uslugifoto Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Mam dwa amortyzatory: - Rock Shox Reba RL 29 - Fox 32 Float 29" CTD Na obu przejechałem podobny czas, ok 130 - 140 godzin na amortyzator. Szczerze mówiąc nie zastanawiałem się nad serwisem bo jeżdżę dopiero drugi sezon i nie przypuszczałem że tak często trzeba to robić. Jak myślicie, czy mogło się już z nimi coś stać, czy to raczej niezbyt naciągnięty przebieg? Dodam że jeżdżę raczej w łagodnym terenie a i aura w ciągu ostatnich dwóch lat raczej mokra i błotnista nie była. Pytam bo mam zajawkę na nowy rower, negocjuję cenę i jeśli to wypali to mogę odłożyć serwis (nie jeżdżąc już na tych amorkach). Dodatkowo jeśli z waszego doświadczenia wynika że niemal na pewno coś się stało / nic się nie stało to albo kupię nowy rower szybciej nie inwestując w serwis na razie, albo wręcz przeciwnie, szybko "przeserwisuję" oba wymieniając oleje, uszczelki i inne elementy eksploatacyjne. Reasumując, czy po 140 godzinach w miarę łagodnej jazdy, min. 1/2 czasu to asfalt i płasko mogło w nich się coś podziać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
g286 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Reba jest pewnie brudna w środku, wystarczy jej czyszczenie i nowy olej. Gorzej z Foxem, mogły się zatrzeć golenie ale nic nie jest przesądzone szczególnie że był jeżdżony jak piszesz w dobrych warunkach. Najprawdopodobniej nie ma potrzeby wymiany uszczelek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uslugifoto Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 A zatarcie goleni wiąże się z jakiego rzędu kosztami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Reba może być sucha w środku bo nowe z fabryki mają małą ilość oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 16 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Października 2015 A zatarcie goleni wiąże się z jakiego rzędu kosztami? Z dużymi kosztami. Górne golenie i ślizgi do wymiany, koszt powyżej połowy ceny nowego amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uslugifoto Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Z dużymi kosztami. Górne golenie i ślizgi do wymiany, koszt powyżej połowy ceny nowego amortyzatora. Uważasz że będą do wymiany, czy piszesz o kosztach gdyby były do wymiany? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 16 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Uważasz że będą do wymiany, Nikt z fusów nie będzie wróżył, jak zdejmiesz lagi to się dowiesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uslugifoto Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Myślałem że ktoś doświadczony odwoła się do jakiejś tam swojej obserwacji i statystyki. Umawiam serwis w Rudzie Śląskiej (Spider). Chyba że kogoś innego polecacie? Mam nadzieję że nie przegiąłem. Dodatkowo zapomniałem że to amortyzator z 2013 roku więc półtorej roku leżał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GajekL Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Obserwacji swojego amorka, nie Twojego, nie zapominaj o tym. Kazdy inaczej o niego dba, jezdzi. Nikt nie powie Ci ze po 120h nic sie nie stanie, a po 121h bedziesz mial dolne lagi do wymiany. