oswaldini Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Mam komplet magur mart, na poczatku były na odwrot klamki zalozone (czyli lewa klamka to tyl itd...) działały wybornie, po ok 250-300 km wydajnosc hamowania na przodzie spadła do zera !! klamke z hama ciskałem do kierownicy a hamulec prawie nic !!!!!!! Zatem wkoncu wziałem sie za przelozenie klamek, zalalem odpowietrzylem i co ...... Dalej to samo !! Tył działał wybornie cały czas przed i po przełozeniu natomiast przód.... Hmmmm... Po wypaleniu klockow w piekarniku, wyczyszczeniu tarczy benzyna ekstrakcyjna i rozgrzaniu hamulca w jezdzie było znowu genialnie !!! Myslalem ze to koniec meki !! A tu co !!! Po odstawieniu bajka (miesiac - nie było mnie niestety ) dalej to samo !! Nie mam juz sił !! Prosze pomóżnie !! Czy to wina klocków czy zalania hamulca (klockow nigdy nie upackałem płynem !!)?? Prosze o pomoc !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 spadla tylko sila hamowania, czy przy okazji klaka zrobila sie "miekka"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oswaldini Napisano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 porównywalem sobie klamki lewa i prawa i chodza na moje oko identycznie, przod moze minimalnie lzej ale moze jestem przewrazliwiony, po dluzszych ogledzinach mysle ze raczej chodza tak samo i ze nie zmiekkla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Mam komplet magur mart, na poczatku były na odwrot klamki zalozone (czyli lewa klamka to tyl itd...) działały wybornie, po ok 250-300 km wydajnosc hamowania na przodzie spadła do zera !! Nie ma się co dziwić. Jak były założone odwrotnie było tylko kwestią czasu kiedy się zapowietrzą. Trzeba było od razu założyć jak trzeba... Po odstawieniu bajka (miesiac - nie było mnie niestety ) dalej to samo !! To samo czyli co? Klamka dochodzi do kierownicy? Jeśli tak - odpowietrzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oswaldini Napisano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Mam komplet magur mart, na poczatku były na odwrot klamki zalozone (czyli lewa klamka to tyl itd...) działały wybornie, po ok 250-300 km wydajnosc hamowania na przodzie spadła do zera !! Nie ma się co dziwić. Jak były założone odwrotnie było tylko kwestią czasu kiedy się zapowietrzą. Trzeba było od razu założyć jak trzeba... Tak kupilem hamulce, były tak złozone bo pochodziły z niemczech !! Ja przelozylem przewody bo denerwowalo mnie takie ustawienie !! I co ma piernik do wiatraka !! Gdyby klamki były na odwrót to by sie nie zapowietrzyly : :wink: Po odstawieniu bajka (miesiac - nie było mnie niestety sad.gif ) dalej to samo !! To samo czyli co? Klamka dochodzi do kierownicy? Jeśli tak - odpowietrzyć. Płyn magurowski jest bardzo scisliwy i jesli na maxa zacisniesz klamke to niemalze dojdzie do kierwosnicy ale nie to sie powtórzyło tylko spadek mocy hamowania !!!!!!!! Klamka nie dochodzi do kiery !! Hample odpowietrzane były tydzien przed wyjazdem !! i po odpowietrzeniu jezdzone były raz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 I co ma piernik do wiatraka !! Nic, poza tym, że gdybyś od razu przełożył teraz może nie miałbyś problemu nie to sie powtórzyło tylko spadek mocy hamowania !!!!!!!! To przełóż z tylnego hamulca na próbę tarczę i klocki - jeśli przód będzie działał OK będziesz wiedział w czym tkwi problem - zalane kolcki i tarcza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oswaldini Napisano 18 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 Wlasnie kiedy pisalem ostatnia odp. wpadło mi to do glowy dzis juz niestety nie dam rady ale jutro z rana lece sie pobawic. Jesli to faktycznie zalane klocki i tarcza (ktorych nigdy nie zalalem a tak czy siak zawsze czyscilem i wygrzewalem w piekarniku !) to wystarczy kupic same klocki?? czy bez tarczy tez sie nie obejdzie??!