evo Napisano 17 Sierpnia 2006 Napisano 17 Sierpnia 2006 Trosze zainspirowany tym tematem http://www.forumrowerowe.org/rower-Scott-S...905-t19000.html a raczej tym http://weightweenies.starbike.com/articles.php?ID=94 chciałem dociec, jaki rowerek nadaje sie do startów, ale by jednak sie spisywał i nie rozleciał, bo ten 6-kiliowec to chyba strach jeździc ... Na podstawie tego próbowałem to obliczyć: http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet...=411&g=13&str=1 i wyszło mi tak: (ps. pedały dla uproszczenia ujednoliciłem do 300 g) Test carbonowych hardtail'i --- Giant XTC Composite Cena: 9999 zł wagi: - całość - 10 200 + 300 pedały - rama - 1340 g - koło p - 1555 g - koło t - 2090 - amor - 1540 - korba - 815 - reszta - 2860 --- Merida Carbon Team Cena: 13500 zł wagi: - całość - 9370 + 300 pedały - rama - 1430 g - koło p - 1210 g - koło t - 1640 g - amor - 1540 - korba - 785 - reszta - 2765 --- Trek Elite 9.9 Cena: 23 900 zł wagi: - całość - 9800 + 300 pedały - rama - 1420 g - koło p - 1715 g - koło t - 2110 g - amor - 1020 - korba - 700 - reszta - 2835 ---- Wheeler Eagle Carbon Cena: 11 999 zł wagi: - całość - 10 730 + 300 pedały - rama - 1500 g - koło p - 1760 g - koło t - 2200 g - amor - 1695 - korba - 865 - reszta - 2710 --- I teraz, gdyby panowie z redakcji poskładali najlżejsze częsci z każdego bika, mogli by otrzymac teoretycznie: wagi: - rama - 1340 g - koło p - 1210 g - koło t - 1640 g - amor - 1020 - korba - 700 - reszta - około 2800 - razem jedyne: 8,7 kg + pedały Znacie lżejsze ścigacze ? Inna sprawa, że gdyby zebrać najcięzsze rzeczy z tych rowerków wartych średnio 15000 zł, to powstało by cos takiego: wagi: - rama - 1500 g - koło p - 1760 g - koło t - 2200 g - amor - 1695 - korba - 865 - reszta - około 2850 - razem (ze te cene to aż): 10,9 kg + pedały ---- ps. może my sie tak zabawimy np: mój - rama - 1720 g - koło p - 1750 g - koło t - 2370 g (z kasetą) - amor - 2200 - korba - około 900 (+ suport) - reszta - około 3650 - razem - 12,6 kg
wookie Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 Forum light-bike.com , jeden z uzytkownikow , no przynajmniej o jednym wiem :] , sciag sie ! maratony itp i to czolowe lokaty w tym sezonie boda na rowerku w okolicy 7-7,5k o ile pamietam. Nie bede podawal jego nicku moze sobie nie zyczy tego ;]. Nie da sie jednoznacznie powiedziec jaka waga - sporo zalezy np od masy samego kolarza. Lekkie osoby 50-60kg moga sobie pozwolic na maszynki sporo ponizej progu 7kg. Byla juz podobna dyskusja.
