empe Napisano 19 Października 2015 Napisano 19 Października 2015 Planuję zakupić kierownicę: Ritchey WCS Rizer Carbon UD 31,8/660mm H-30mm i chciałbym od razu dobrać do niej mostek również Ritchey, ale nie pierwszy lepszy tylko taki żeby idealnie pasował pod względem wizualnym, żeby zgodny był odcień koloru, grafika itp. Żeby mostek i kierownica tworzyły jakby całość a nie były z różnych parafii. Krótko mówiąc żeby były z jednej "grupy" i tu mam problem bo zupełnie nie wiem który wybrać a nazwy pod jakimi występują nic mi nie mówią: Carbon UD Matrix WCS 4-AXIS Carbon UD WCS 4-AXIS Carbon UD New WCS C260 Blatte WCS C260 Wet Black
Marcin9 Napisano 19 Października 2015 Napisano 19 Października 2015 Większym problemem niż dobór koloru może być zakup oryginału Więc lepiej uważaj gdzie kupujesz. http://www.forumrowerowe.org/topic/161064-chinskie-podroby-tym-razem-ostrzezenie-dla-potencjalnych-kupujacych/
empe Napisano 19 Października 2015 Autor Napisano 19 Października 2015 Tak, znam sprawę, ale dzięki. A wracając do mojego pytania?
realkrzysiek Napisano 19 Października 2015 Napisano 19 Października 2015 WCS C260 Wet Nie powiem, że złe, ale dziwnie się z nimi czuję. System montażu nie jest ciekawy. Tytanowe śrubki na torx, kierownicę trzeba bokiem wkładać i ciężko skręcić na wyczucie, bez klucza dynamometrycznego odradzam.
empe Napisano 21 Października 2015 Autor Napisano 21 Października 2015 A może ktoś potrafi rozszyfrować rodzaj wykończenia wg Ritchey? Dwa pierwsze potrafię przetłumaczyć, ale z pozostałymi mam problem: Matte - Matowy Gloss - Połysk Blatte - ? BB Black - ? Wet Black - ? UD Carbon - ? 3K Carbon - ?
tobo Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 wet black - błyszczący czarny. ud carbon - unidirectional carbon, "ciapaty" karbon, nieregularne wzory 3 k carbon - karbon w kratkę. Tylko najwyższy model mostka Ritcheya jest z karbonu, niższe to alu rdzeń powlekany karbonem (carbon matrix) Skoro kierownica jest UD błyszcząca to pozostaje dla harmonii wizualnej wziąć mostek w wykończeniu błyszczącym UD. Przy czym te powlekane karbonem to moim zdaniem podpucha dla tych którzy "lepią się" na karbon.
1415chris Napisano 21 Października 2015 Napisano 21 Października 2015 Do tego sa mniej sztywne od w pelni aluminiowych.
empe Napisano 21 Października 2015 Autor Napisano 21 Października 2015 Niestety nie widzę nigdzie dostępnej kierownicy którą podałem w pierwszym poście dla tego prawdopodobnie zdecyduje się na wykończenie matowe: Ritchey WCS Rizer Carbon 710mm H30 MATTE UD A do tego dobrałbym aluminiowy mostek: Ritchey WCS C260 I tutaj ten mostek widzę w sprzedaży występuje jako: "BB Black" i "Blatte". Nie rozumiem tych oznaczeń, ale domyślam się że oba to matowy i że powinny do kierownicy pasować.
empe Napisano 27 Października 2015 Autor Napisano 27 Października 2015 System montażu nie jest ciekawy. Tytanowe śrubki na torx, kierownicę trzeba bokiem wkładać i ciężko skręcić na wyczucie, bez klucza dynamometrycznego odradzamWięc tak: to że torx nie rozumiem w czym problem, bez klucza dynamometrycznego też bez problemu się obyłem. Niestety to że kierownicę trzeba wsadzać bokiem to faktycznie tutaj już tak pięknie to nie wygląda. Tzn przy kierownicach prostych i lekko giętych nie widzę problemu, ale już przy wzniosie 30st. montaż jest utrudniony ponieważ kierownica blokuje się na załamaniu i naprawdę ciężko jest ją bez drobnych zadrapań przełożyć :/ I tutaj się zawiodłem. Niech producent mi powie jak mam zamontować taką kierownicę bez uszczerbku lakieru?? Za to wielki minus. ud carbon - unidirectional carbon, "ciapaty" karbon, nieregularne wzoryCzy te "ciapowate" wzory to te plamy co widać na zdjęciu? To naprawdę tak ma być? Wygląda to jak jakaś niedoróbka lakiernicza. Aluminiowy mostek przy tym to piękny czarny mat a ta kierownica to tak średnio się prezentuje.
parmenides Napisano 27 Października 2015 Napisano 27 Października 2015 Miałem kiedyś w rowerze krosowym zestaw wcs wet red kierownica 580 plus mostek wet red 100 mm - pięknie to wyglądało. Miałem też do tego sztycę wcs wet red i tutaj lakier się wycierał (ale na mojej obecnej sztycy 3t doric team też się wyciera lakier…). Kupuj tylko w pewnym sklepie, który zagwarantuje Ci oryginalność. Te błyszczące zestawy "wet": black czy red, wyglądają naprawdę fajnie na kokpicie. Miałem do tego chwyty piankowe ritcheya - lekkie i bardzo wygodne. Super zestaw to był. Żałuję, że nie mam tego roweru dzisiaj. PS - sory - nie mam innych zdjęć kokpitu - te były zrobione przy okazji kupna edka 510.
