziej spójnej konstrukcji. Problem amortyzatora powietrznego czy nie, rozwiałaby mi tylko blokada w amorze. Kellys też jest ładny, pod dalszą rozbudowę np dobrze zainwestowane 500zł w osprzęt stałby z Cubem na równi.
bikeamator Napisano 2 Czerwca 2009 Napisano 2 Czerwca 2009 Dzięki za odpowiedzi. Niestety w przypadku Kellys Phanatic największa tarcza 44 jest dla mnie nie do zaakceptowania. Od razu trzeba wymienić i wtedy cenowo zbliżyłbym się już do Cube Nature. A co w przypadku Cube Curve jest jego najsłabszym elementem? Amorek do wymiany? jak tak to na jaki? Modyfikacje roweru jak najbardziej są możliwe ale przewidywałbym je dopiero na przyszły rok. Nikt nic nie pisze o Author mission i o Giancie, czyli mam rozumieć, że są gorsze?
kubawilda Napisano 2 Czerwca 2009 Napisano 2 Czerwca 2009 pomysl o tym ja cały czas mysle miedzy kellys a tym w cenie do 3k: http://unibike.pl/xenon.html i cały czas nie wiem co dla mnie lepsze pozdro
rzepkok Napisano 2 Czerwca 2009 Napisano 2 Czerwca 2009 Dzięki za odpowiedzi.Niestety w przypadku Kellys Phanatic największa tarcza 44 jest dla mnie nie do zaakceptowania. Od razu trzeba wymienić i wtedy cenowo zbliżyłbym się już do Cube Nature. A co w przypadku Cube Curve jest jego najsłabszym elementem? Amorek do wymiany? jak tak to na jaki? Modyfikacje roweru jak najbardziej są możliwe ale przewidywałbym je dopiero na przyszły rok. Nikt nic nie pisze o Author mission i o Giancie, czyli mam rozumieć, że są gorsze? nie wypowiem się czy gorsze czy lepsze ale sam od roku jeżdże na Authorze - Mission '2008 i szczerze przyznam, że rower jest OK ale: - korba Suntoura już się posypała - amorek właśnie wymieniam - wszystko z nim OK ale jednak wolę powietrze - hamulce Tektro jak dla mnie za miękkie - za każdym razem doginam prawie do końca i nie jest to kwestia regulacji ani odpowietrzenia (opinia 3 serwisów) - opony Rolling Stone są super - nie ścierają się i super się jeździ po asfalcie ale mało odporne (5 razy guma w tym jedna na kolcu z akacji) a poza tym jeśli myślisz o trochę bardziej terenowej jeździe to niestety - miękkie błoto, piasek albo zimą sypki śnieg to na tych oponach nie do pokonania podsumowując - Author Mission to niezła maszyna ale teraz już bym się nie zdecydował - z podanych przez Ciebie wybrałbym Cube
Adik Napisano 2 Czerwca 2009 Napisano 2 Czerwca 2009 W pojedynku Xenon vs. Curve lepsze wrażenie sprawia Unibike. Rowery Unbike również mają ramy wysokiej jakości, chociaż z malowaniem często jest kicha. W Curve jest osprzęt słabszy niż w Nature, ale największą różnicą jest podwójnie cieniowana rama {curve tego chyba nie ma}.
bikeamator Napisano 3 Czerwca 2009 Napisano 3 Czerwca 2009 Dzięki za opnie odnośnie a. mission Za nim trafiłem na to forum to był to mój faworyt. Co do Unibike, to wiem że ma dobry sprzęt ale z tego co czytam to więcej osób go poleca, niż rzeczywiście użytkuje. Wszystko wskazuje, że jednak wybiore c. curve bo raczej nie zdecyduję się, by przekroczyć budżet i zaszaleć z kupnem c. nature. Może uda mi się w sobotę zajść do sklepu i zobaczyć jak mi 'leży'. Fajnie jakby się dało załatwić jazdę próbną.
kubawilda Napisano 16 Czerwca 2009 Napisano 16 Czerwca 2009 Panowie a co powiecie na taki rowerek do 3k: http://salonrowerowy.pl/index.php/product/show/id/81 - Rama aluminium 6061 T6 DB (podwójnie cieniowana) - Widelec SR Suntour NCX-D-LO z blokadą - Hamulce v-brake Shimano BR-M431 - Napęd Shimano Deore XT / LX 27 biegów - Waga 11,90 kg - WYPRODUKOWANY W EU SPECYFIKACJA Rama | Aluminium 6061 T6 DB Widelec | SR Suntour NCX-D-LO Przerzutka przód | Shimano Deore XT Przerzutka tył | Shimano Deore XT Dźwignie przerzutki | Shimano Deore LX Kaseta | Sram PG-950 Hamulce | Shimano BR-M431 Dźwignie hamulca | Avid Speed Dial 7 Mechanizm korbowy | FSA Gama-Drive MegaExo Łańcuch | Sram CN-951 Kierownica | FSA XC-180 Wspornik kierownicy | FSA OS-190 Siodło | Fi'zi:k Rondine Wspornik siodła | FSA SL-280 Koła | Shimano WH-R500 Opony | Schwalbe Silento 700x38C Czy nie jest lepszy od tego Kellysa za 2900 ???? Mam powazny dylemat...
Rulez Napisano 17 Czerwca 2009 Napisano 17 Czerwca 2009 Trudno powiedzieć , że jest lepszy, raczej podobnie wyposażone z lekką przewagą Kellysa, który ma co prawda przerzutki crossowe LX , za to amortyzator powietrzny i hamulce tarczowe.
panczo Napisano 30 Czerwca 2009 Napisano 30 Czerwca 2009 Witam, Poszukuję roweru typowo do trekkingu. Takiego aby przejechanie 100 km dziennie było przyjemne. Póki co, planuję wypady kilku/nastu dniowe w Polsce - szosa, proste drogi leśne... Przeglądałem sporo stron, for... To tez przestudiowałem wydaje mi się dosyć szczegółowo. Spodobały mi się modele cannondale, znajomi też je chwalili. Tyle że nie były to rowery trekingowe ale np MTB. Cena to około 3 tys. Nie musi być to z pełnym wyposażeniem bagażnik, lampki, ew. błotniki itp planuje dokupić osobno. Póki co znalazłem coś takiego: link1 link 2 Proszę o opinie na temat tych rowerów (ew. co jest słabszym elementem itp). Będę też rad, z każdych informacji na temat rowerów cannondale. Druga Sprawa o jaką chciałem zapytać to dynamo w piaście, czy to dobry pomysł? Czy koło stawia dużo większe opory ? Pozdrawiam Piotr
qubel Napisano 1 Lipca 2009 Napisano 1 Lipca 2009 Witam, Skoro mowa tu o crossach to dziwie sie, ze nikt nie wspomniał jeszce o Unibike Freeway. http://www.unibike.pl/freeway.html To swietnie wyposazony, wygodny i uniwersalny rower, do jazdy po miescie jak i na dalsze trasy. Niestety widze, ze ludzie ciagle "boja" sie rowerow z piastami wielobiegowymi....a szkoda bo to naprawde fajny i praktyczny wynalazek. pozdro M.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.