Skocz do zawartości

[hamulce] wymiana tarczy w shimano br- m395


widawa

Rekomendowane odpowiedzi

Tarcze są fabrycznie brudne. Jeśli to hamulce w rowerze gotowcu to ktoś upaprał tarcze w fabryce albo przy składaniu roweru - bardzo częsty problem. 

Jeśli to heble w rowerze gotowcu to są to klocki organiczne które nie lubią brudu, jeśli zaciski ciekną to jest problem. Warto to sprawdzić (wyjąć klocki i sprawdzić czy ich plecy nie mają tłustych śladów), jeśli tak jest to uderzyć do sprzedawcy.

Jeśli jest ok - wyczyścić tarcze, przetrzeć papierem ściernym klocki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz trochę wolnej kasy to zmień klocki na conajmniej pół-metaliczne. Różnica w stosunku do fabryczych jest gigantyczna, przy spiekanych Accenta da się unieść tylne koło praktycznie z każdej prędkości siedząć na siodełku.

 

Ale wtopa, coś mi się ubzdurało że autor jeździ na organikach.

Edytowane przez skom25
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok , przecieku nie ma jedynie jest odbicie na drugiej stronie jak ściska klocki. Zamieniłem okładziny z przodu na tył i odwrotnie zrobiłem jazdę testową na podwórku i jak na razie nie zauważyłem żeby coś piszczało. Jedynie tylna klamka zrobiła się bardzo miekka w porównaniu do przedniej. hmm zapowietrzony ?  W weekend góry także zobaczymy . Przed wypadem ostatnim też nie piszczało a zaczęło w trakcie no i po...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Jedynie tylna klamka zrobiła się bardzo miekka w porównaniu do przedniej. hmm zapowietrzony ?

Jesli stawiales rower przy opkazji do góry kolami to normalne ... ;-) Jesli nie to sprawdz 2x czy nie cieknie nigdzie i do odpowietrzenia.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale facet mówi że ze spiekanymi nie należy używać takich tarcz, więc coś w tym jest. A że posiadam RWD spiekane to może w tym tkwi przyczyna, jak by były zwykłe metaliki to może by było ok hmm

Wiele osób powtarza historię - nie wiadomo skąd wziętą - że tarcze "for resin pad only" nie mogą współpracować z klockami metalicznymi, bo szybciej ulegną zużyciu. Tymczasem powodem takich ograniczeń jest gospodarka termiczna układu, cytując niemiecką stronę i producenta hamulców, klocków i tarcz: "tarcze z mniejszą ilością małych otworów wentylacyjnych nadają się lepiej do współpracy z klockami żywicznymi".

 

Więcej na ten temat 

http://trickstuff.de/de/know-how/index.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...