Skocz do zawartości

[mostek] Ritchey - jaki dobrać do kierownicy?


empe

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Planuję zakupić kierownicę: Ritchey WCS Rizer Carbon UD 31,8/660mm H-30mm

 

97b9d90318a52669b26f95edd31860ea_1.jpg

 

 

i chciałbym od razu dobrać do niej mostek również Ritchey, ale nie pierwszy lepszy tylko taki żeby idealnie pasował pod względem wizualnym, żeby zgodny był odcień koloru, grafika itp. Żeby mostek i kierownica tworzyły jakby całość a nie były z różnych parafii. Krótko mówiąc żeby były z jednej "grupy" i tu mam problem bo zupełnie nie wiem który wybrać a nazwy pod jakimi występują nic mi nie mówią:

Carbon UD Matrix

WCS 4-AXIS Carbon UD

WCS 4-AXIS Carbon UD New

WCS C260 Blatte

WCS C260 Wet Black

Napisano

WCS C260 Wet

 

Nie powiem, że złe, ale dziwnie się z nimi czuję. System montażu nie jest ciekawy.

Tytanowe śrubki na torx, kierownicę trzeba bokiem wkładać i ciężko skręcić na wyczucie, bez klucza dynamometrycznego odradzam.

Napisano

A może ktoś potrafi rozszyfrować rodzaj wykończenia wg Ritchey? Dwa pierwsze potrafię przetłumaczyć, ale z pozostałymi mam problem:

 

Matte - Matowy

Gloss - Połysk

Blatte - ?

BB Black - ?

Wet Black - ?

UD Carbon - ?

3K Carbon - ?

Napisano

wet black - błyszczący czarny.

ud carbon - unidirectional carbon, "ciapaty" karbon, nieregularne wzory

3 k carbon - karbon w kratkę.

 

Tylko najwyższy model mostka Ritcheya jest z karbonu, niższe to alu rdzeń powlekany karbonem (carbon matrix)

Skoro kierownica jest UD błyszcząca to pozostaje dla harmonii wizualnej wziąć mostek w wykończeniu błyszczącym UD. Przy czym te powlekane karbonem to moim zdaniem podpucha dla tych którzy "lepią się" na karbon.

Napisano

Niestety nie widzę nigdzie dostępnej kierownicy którą podałem w pierwszym poście dla tego prawdopodobnie zdecyduje się na wykończenie matowe:

Ritchey WCS Rizer Carbon 710mm H30 MATTE UD

 

837d0869f50ffc414ebb31c6104074e8_1.jpg

 

A do tego dobrałbym aluminiowy mostek:

Ritchey WCS C260

 

71ab2fbe4889eb89d75d88675608c207_1.jpg

 

I tutaj ten mostek widzę w sprzedaży występuje jako: "BB Black" i "Blatte". Nie rozumiem tych oznaczeń, ale domyślam się że oba to matowy i że powinny do kierownicy pasować.

Napisano

System montażu nie jest ciekawy. Tytanowe śrubki na torx, kierownicę trzeba bokiem wkładać i ciężko skręcić na wyczucie, bez klucza dynamometrycznego odradzam

Więc tak: to że torx nie rozumiem w czym problem, bez klucza dynamometrycznego też bez problemu się obyłem.

Niestety to że kierownicę trzeba wsadzać bokiem to faktycznie tutaj już tak pięknie to nie wygląda. Tzn przy kierownicach prostych i lekko giętych nie widzę problemu, ale już przy wzniosie 30st. montaż jest utrudniony ponieważ kierownica blokuje się na załamaniu i naprawdę ciężko jest ją bez drobnych zadrapań przełożyć :/ I tutaj się zawiodłem. Niech producent mi powie jak mam zamontować taką kierownicę bez uszczerbku lakieru?? Za to wielki minus.

 

ud carbon - unidirectional carbon, "ciapaty" karbon, nieregularne wzory

Czy te "ciapowate" wzory to te plamy co widać na zdjęciu? To naprawdę tak ma być? Wygląda to jak jakaś niedoróbka lakiernicza. Aluminiowy mostek przy tym to piękny czarny mat a ta kierownica to tak średnio się prezentuje.

 

4b43a060b103f0a18f522cf8ca8ddb42_1.jpg

a3b4915ea0c9cc701f2584d4b397f2f6_1.jpg

165c3c0d721bfa1425b36ed6135ffe07_1.jpg

Napisano

Miałem kiedyś w rowerze krosowym zestaw wcs wet red kierownica 580 plus mostek wet red 100 mm - pięknie to wyglądało. Miałem też do tego sztycę wcs wet red i tutaj lakier się wycierał (ale na mojej obecnej sztycy 3t doric team też się wyciera lakier…). Kupuj tylko w pewnym sklepie, który zagwarantuje Ci oryginalność. 

 

Te błyszczące zestawy "wet": black czy red, wyglądają naprawdę fajnie na kokpicie. Miałem do tego chwyty piankowe ritcheya - lekkie i bardzo wygodne. Super zestaw to był. Żałuję, że nie mam tego roweru dzisiaj. 

