Skocz do zawartości

[rower] najlżejszy do startów MTB


evo

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Trosze zainspirowany tym tematem

http://www.forumrowerowe.org/rower-Scott-S...905-t19000.html

a raczej tym

http://weightweenies.starbike.com/articles.php?ID=94

 

chciałem dociec, jaki rowerek nadaje sie do startów, ale by jednak sie spisywał i nie rozleciał, bo ten 6-kiliowec to chyba strach jeździc ...

 

 

Na podstawie tego próbowałem to obliczyć:

 

http://www.bikeboard.pl/index.php?d=sprzet...=411&g=13&str=1

 

 

i wyszło mi tak:

(ps. pedały dla uproszczenia ujednoliciłem do 300 g)

 

Test carbonowych hardtail'i

 

---

Giant XTC Composite

Cena: 9999 zł

 

wagi:

- całość - 10 200 + 300 pedały

- rama - 1340 g

- koło p - 1555 g

- koło t - 2090

- amor - 1540

- korba - 815

- reszta - 2860

 

---

 

Merida Carbon Team

Cena: 13500 zł

 

wagi:

- całość - 9370 + 300 pedały

- rama - 1430 g

- koło p - 1210 g

- koło t - 1640 g

- amor - 1540

- korba - 785

- reszta - 2765

 

 

---

 

Trek Elite 9.9

Cena: 23 900 zł

 

wagi:

- całość - 9800 + 300 pedały

- rama - 1420 g

- koło p - 1715 g

- koło t - 2110 g

- amor - 1020

- korba - 700

- reszta - 2835

 

----

Wheeler Eagle Carbon

Cena: 11 999 zł

 

wagi:

- całość - 10 730 + 300 pedały

- rama - 1500 g

- koło p - 1760 g

- koło t - 2200 g

- amor - 1695

- korba - 865

- reszta - 2710

 

---

 

I teraz, gdyby panowie z redakcji poskładali najlżejsze częsci z każdego bika, mogli by otrzymac teoretycznie:

 

wagi:

- rama - 1340 g

- koło p - 1210 g

- koło t - 1640 g

- amor - 1020

- korba - 700

- reszta - około 2800

 

- razem jedyne: 8,7 kg + pedały

 

Znacie lżejsze ścigacze ?

 

Inna sprawa, że gdyby zebrać najcięzsze rzeczy z tych rowerków wartych średnio 15000 zł, to powstało by cos takiego:

 

wagi:

- rama - 1500 g

- koło p - 1760 g

- koło t - 2200 g

- amor - 1695

- korba - 865

- reszta - około 2850

 

- razem (ze te cene to aż): 10,9 kg + pedały

 

 

----

 

ps. może my sie tak zabawimy :D

np: mój

- rama - 1720 g

- koło p - 1750 g

- koło t - 2370 g (z kasetą)

- amor - 2200

- korba - około 900 (+ suport)

- reszta - około 3650

- razem - 12,6 kg

Napisano

Forum light-bike.com , jeden z uzytkownikow , no przynajmniej o jednym wiem :] , sciag sie ! maratony itp i to czolowe lokaty w tym sezonie boda na rowerku w okolicy 7-7,5k o ile pamietam. Nie bede podawal jego nicku moze sobie nie zyczy tego ;].

 

Nie da sie jednoznacznie powiedziec jaka waga - sporo zalezy np od masy samego kolarza. Lekkie osoby 50-60kg moga sobie pozwolic na maszynki sporo ponizej progu 7kg.

 

Byla juz podobna dyskusja.

Napisano

Składał, czy przerabiał jakiś rower za 15 tys ? :)

 

Bo 7-7,5 kg to mniej chyba, niż ściga się PL czołówka, przecież firmowe Orebey czy Teamowe Scotty ważą w okolicy 9-9,5 kg.

 

Moj znajmoy ściga sie czasem na biku bez amorków (raczej niezbyt kamieniste i zjazdowe trasy/zawody), przez to jego waga to około 10 kg, mimo że dał za niego koło 2-2,5 tys. juz z przeróbkami.

 

 

 

http://www.orbea.pl/oferta.php?group=&tabl...id=051025154334

9,85 kg

Alma Team

---

Team 06

http://www.orbea.pl/image.php?src=images/0...jpg&w=457&h=297

9,95 kg

 

:D

Napisano

Mój kumpel ma rower złożony na ramce Orbea Scape, (ten teamowy) z Reba Team i na sramie x.9 x.0 i kołach mavic enduro crossland bodajze i bez pedałów wychodzi 10350g a kosztował go 6,5 k zł

Napisano

Jak sie kupuje w sklepie trzeba slono placic.

 

Tak jest dostepny ale ten co ja mowie to obecny jego rower na ten sezon , mysle ze zima ukarze sie na forum light-bike i z tego z co wiem jest znaczenie lzejszy od tego starego :]

 

Zaden wedlug mnie rower , no 99% ;] , ktore mozna kupic gotowe nie jest az tak dobrze dopracowany tak naprawde i jak ktos chce lekki rower to zdecydowanie skladac. Poza tym jak ktos faktycznie szuka hiper lekkie maszynki to wie czego chce i nie jest zwyklym zjadaczem chleba :]

Napisano

Jesli chodzi o seryjne rowery to sie nie wypowiem ale jesli mozliwe sa przerobki to widzialem rower o wadze 5,3kg , no ale faktem jest ze polowe czesci bylo przewierconych, a czesci takie jak kaseta i tarcze korby byly z karbonu.