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 IMO w razie czego wystarczy wymienić klocki, a tarczę czymś wyczyścić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookie Napisano 18 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2006 A nie cieknie nic np i nie zalewa klockow badz tarczy ? Bo takie cus mi przyszlo do glowy :] moze jakas nieszczelnosc nawate mala i sie saczy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oswaldini Napisano 19 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 tez o tym myslalem ale zacisk suchy, matowy (nie sliski jak po oleju), ew. moze z amora cos kapac bo jest troche rozwalony, serwis wiele nie dał :/ No nic spadam sie pobawic z tym moim heblem :/ dam znac potem co z tego wyszło No i ............... kicha !!! Klocki i tarcza okazały sie OK !! Wsadziłem tarcze i klocki z tyłu na przód i było to samo - zero chamowania !! No to se mysle spoko 10 min i zaleje se na nowo hampelki, no to skonczylem, elegancko zalalem (nie pierwszy raz) i co ..... K U P A W I E L K A !! Dalej to samo !! Nie wiem co to moze byc!! POMOCY !! W dekielku na klamce mam zjechany jeden z gwintów i srubka ni ejest dokrecona na maxiora jak to zawsze robilem... moze tu lezy wina..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 Wniosek z tego taki, że gdzies ta moc musi uciekac skoro nie wina ani tarczy ani klocków. Zastanawia mnie ten dekielek. Nie wiem jak to tam jest zbudowane ale może wlasnie plyn zamiast dobrze cisnac w tloczki ucieka gdzies w tamte okolice. Może przewód jest gdzies naruszony i rozgina sie w którymś miejscu.. Mialem podobny problem ale przeczyszczenie klocków rozwiazało problem. Jak jestes w stanie to może rozbierz wszystko na czesci posprawdzaj i skręć. Edit: Wiem ze w magurach jest jeden ruchomy tloczek. Nie wiem jak w Marcie. Ale jeżeli oba tloczki powinny sie ruszac to zobacz moze jeden sie zaklinowal czy co.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 Edit: Wiem ze w magurach jest jeden ruchomy tloczek. Nie wiem jak w Marcie. Wszystkie obecnie produkowane Magury mają 2 ruchome tłoczki. Jedynie takie zabytki jak Clara miały jeden ruchomy. Jeśli masz uszkodzony gwint to tu chyba leży problem. Pod dekielkiem jest ta gumowa "uszczelka", może płyn przez nią przechodzi i przez to źle hamuje? Ciężko stwierdzić na odległość, ale IMHO to jest przyczyna - nie da się tego mocno skręcić więc to nie jest pewnie w 100% szczelne... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 Wszystkie obecnie produkowane Magury mają 2 ruchome tłoczki. Jedynie takie zabytki jak Clara miały jeden ruchomy. Obydwie Louiski kumpla maja jeden ruchomy tloczek :> no ale mniejsza z tym Jezeli nie możesz odkrecic tej srobki na upartego mozna by delikatnie rozwiercic reczną wiertarką otwór i nagwintować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miecio_biker Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 Witam wszystkich i chcialem wam cos pokazac : Zobaczcie najpierw na to http://www.pinkbike.com/photo/?op=list&fun...touserid=115368 a pozniej na to http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=122149191 Jesli sie nie myle to oswaldini sprzedaje te hamulce wogole nie piszac o tym ze ma zepsuty gwint i co naprawde dolega hamulcom!! co wy na to?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 Obydwie Louiski kumpla maja jeden ruchomy tloczek :> no ale mniejsza z tym No to ma stary model, obecne mają dwa ruchome tłoczki. A jeśli chodzi o Martę z aukcji - no comment Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 Tak to jest starszy model. Jezeli to ten sam użytkownik to bardzo nieładnie z jego strony. Powininem przynajmniej napisac co jest 5 z hamulcem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wookie Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 No faktycznie cos tu nie ladnie pachnie moze napisze autor tematu jak to jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
miecio_biker Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 1. zgadza sie nick z forum z nickiem na allegro 2. ten sam rower ze zdjec z forum i na allegro 3. zgadza sie z tematem. Hamulec sie popsul i nie mozna go naprwic (z tego co widac) to sprzeda sie komus i problem z glowy, tylko ze ten kto go kupi bedzie go odpowiitrzal i nic z tego. Pieniadze w bloto. Po wymazonym hamulcu. BARDZO NIE LADNIE WIELKI NEGATYW DLA CIEBIE oswaldini Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kadargo Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 ale zwala, chamowa po calej linii a potem ludzie nie maja zaufania do ludzi z allegro i tylko problemy...ehhhh polska mentalnosc wyslalem zglosznie do allegro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Putek Napisano 19 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2006 A mówi się że rowerzyści do uczciwi ludzie... brak słów, najlepiej