evo Napisano 18 Sierpnia 2006 Autor Napisano 18 Sierpnia 2006 Składał, czy przerabiał jakiś rower za 15 tys ? Bo 7-7,5 kg to mniej chyba, niż ściga się PL czołówka, przecież firmowe Orebey czy Teamowe Scotty ważą w okolicy 9-9,5 kg. Moj znajmoy ściga sie czasem na biku bez amorków (raczej niezbyt kamieniste i zjazdowe trasy/zawody), przez to jego waga to około 10 kg, mimo że dał za niego koło 2-2,5 tys. juz z przeróbkami. http://www.orbea.pl/oferta.php?group=&tabl...id=051025154334 9,85 kg Alma Team --- Team 06 http://www.orbea.pl/image.php?src=images/0...jpg&w=457&h=297 9,95 kg
Ombre Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 Moim zdaniem poniżej 8 kg robi sie juz ciezko. Później pozostaje tylko pytanie : Z czego urwać, zeby sie nie rozpadl? Btw. Wookie, ten projekt jest chyba ogólno dostępny? http://light-bike.com/forum/viewtopic.php?t=1319
Putek Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 Mój kumpel ma rower złożony na ramce Orbea Scape, (ten teamowy) z Reba Team i na sramie x.9 x.0 i kołach mavic enduro crossland bodajze i bez pedałów wychodzi 10350g a kosztował go 6,5 k zł
wookie Napisano 18 Sierpnia 2006 Napisano 18 Sierpnia 2006 Jak sie kupuje w sklepie trzeba slono placic. Tak jest dostepny ale ten co ja mowie to obecny jego rower na ten sezon , mysle ze zima ukarze sie na forum light-bike i z tego z co wiem jest znaczenie lzejszy od tego starego :] Zaden wedlug mnie rower , no 99% ;] , ktore mozna kupic gotowe nie jest az tak dobrze dopracowany tak naprawde i jak ktos chce lekki rower to zdecydowanie skladac. Poza tym jak ktos faktycznie szuka hiper lekkie maszynki to wie czego chce i nie jest zwyklym zjadaczem chleba :]
adrys17 Napisano 19 Sierpnia 2006 Napisano 19 Sierpnia 2006 Jesli chodzi o seryjne rowery to sie nie wypowiem ale jesli mozliwe sa przerobki to widzialem rower o wadze 5,3kg , no ale faktem jest ze polowe czesci bylo przewierconych, a czesci takie jak kaseta i tarcze korby byly z karbonu.
Wawrus Napisano 19 Sierpnia 2006 Napisano 19 Sierpnia 2006 Ale to chyba szosa a nie MTB 5.3 kg ;] Z dzisiejszą technologią to bym się nie zdziwił jak by się okazało że MTB
evo Napisano 19 Sierpnia 2006 Autor Napisano 19 Sierpnia 2006 ja tez mam w gazrazu jakis stary rower, z 9 kg za 600 zł chyba. Ale bez koła jednego i siodła i sztycy
skrzynia Napisano 19 Sierpnia 2006 Napisano 19 Sierpnia 2006 Z dzisiejszą technologią to bym się nie zdziwił jak by się okazało że MTB Nie realne, tyle waży najlżejszy rower MTB na light-bikes, takich w Polsce zapewne nie mamy... Jeśli chodzi o rowery do startów to ludzie ścigają się na rowerach poniżej 8kg i są to sprzęty znoszące bez problemów maratony. Oczywiście takie rowery się składa, bo seryjne z reguły ważą ponad 9kg. A seryjne są czasami przesadnie drogie jak np ten Trek z testu bB - w zyciu nie zapłaciłbym tyle za ten rower :lol: :lol: :lol: IMO nie jest wart tych pieniędzy.
skrzynia Napisano 19 Sierpnia 2006 Napisano 19 Sierpnia 2006 Podaj fotki albo specyfikację. Nie sądze, aby ktoś w Polsce miał w pełni funkcjonalne rowery o takiej masie... Chyba, że masz ma myśli te z light-bikes .
Wawrus Napisano 19 Sierpnia 2006 Napisano 19 Sierpnia 2006 5,3 kg gorski, a szosa 3,5kg. 3,5kg??? Coś mi tu śmierdzi.Nie wierze.Chyba że bez kół, ramy, napędu, kierownicy, sztycy, siodełka itp... No to wtedy to ja rozumiem
roge Napisano 19 Sierpnia 2006 Napisano 19 Sierpnia 2006 3,5kg??? Coś mi tu śmierdzi.Nie wierze.Chyba że bez kół, ramy, napędu, kierownicy, sztycy, siodełka itp... Rower jest w pełni "sprawny" i można na nim jeździć. Napisałem w cydzysłowie, bo nadaje się tak samo do ścigania jak ten najlżejszy hardtail MTB.
