Skocz do zawartości

[przerzutka tył] Krzywy wózek SRAM X9?


pawel2208

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Zdjąłem dzisiaj łańcuch i zauważyłem dziwne zachowanie tylnej przerzutki po jej odchyleniu do tyłu.

Kółko przy kasecie idzie w lini z najmniejszą koronką, ale dolne ucieka na bok.

 

Przerzutki wskakują bez żadnych problemów, z łańcuchcem wózek wydaje się prosty, ale może tak tylko wygląda.

Hak jest prosty, bo wymianiany jakiś czas temu na nowy, a od tego czasu żadnej gleby czy innych uderzeń w przerzutkę na pewno nie było.

 

Wózek jest krzywy czy tak powinno być?

 

 

EDIT:

Odkręciłem przerzutkę i rozkręciłem wózek. Jedna i druga część prosta po przyłożeniu do płaszczyzny suwmiarki. 

Mimo to widać krzywiznę wózka względem śruby montażowej do haka.

 

Zastanawiam się czy taka jest konstrucja przerzutki czy może oś krzywa?

post-169107-0-31151600-1445163961_thumb.jpg

post-169107-0-96201200-1445163987_thumb.jpg

Napisano

Mam ten sam problem co u Ciebie, po zdjeciu lancucha wozek wydaje sie byc odchylony.

 

Biegi wchodza poprawnie, nic sie nie dzieje, przerzutka jest nowa.

 

 

 

Napisano

 

 

Widocznie taka konstrukcja przerzutki.

Spoglądając na przerzutki Srama ma się takie wrażenie,że przerzutki są odchylone na zewnątrz i że są krzywe.Shimano wyglądają inaczej patrząc na nie pod tym samym kątem,co na Srama.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Cześć,

 

Podłaczę się pod temat, ponieważ mam podobną rozkminkę.....

W nowym rowerze, przy napiętym łańcuchu, dolne kółko w X9 jest przesunięte w stronę szprych - bardzo dokładnie to widać.

Mam też przy okazji problemy z regulacją zmiany biegów.

Pytanie moje zasadnicze, czy X9 ma być tak krzywo? Obrazki z instrukcji pokazują bieg i obydwa kółka w jednej linii.

pzdr!

Napisano

U mnie rowniez nie jest w lini prostej.

 

Mialem rowniez problem z ustawieniem skrajnych przelozen, doszedlem jednak do wniosku ze pora wymienic pancerz z linkami i problem znikl, wyregulowalem bez poczatkowych problemow.

Napisano

W shimano XT wózek też jest odchylony tak, że łańcuch jest utrzymywany dalej od koła. Myślałem, że jest to skrzywione ale wszystko działa jak należy więc nie drążyłem tematu.

Napisano

f71a3bf0667a5502beb550bb34ba326c.jpg

 

3fba778e7ecbd5ea2b1cf2d970b8e278.jpg

 

fac1c6f55c01d9020df7e52942971bc1.jpg

 

Zauważcie, że jest wykrzywiona do wewnątrz.

Chciałbym się upewnić, czy to normalne....

Na zdjęciu, jak w moim opisie przedmiotem dywagacji jest Sram X9, wiec zbyteczne chyba są komentarze o innych tylnych przerzutkach [emoji6] - bez urazy!

pzdr!

Napisano

Hmmm... hak wydaje mi sie prosty, ale wg mnie nie jest zamontowany rownolegle do pionu.

 

Na Twoim zdjeciu tez jakby lekko krzywo jest, co nie?

 

Myślicie, że fabrycznie tak to jest? Czy jednak coś nie tak z wózkiem, przerzutka bądź hakiem... U mnie jest krzywo od początku, a osobiście wyjmowałem rwr z kartonu, więc:

1.tak ma byc,

2.coś się zgieło predzej,

3.wada fabryczna,

4.?

 

pzdr!

Napisano

U mnie jak i u Pawla rowniez przerzutka wydawala sie byc krzywa, lecz po zalozeniu lancucha praca jej byla poprawna, normalnie mozna bylo ja wyregulowac.

 

W Twoim przypadku niestety tak nie jest wiec gdzies jest przyczyna.

 

 

 

Mi osobiscie nie podoba sie Twoj hak, wyglada jak by byl podgiety.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Zdemontuje hak i się upewnię.

Nie demontuj, tylko wkręć albo specjalny tool do prostowania, którego nie masz na 100% albo oś z tylnej piasty shimano 10mm. Gwint pasuje. Lub podjedź do serwisu, tam będą mieli takie urządzenie. Zdjętego haka nie naprostujesz poprawnie.

Napisano

 

 

HAK nie ma być pionowo --> Oś przerzutki ma być równolegle do osi koła. Czasem wymaga to znacznego wygięcia haka przerzutki od pionu.

Ku ścisłości - hak powinien być pionowo a jeśli jest tak jak opisałeś to znaczy że skrzywione jest mocowanie haka w ramie ;)

Napisano

 

 

Czyli kółka na wózku mają być równolegle z koronkami kasety?
,

 

Tutaj mozesz miec problem, bo ta przerzutka w neutralnym polozeniu wydaje sie byc skrzywiona :) 

Napisano

Wydaje mi sie, ze moj problem rozwiazany.

"Naprostowalem" hak i po regulacji juz jest dobrze.

Za narzędzie poslużyła mi ośka ze starego koła. Żeby nie miała luzu to nakreciłem skontrowane nakrętki. Na oko go odgiąłem lekko i zdaje się być ok. Na pewno jest o wiele lepiej niż było. Zrobiłem parę km i gęba uśmiechnięta. [emoji2] [emoji14]

 

Dzięki za pomoc i wskazówki.

pzdr!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...