krism4a1 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Wyjdę na ignoranta, albo jeszcze grzej, ale nie wiem jak to coś nazwać i do czego to służy: Dałem to w dziale szosa, bo spotkałem się z tym tylko przy szosówkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Regulator naprężenia linki - taka śruba baryłkowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krism4a1 Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Czyli zamiast na przelotce na ramie, ma baryłkę "po środku" pancerza? Ok, potrafię sbie to technicznie wyobrazić. Rozumiem, że stosuje się to w przypadku prwadzenia pancerzy w ramie, wtedy nie ma przelotek na ramie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudeusz09 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Kolega MokryxD wyjaśnił do czego to służy. Stosuje się to wtedy kiedy nie ma baryłek regulacyjnych przy klamce/manetce lub przy przerzutce. Prowadzenie pancerzy nie ma tu nic do rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 To się stosuje zamiast tych zaznaczonych elementów. Prowadzenie nie ma znaczenia bo baryłka jest przy manetce Kręcąc tym zwiększasz pancerz a co za tym idzie zwiększasz napięcie linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kaczorak Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 To się stosuje zamiast tych zaznaczonych elementów. Prowadzenie nie ma znaczenia bo baryłka jest przy manetce Kręcąc tym zwiększasz pancerz a co za tym idzie zwiększasz napięcie linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luk33 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Stosuje się to głównie do przedniej przerzutki szosowej, gdzie nie ma regulacji naprężenia linki. W klamkach szosowych nie ma baryłek, chyba, że w starych modelach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Prowadzenie nie ma znaczenia bo baryłka jest przy manetce Przy klamkach szosowych takich baryłek nie ma, więc stosuje się zewnętrzne. U siebie mam claris i baryłki mam zaraz przy klamkach, ale przy wyższych grupach przystosowanych do prowadzenia przewodów wewnątrz kierownicy takie umiejscowienie jak na zdjęciu z pierwszego postu jest najbardziej logiczne, tj. przy zmianie koła na wyścigu można podregulować przerzutkę podczas jazdy nie odrywając rąk od kierownicy. Gdyby regulacja była na ramie (a potrzeba w niektórych przypadkach dwóch rąk żeby kręcić taką baryłką) kierownica jest puszczona samopas. Przy baryłkach przy kierownicy przedramiona opierają się na kierownicy jak na lemondce i masz obie dłonie wolne aby sobie wyregulować naprężenie linki. W grupie dura ace masz nawet mimośród na baryłce i po jego zluzowaniu pojawia się taki luz, że można kręcić dwoma palcami bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.