Napisano

Z dzisiejszą technologią to bym się nie zdziwił jak by się okazało że MTB

 

Nie realne, tyle waży najlżejszy rower MTB na light-bikes, takich w Polsce zapewne nie mamy...

 

 

Jeśli chodzi o rowery do startów to ludzie ścigają się na rowerach poniżej 8kg i są to sprzęty znoszące bez problemów maratony. Oczywiście takie rowery się składa, bo seryjne z reguły ważą ponad 9kg. A seryjne są czasami przesadnie drogie jak np ten Trek z testu bB - w zyciu nie zapłaciłbym tyle za ten rower :lol: :lol: :lol: IMO nie jest wart tych pieniędzy.

Napisano

Podaj fotki albo specyfikację. Nie sądze, aby ktoś w Polsce miał w pełni funkcjonalne rowery o takiej masie...

Chyba, że masz ma myśli te z light-bikes .

Napisano

5,3 kg gorski, a szosa 3,5kg. :P

3,5kg??? Coś mi tu śmierdzi.Nie wierze.Chyba że bez kół, ramy, napędu, kierownicy, sztycy, siodełka itp...

No to wtedy to ja rozumiem :P

Napisano

3,5kg??? Coś mi tu śmierdzi.Nie wierze.Chyba że bez kół, ramy, napędu, kierownicy, sztycy, siodełka itp...

Rower jest w pełni "sprawny" i można na nim jeździć. Napisałem w cydzysłowie, bo nadaje się tak samo do ścigania jak ten najlżejszy hardtail MTB.

Napisano

Oj widzicie- myslalem ze chodzi o najlzejsze na swiecie . Do mtb 5,3 a szosowka 3,5kg, ale to nie w naszym kraju . U nas zapewne poprzeczka bedzie na okolicach 7kg.

A jesli chodzi o ta szosowke to 3,5kg :P , ja bym sie nie odwazyl na niej jezdzic.

Jakim cudem rower moze wytrzymac przeciazenia jakie dochodza podczas jazdy na ramie wazacej 700g i czesciach podziurkowanych jak ser tylko po to by rower byl jak najlzejszy :P

Napisano

Kaseta z carbonu? Ile takie coś może mieć funkcjonalnego przebiegu?

 

 

Tak sie zastanawiam, czy niedługo nie będą produkowac koszulek/kasków z helem, czy zabrac nam coś z wagi, bo to że puszcza sie to do dentek to wiem - ale oficjalnie to zabronione.

 

 

ps. brakuje mu tylko osłonki aerodynamicznej, takie o wadze 50 g jak w motorach (tylko tam waży z 500 g)

:)

Napisano

Kaseta z carbonu? Ile takie coś może mieć funkcjonalnego przebiegu?

bo to że puszcza sie to do dentek to wiem - ale oficjalnie to zabronione.

Nie no... B) Do czego to dochodzi hehe. Czy taki zabieg faktycznie ma wpływ na masę roweu, czy to czysta fikcja??

Napisano

No właśnie, przecież rogi z carbonu potrafią ważyć ponad 100 g, czyli wiecej niz niektóre z alu.

 

Tak samo są już sztyce alu o wadze podobnej do carbonu - 230 g.

 

Podobnie z kierami.

 

Ogólnie carbon raczej odchudza w tych miejscach, gdzie nie musi być na maxa wytrzymały - czyli tak samo jak nie musi byc alu dużo w miejscach cieniowanych.

 

Zaś takie miejsca jak sztyca, kiera o kasecie już nie wspominając - pewno ważą tyle co alu, bo nie mogą być super lekkie/cienkie.

 

Kto wie, czy ta kaseta nie ma wkładki z alu :)

Napisano

Co do carbonu to zacytuje bikeBoard z maja 2006 dotyczącego carbonowych rowerów. "Ogólnie panujący pogląd jest taki, że carbon jest ultra lekki. A to guzik prawda. Z dobrego aluminium można zbudować o wiele lżejszą ramę lub inny komponent rowerowy. Pomijam tu przypadki na maksa wyżyłowane jak carbonowe ramy lżejsze niż kilogram o resursie liczonym w godzinach. Tak naprawdę ramy z włókien węglowych z rowerów w tym porównianiu masą są podobne do aluminiowych ram klasy wyższej. Przewyższają je jednak trwałością i komfortem jazdy." To tyle o carbonie :unsure: najlżejszy rower nie musi być zrobiony z ponad 50% z carbonu. Przykładowo: dlaczego boplight nie podaje wagi ramy z kompozytu tylko chwalą się że, ich aluminiowa rama waży 1330g?

Napisano

"Ogólnie panujący pogląd jest taki, że carbon jest ultra lekki. A to guzik prawda. Z dobrego aluminium można zbudować o wiele lżejszą ramę lub inny komponent rowerowy

 

Zdecydowanie się z tym zgadzam. Swoją drogą to pisał kumpel z którym jeżdżę :unsure:

Śmiać mi się chce jak ktoś pisze teksty w stylu "ta rama jest ciężka jak na karbon" (ktoś tak pisał o Magnumie) - poza Scale i kilkoma wyjątkami ramy kompozytowe wcale nie są lekkie. Niektóre z wyścigowych szosowych modeli Look'a z karbonu ważą ~1.7kg. I tak można na nich zbudować szosówkę zbliżoną do limitu UCI (6.8kg) - za to świetnie tłumią i są mega sztywne...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...