Anubis76 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Mam w nowym rowerze hamulce SHIMANO DEORE M615. Manetki od hamulców trzeba dociskać dość głęboko zanim hamulce zareagują, chciałbym ustawić aby reagowały przy mniejszym zaciśnięciu dłoni gdzie i jak to się ustawia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinder85 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Nie ma takiej możliwości w tych hamulcach. Jest tak od początku ? jak nie to może kwestia powietrza w układzie ewentualnie zurzytych okładzin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Jeśli naprawdę klamka się dość głęboko zapada to potrzeba odpowietrzyć układ. Te hamulce nie posiadają regulacji o jaką pytasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anubis76 Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Pytanie jak odpowietrzyć ? mam rower dosłownie do wczoraj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 (edytowane) Tak: EDIT: Już mnie Ychu ubiegł Edytowane 17 Października 2015 przez Eazy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anubis76 Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Czy taki zestaw wystarczy ? https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/czesci/p,zestaw-do-odpowietrzania-hamulcow-shimano-full-4yourbike,358174.html chodzi głównie o rodzaj oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Powinien wystarczyć. Nie wiem co to za olej. Napisane, że mineralny, więc powinno być ok. Ewentualnie kup sobie małą buteleczkę oleju mineralnego Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kinder85 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Rower jest nowy? zanim zaczniesz odpowietrzać to sie upewnij że zapowietrzone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anubis76 Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Nowy ale pierwszy przegląd mam za 280 km. W sumie może poczekam te 3 tygodnie jeździć się da a najwyżej mi wyregulują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Nie ma takiej możliwości w tych hamulcach.A w których jest? W moich XT jest tylko możliwość przybliżenia / oddalenia klamki, ale reakcja na hamowanie pozostaje ciągle taka sama Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 17 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Dokładnie chodzi o to że klocki łapią tarczę po tym jak wciskasz klamkę dosć głęboko, czy o to że po złapaniu klocków możesz jeszcze sporo docisnąć klamkę (jest miękka).? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anubis76 Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Muszę naciskać dość głęboko za nim poczuję opór. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 17 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Października 2015 No to nie zapowietrzone, bo przy zapowietrzeniu masz miękką klamkę po tym jak już klocki złapią. Metoda na skrócenie skoku klamki jest taka: wykręcasz zacisk, demontujesz klocki, wciskasz klamkę na max 1-2 razy. Tłoczki powinne się bardziej wysunąć z korpusu. Montujesz klocki i zacisk, sprawdzasz czy jest dobrze. Jak przedobrzysz, nie da się tak ustawić żeby tarcza nie ocierała, w takim wypadku cofasz tłoczki małym płaskim kluczem i poprawiasz. Ma nie ocierać, ale jednocześnie szybciej łapać. Jednak jak wyjdzie to nie wszystko, ponieważ po kilku silniejszych hamowaniach tłoczki wrócą na swoje miejsce i skok klamki znowu będzie większy. także po operacji wyregulowania należy dolać trochę oleju do układu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 17 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Można wysunąć tłoki bardziej. Regulacja może trwać długo ale da sie ustawić tak by łapały niemal; natychmiast. Idzie za tym też ciągłe ocieranie klocków o tarczę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielasty Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 polecam kupić kit do dopowietrzania dzisiaj się zabrałem metodą na 2 strzykawki + węzyk, mimo że wężyk naprawde ciasno wchodził na odpowietrznik przy zacisku przy próbie przepompowania węzyk puścił olej bokiem, w ogóle jakby zawór nie reagował po odkręceniu ;/, klamka teraz zapada ąz się do kierownicy a klocki ani rusz, nawet wyjsc nie chcą bez tarczy, mi został serwis , drugi raz za to się nie zabaieram ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 (edytowane) A w których jest? W moich XT jest tylko możliwość przybliżenia / oddalenia klamki, ale reakcja na hamowanie pozostaje ciągle taka samaZ Shimano to właśnie w XT/xtr i nieoficjalnie w slx - regulacja free stroke. Tyle teorii, bo w praktyce to można tylko zwiększyć skok jałowy, a zdarzały się opinię że to w ogóle nie działa Co do autora wątku, to czy czasem nie oczekuje efektu typu blokada koła po trąceniu klamki? Jeśli tak, to nie ma to nic wspólnego z sensownym działaniem hamulca i hamowaniem. Edytowane 17 Października 2015 przez modrzew Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 wykręcasz zacisk, demontujesz klocki, wciskasz klamkę na max 1-2 razy. Tłoczki powinne się bardziej wysunąć z korpusu. Montujesz klocki i zacisk, sprawdzasz czy jest dobrze. Jaki sens ma to co piszesz? Sens ma demontaż koła do tej procedury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Października 2015 (edytowane) Można zdemontować koło, można odkręcić zacisk. Żadna różnica. W sumie nawet mniej roboty przy odkręceniu zacisku, bo i tak trzeba go regulować po wysunięciu klocków. polecam kupić kit do dopowietrzania dzisiaj się zabrałem metodą na 2 strzykawki + węzyk, mimo że wężyk naprawde ciasno wchodził na odpowietrznik przy zacisku przy próbie przepompowania węzyk puścił olej bokiem, w ogóle jakby zawór nie reagował po odkręceniu ;/, klamka teraz zapada ąz się do kierownicy a klocki ani rusz, nawet wyjsc nie chcą bez tarczy, mi został serwis , drugi raz za to się nie zabaieram ;/ Shimano nie oferuje kitów do odpowietrzania. Standardowo odpowietrza się strzykawką i wężykiem, można tylko dokupić oryginalny, wkręcany w klamkę lejek żeby sobie procedurę ułatwić. Edytowane 18 Października 2015 przez sznib Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 18 Października 2015 Udostępnij Napisano 18 Października 2015 Pytam o sens demontażu klocków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Października 2015 Hmm, w sumie na cały pomysł wpadłem przy tym jak zdemontowałem zacisk i klocki w celu wyczyszczenia okolic tłoczków. W sumie to można by się obejść bez wyciągania klocków. Można wysunąć tłoki bardziej. Regulacja może trwać długo ale da sie ustawić tak by łapały niemal; natychmiast. Idzie za tym też ciągłe ocieranie klocków o tarczę. Mi się udało skrócić skok klamki o ok 1cm i dało się tak wyregulować żeby tarcza nie ocierała. Jednak z czasem skok klamki powrócił do stanu wcześniejszego, dlatego będę musiał to powtórzyć i dolać oleju po regulacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anubis76 Napisano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2015 Czy jeśli kupiłem dopiero co rower to taką regulację mogę polecić w sklepie jako usługę gwarancyjną ? w sumie hamulec nie działa jak powinien ewentualnie ile standardowo kosztuje taka usługa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Anubis76 Napisano 21 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2015 Przejechałem 100 km i jest już całkiem przyzwoicie, wprawdzie manetkę trzeba docisnąć do połowy zanim okładziny zaczną dociskać tarcz koła ale reakcja hamulca jest już stanowcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.