tobo Napisano 27 Października 2015 Napisano 27 Października 2015 Więc tak: to że torx nie rozumiem w czym problem, bez klucza dynamometrycznego też bez problemu się obyłem. Niestety to że kierownicę trzeba wsadzać bokiem to faktycznie tutaj już tak pięknie to nie wygląda. Tzn przy kierownicach prostych i lekko giętych nie widzę problemu, ale już przy wzniosie 30st. montaż jest utrudniony ponieważ kierownica blokuje się na załamaniu i naprawdę ciężko jest ją bez drobnych zadrapań przełożyć :/ I tutaj się zawiodłem. Niech producent mi powie jak mam zamontować taką kierownicę bez uszczerbku lakieru?? Za to wielki minus. Czy te "ciapowate" wzory to te plamy co widać na zdjęciu? To naprawdę tak ma być? Wygląda to jak jakaś niedoróbka lakiernicza. Aluminiowy mostek przy tym to piękny czarny mat a ta kierownica to tak średnio się prezentuje. To coś to chyba prototyp nowego karbonu Nie, ud tak nie wygląda, przynajmniej nie wyglądało w ani jednym przypadku styczności z takimi częściami.
Marcin9 Napisano 27 Października 2015 Napisano 27 Października 2015 Czy te "ciapowate" wzory to te plamy co widać na zdjęciu? To naprawdę tak ma być? Wygląda to jak jakaś niedoróbka lakiernicza. Aluminiowy mostek przy tym to piękny czarny mat a ta kierownica to tak średnio się prezentuje. Jesteś pewien że to oryginał? Gdzie kupiłeś? Allegro? Nowa nie powinna tak wyglądać.
empe Napisano 27 Października 2015 Autor Napisano 27 Października 2015 Panowie, przestańcie z tym Allegro, podróbkami itd. Kierownicę kupiłem w dużym, znanym i polecanym sklepie w cenie 450zł. Kierownica posiada hologram, oraz posiadam fakturę zakupu. Nie ma mowy że to podróbka, ale fakt jest że trochę dziwnie to wykończenie wygląda.
tobo Napisano 29 Października 2015 Napisano 29 Października 2015 Pytane wg mnie całkiem normalne, odpowiedź pozwala znaleźć ewentualną przyczynę. Zjawisko podrób jest bardzo powszechne w przypadku niektórych marek, np Ritcheya, który Cię interesuje.
Eazy Napisano 29 Października 2015 Napisano 29 Października 2015 Ja bym to reklamował. Tyle kasy a wygląda nieciekawie.
empe Napisano 29 Października 2015 Autor Napisano 29 Października 2015 odpowiedź pozwala znaleźć ewentualną przyczynę. Zjawisko podrób jest bardzo powszechneWięc jeszcze raz odp brzmi: kupiłem oryginał. No chyba że w dużych i pewnych sklepach też można załapać się na podróbkę? Kto jest dystrybutorem Ritcheya w Polsce? Znalazłem w necie coś takiego: "POLSPORT GROUP Sp. z o.o." ul. Wilgowa 65A, 42-271 Częstochowa Pisałem do nich w tej sprawie, ale nikt nie odpowiedział. @Eazy, radzisz żeby spróbować to zareklamować w sklepie? W sumie mogę spróbować. Tu jeszcze przykładowe fotki znalezionego karbonu w wykończeniu matowym. Niby też jakieś tam plamy widać. Panowie a może po prostu to tak ma być, taki urok karbonu? Wiadomo inaczej to na pewno będzie wyglądać w połysku a inaczej kiedy jest matowe. Najlepiej gdyby się wypowiedział ktoś kto posiada taki matowy karbon od Richteya bo tak to nie wiadomo co myśleć
mmisiek9612 Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 może wybierz się do jakiegoś stacjonarnego sklepu w okolicy który sprzedaje ritcheya i pooglądaj jak to z tym jest
empe Napisano 30 Października 2015 Autor Napisano 30 Października 2015 Nie, ud tak nie wygląda, przynajmniej nie wyglądało w ani jednym przypadku styczności z takimi częściami. Może w większości przypadków po prostu nie miałeś styczności z oryginalnymi częściami Dostałem odp: Taka jest struktura karbonu UD, wszystkie te kierownice mają coś takiego. Nie są one malowane dlatego jest widoczna ta struktura. Wszystkie oryginalne Ritchey'e tak mają. Szczególnie na gięciach w kierownicach MTB jak i szosowych. Na sztycach jest to mniej widoczne z tego względu że nie ma tam dodatkowych gięć. W starszych karbonach 3K była widoczna charakterystyczna "kratka" karbonowa, w karbonie UD mamy natomiast takie "mazie".
mmisiek9612 Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 no nie wiem nie wiem na youtube są filmiki i jakoś nie widać takich rzeczy. Jak będę w pobliżu jakiegoś sklepu to z ciekawości sprawdzę
empe Napisano 30 Października 2015 Autor Napisano 30 Października 2015 @mmisiek, jak Ci tak swoją kierownicą pomacham przed kamerą to też trudno będzie zauważyć te mazie. One są pod warstwą lakieru i najbardziej widoczne są w zależności od tego jak pada na nie światło. Ale oczywiście gdybyś mógł to sprawdzić osobiście na żywo w jakimś sklepie byłoby super. Ja niestety nie mam takiej możliwości.
1415chris Napisano 30 Października 2015 Napisano 30 Października 2015 Jeszcze nie mialem karbonowej czesci wykonczonej w UD, zeby nie bylo widac struktury pod lakierem. Normalna rzecz.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.