adrys17 Napisano 19 Sierpnia 2006 Napisano 19 Sierpnia 2006 Oj widzicie- myslalem ze chodzi o najlzejsze na swiecie . Do mtb 5,3 a szosowka 3,5kg, ale to nie w naszym kraju . U nas zapewne poprzeczka bedzie na okolicach 7kg. A jesli chodzi o ta szosowke to 3,5kg , ja bym sie nie odwazyl na niej jezdzic. Jakim cudem rower moze wytrzymac przeciazenia jakie dochodza podczas jazdy na ramie wazacej 700g i czesciach podziurkowanych jak ser tylko po to by rower byl jak najlzejszy
mewes Napisano 20 Sierpnia 2006 Napisano 20 Sierpnia 2006 Te 3.5 kg to na 100% ostre bo inaczej to chyba z papieru w technologii origami musialby byc zrobiony
skrzynia Napisano 20 Sierpnia 2006 Napisano 20 Sierpnia 2006 http://www.light-bikes.com/bikegallery/Bik...ting.asp?id=747
skrzynia Napisano 20 Sierpnia 2006 Napisano 20 Sierpnia 2006 Nie musisz... M2Racer to firma, robili ultralekkie części a ten rower jest IMO ich reklamą
evo Napisano 21 Sierpnia 2006 Autor Napisano 21 Sierpnia 2006 Kaseta z carbonu? Ile takie coś może mieć funkcjonalnego przebiegu? Tak sie zastanawiam, czy niedługo nie będą produkowac koszulek/kasków z helem, czy zabrac nam coś z wagi, bo to że puszcza sie to do dentek to wiem - ale oficjalnie to zabronione. ps. brakuje mu tylko osłonki aerodynamicznej, takie o wadze 50 g jak w motorach (tylko tam waży z 500 g)
macsob Napisano 22 Sierpnia 2006 Napisano 22 Sierpnia 2006 Kaseta z carbonu? Ile takie coś może mieć funkcjonalnego przebiegu? bo to że puszcza sie to do dentek to wiem - ale oficjalnie to zabronione. Nie no... Do czego to dochodzi hehe. Czy taki zabieg faktycznie ma wpływ na masę roweu, czy to czysta fikcja??
evo Napisano 25 Sierpnia 2006 Autor Napisano 25 Sierpnia 2006 No właśnie, przecież rogi z carbonu potrafią ważyć ponad 100 g, czyli wiecej niz niektóre z alu. Tak samo są już sztyce alu o wadze podobnej do carbonu - 230 g. Podobnie z kierami. Ogólnie carbon raczej odchudza w tych miejscach, gdzie nie musi być na maxa wytrzymały - czyli tak samo jak nie musi byc alu dużo w miejscach cieniowanych. Zaś takie miejsca jak sztyca, kiera o kasecie już nie wspominając - pewno ważą tyle co alu, bo nie mogą być super lekkie/cienkie. Kto wie, czy ta kaseta nie ma wkładki z alu
Robert Napisano 25 Sierpnia 2006 Napisano 25 Sierpnia 2006 Co do carbonu to zacytuje bikeBoard z maja 2006 dotyczącego carbonowych rowerów. "Ogólnie panujący pogląd jest taki, że carbon jest ultra lekki. A to guzik prawda. Z dobrego aluminium można zbudować o wiele lżejszą ramę lub inny komponent rowerowy. Pomijam tu przypadki na maksa wyżyłowane jak carbonowe ramy lżejsze niż kilogram o resursie liczonym w godzinach. Tak naprawdę ramy z włókien węglowych z rowerów w tym porównianiu masą są podobne do aluminiowych ram klasy wyższej. Przewyższają je jednak trwałością i komfortem jazdy." To tyle o carbonie najlżejszy rower nie musi być zrobiony z ponad 50% z carbonu. Przykładowo: dlaczego boplight nie podaje wagi ramy z kompozytu tylko chwalą się że, ich aluminiowa rama waży 1330g?
skrzynia Napisano 25 Sierpnia 2006 Napisano 25 Sierpnia 2006 "Ogólnie panujący pogląd jest taki, że carbon jest ultra lekki. A to guzik prawda. Z dobrego aluminium można zbudować o wiele lżejszą ramę lub inny komponent rowerowy Zdecydowanie się z tym zgadzam. Swoją drogą to pisał kumpel z którym jeżdżę Śmiać mi się chce jak ktoś pisze teksty w stylu "ta rama jest ciężka jak na karbon" (ktoś tak pisał o Magnumie) - poza Scale i kilkoma wyjątkami ramy kompozytowe wcale nie są lekkie. Niektóre z wyścigowych szosowych modeli Look'a z karbonu ważą ~1.7kg. I tak można na nich zbudować szosówkę zbliżoną do limitu UCI (6.8kg) - za to świetnie tłumią i są mega sztywne...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.