napisać że hamulec leżał, "zapowietrzył się" i można za 10 zł to naprawić... ŻAL.. a najbardziej podoba mi się wymiana na ten sam hamulec tylko z tarczą 180mm troche to śmieszne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oswaldini Napisano 20 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2006 Fakt to moja aukcja ale tak sie składa ze oryginalne srubki juz mam !! Kumpel ze sklepu zalatwil z twomarka w bielsku, po 2 sa raczej zapowietrzone ja sobie poradzic nie umiem a niechce za to placic !! Hamówa?? W opisie tzn w opcjach jest odbior osobisty, jesli ktos chce moze zawsze wpasc i jak mu nie spasi moze nie wziasc i jak moze nie wiecie zgodnie z przepisami UE nawet na uzywany sprzet musi byc gwarancja od sprzedajacego (rekojmia) wiec moze zwrocic - POCZYTAJCIE MOJE KOMENTARZE, nierobie zwał, sorka no moze tak wyszło ale naprawde tak nie jest !! Zeby to wyprostowac zaraz daje sprostowanie na aukcji !!!!!! BARDZO PROSZE ZOBACZYC NA AUKCJE RAZ JESZCZE !!!! CO DO PRZESIADKI TO WOLE 180mm i enduro !! Niedługo mozna bedzie zobaczyc pozostałe czesci, zdecydowalem sie bo bede miał 50% znizki na wszystko i zmieniam pare rzeczy w tym RAME ktora jest juz rozwalona (enduro spaw widelca i gorna rora pognieciona)!! PS: po przeczytaniu toipica powinniscie zauwazyc ze z hamplem "problemow technicznych" nie było - klocki i tarcza czyste nie usmarowane ale dla pewnosci i tak czyszczone, zadnych wyciekow tez było wspominane - WIEC NIE MA INNEJ PRZYCZYNY NIZ RACZEJ NIEUDOLNE ODPOWIETRZENIE !!!!! Jutro jade z kumplem do pracy po sróbki i zrobie to jeszcze raz bo wjechaliscie mi na ambicje I tak czy siak hampel idzie pod młotek !! Wiec zapraszam nawet osobiscie do garazu na ogledziny Tak wiec w pon wieczorem ostateczne wiesci o hamplu !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skrzynia Napisano 20 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2006 Mam takie pytanko, jak można zerwać gwint stalowej śrubki wkręcając ją w aluminiową klamkę? :034: Szczerze mówiąc nie wydaje mi się to możliwe, jesli ma się zerwać to w korpusie klamki bo jest ze słabszego materiału... na pewno gwint nie jest zerwany w klamce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oswaldini Napisano 20 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2006 Gwint nie jest zerwany całkowicie jak inaczej miałbym odkrecac i wkrecac srubke w klamke !! Trzeba sie zastanowic czytajac !! A co do gwintu to raz wkrecałem i nie za mocno pod koniec dociskałem i klucz na gorze gwintu mi sie obrucił (przeskoczył jak łancuch na zebatce) i teraz boje sie dokrecac na hama zeby sie to nie przytrafiło ponownie bo jak wiadomo ponowne cos takiego i juz nie odkrece dekielka !! Aha mowiac o gwincie chodzi mi o otwor na klucz a nie nagwintowanie ("uzwojenie") w klamce i na srubie !! PS: Mam nadzieje ze watpliwosci z aukcja dobrze wyjasniłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomwer Napisano 21 Sierpnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2006 Fakt to moja aukcja ale tak sie składa ze oryginalne srubki juz mam !! Kumpel ze sklepu zalatwil z twomarka w bielsku, po 2 sa raczej zapowietrzone ja sobie poradzic nie umiem a niechce za to placic !! "Raczej zapowietrzone"? Sory, ale chyba powinieneś poświęcić te 10zł i dać hamulec do odpowietrzenia. Wtedy wszystko by się wyjaśniło. Teraz aukcja w żadnym wypadku nie budzi zaufania, a sam byłem tym hamulcem zainteresowany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oswaldini Napisano 21 Sierpnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2006 Pisałem ze zabieram sie dzisiaj do nich jeszcze raz !! Wiec dzis sie okaze, na ten czas usuwam aukcje potem laduje na nowo gdy hamulec bedzie 100% sprawny !! Juz wiem co moze byc powodem złego odpowietrzenia !!!! Moje magurowskie strzykawki sa juz troche stare i zauwazyłem ze jak ruszam tłokiem w srodku strzykawki to jej obudowa puchnie i ma kreseczki tak jak by spekania !! Moze uda mi sie zrobic dokładne zdjecie to zapodam link i zobaczycie !! Na starosc sie chyba sypie, nie potrafie juz odpowietrzyc hamulca !!! Jak bede miał czas to oddam rower do twomarka w bielsku do kumpla i tam mi z nim zrobia, przy okazji zaopatrze sie w nowe klocki bo zauwazylem ze 1 para jest juz do wywalenia (2,5mm okładziny) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.