 

garmin.jpg

 

PS - sory - nie mam innych zdjęć kokpitu - te były zrobione przy okazji kupna edka 510. 

Napisano

Więc tak: to że torx nie rozumiem w czym problem, bez klucza dynamometrycznego też bez problemu się obyłem.

Niestety to że kierownicę trzeba wsadzać bokiem to faktycznie tutaj już tak pięknie to nie wygląda. Tzn przy kierownicach prostych i lekko giętych nie widzę problemu, ale już przy wzniosie 30st. montaż jest utrudniony ponieważ kierownica blokuje się na załamaniu i naprawdę ciężko jest ją bez drobnych zadrapań przełożyć :/ I tutaj się zawiodłem. Niech producent mi powie jak mam zamontować taką kierownicę bez uszczerbku lakieru?? Za to wielki minus.

 

Czy te "ciapowate" wzory to te plamy co widać na zdjęciu? To naprawdę tak ma być? Wygląda to jak jakaś niedoróbka lakiernicza. Aluminiowy mostek przy tym to piękny czarny mat a ta kierownica to tak średnio się prezentuje.

 

4b43a060b103f0a18f522cf8ca8ddb42_1.jpg

a3b4915ea0c9cc701f2584d4b397f2f6_1.jpg

165c3c0d721bfa1425b36ed6135ffe07_1.jpg

To coś to chyba prototyp nowego karbonu :) Nie, ud tak nie wygląda, przynajmniej nie wyglądało w ani jednym przypadku styczności z takimi częściami.

Napisano
Czy te "ciapowate" wzory to te plamy co widać na zdjęciu? To naprawdę tak ma być? Wygląda to jak jakaś niedoróbka lakiernicza. Aluminiowy mostek przy tym to piękny czarny mat a ta kierownica to tak średnio się prezentuje.

Jesteś pewien że to oryginał?

Gdzie kupiłeś? Allegro?

Nowa nie powinna tak wyglądać. 

Napisano

Panowie, przestańcie z tym Allegro, podróbkami itd. Kierownicę kupiłem w dużym, znanym i polecanym sklepie w cenie 450zł. Kierownica posiada hologram, oraz posiadam fakturę zakupu. Nie ma mowy że to podróbka, ale fakt jest że trochę dziwnie to wykończenie wygląda.

Napisano

Pytane wg mnie całkiem normalne, odpowiedź pozwala znaleźć ewentualną przyczynę. Zjawisko podrób jest bardzo powszechne w przypadku niektórych marek, np Ritcheya, który Cię interesuje. 

Napisano

odpowiedź pozwala znaleźć ewentualną przyczynę. Zjawisko podrób jest bardzo powszechne

Więc jeszcze raz odp brzmi: kupiłem oryginał. No chyba że w dużych i pewnych sklepach też można załapać się na podróbkę?

 

Kto jest dystrybutorem Ritcheya w Polsce? Znalazłem w necie coś takiego: "POLSPORT GROUP Sp. z o.o."

ul. Wilgowa 65A, 42-271 Częstochowa

Pisałem do nich w tej sprawie, ale nikt nie odpowiedział.

 

@Eazy, radzisz żeby spróbować to zareklamować w sklepie? W sumie mogę spróbować.

 

Tu jeszcze przykładowe fotki znalezionego karbonu w wykończeniu matowym. Niby też jakieś tam plamy widać. Panowie a może po prostu to tak ma być, taki urok karbonu? Wiadomo inaczej to na pewno będzie wyglądać w połysku a inaczej kiedy jest matowe. Najlepiej gdyby się wypowiedział ktoś kto posiada taki matowy karbon od Richteya bo tak to nie wiadomo co myśleć

 

bcb92008e63d6742fb201034b68fdbc8_1.jpg

4de370aa24b46b2522c3f9d8d05b3f92_1.jpg

Napisano

Nie, ud tak nie wygląda, przynajmniej nie wyglądało w ani jednym przypadku styczności z takimi częściami.

Może w większości przypadków po prostu nie miałeś styczności z oryginalnymi częściami ;)

 

Dostałem odp:

 

Taka jest struktura karbonu UD, wszystkie te kierownice mają coś takiego.

Nie są one malowane dlatego jest widoczna ta struktura. Wszystkie oryginalne Ritchey'e tak mają.

Szczególnie na gięciach w kierownicach MTB jak i szosowych. Na sztycach jest to mniej widoczne z tego względu że nie ma tam dodatkowych gięć.

W starszych karbonach 3K była widoczna charakterystyczna "kratka" karbonowa, w karbonie UD mamy natomiast takie "mazie".

Napisano

@mmisiek, jak Ci tak swoją kierownicą pomacham przed kamerą to też trudno będzie zauważyć te mazie. One są pod warstwą lakieru i najbardziej widoczne są w zależności od tego jak pada na nie światło.

Ale oczywiście gdybyś mógł to sprawdzić osobiście na żywo w jakimś sklepie byłoby super. Ja niestety nie mam takiej możliwości.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...