Skocz do zawartości

[hamulce] jak ustawić aby szybciej reagowały ?


Anubis76

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

No to nie zapowietrzone, bo przy zapowietrzeniu masz miękką klamkę po tym jak już klocki złapią.

Metoda na skrócenie skoku klamki jest taka:

wykręcasz zacisk, demontujesz klocki, wciskasz klamkę na max 1-2 razy. Tłoczki powinne się bardziej wysunąć z korpusu. Montujesz klocki i zacisk, sprawdzasz czy jest dobrze. Jak przedobrzysz, nie da się tak ustawić żeby tarcza nie ocierała, w takim wypadku cofasz tłoczki małym płaskim kluczem i poprawiasz. Ma nie ocierać, ale jednocześnie szybciej łapać.

Jednak jak wyjdzie to nie wszystko, ponieważ po kilku silniejszych hamowaniach tłoczki wrócą na swoje miejsce i skok klamki znowu będzie większy. także po operacji wyregulowania należy dolać trochę oleju do układu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polecam kupić kit do dopowietrzania dzisiaj się zabrałem metodą na 2 strzykawki + węzyk, mimo że wężyk naprawde ciasno wchodził na odpowietrznik przy zacisku przy próbie przepompowania węzyk puścił olej bokiem, w ogóle jakby zawór nie reagował po odkręceniu ;/, klamka teraz zapada ąz się do kierownicy a klocki ani rusz, nawet wyjsc nie chcą bez tarczy, mi został serwis , drugi raz za to się nie zabaieram ;/ 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w których jest? W moich XT jest tylko możliwość przybliżenia / oddalenia klamki, ale reakcja na hamowanie pozostaje ciągle taka sama

Z Shimano to właśnie w XT/xtr i nieoficjalnie w slx - regulacja free stroke. Tyle teorii, bo w praktyce to można tylko zwiększyć skok jałowy, a zdarzały się opinię że to w ogóle nie działa ;)

 

Co do autora wątku, to czy czasem nie oczekuje efektu typu blokada koła po trąceniu klamki? Jeśli tak, to nie ma to nic wspólnego z sensownym działaniem hamulca i hamowaniem.

Edytowane przez modrzew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Można zdemontować koło, można odkręcić zacisk. Żadna różnica. W sumie nawet mniej roboty przy odkręceniu zacisku, bo i tak trzeba go regulować po wysunięciu klocków.

 

 

polecam kupić kit do dopowietrzania dzisiaj się zabrałem metodą na 2 strzykawki + węzyk, mimo że wężyk naprawde ciasno wchodził na odpowietrznik przy zacisku przy próbie przepompowania węzyk puścił olej bokiem, w ogóle jakby zawór nie reagował po odkręceniu ;/, klamka teraz zapada ąz się do kierownicy a klocki ani rusz, nawet wyjsc nie chcą bez tarczy, mi został serwis , drugi raz za to się nie zabaieram ;/ 

 

Shimano nie oferuje kitów do odpowietrzania. Standardowo odpowietrza się strzykawką i wężykiem, można tylko dokupić oryginalny, wkręcany w klamkę lejek żeby sobie procedurę ułatwić.

Edytowane przez sznib
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Hmm, w sumie na cały pomysł wpadłem przy tym jak zdemontowałem zacisk i klocki w celu wyczyszczenia okolic tłoczków. W sumie to można by się obejść bez wyciągania klocków.

 

 

 

Można wysunąć tłoki bardziej. Regulacja może trwać długo ale da sie ustawić tak by łapały niemal; natychmiast. Idzie za tym też ciągłe ocieranie klocków o tarczę.

 

Mi się udało skrócić skok klamki o ok 1cm i dało się tak wyregulować żeby tarcza nie ocierała. Jednak z czasem skok klamki powrócił do stanu wcześniejszego, dlatego będę musiał to powtórzyć i dolać oleju po regulacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...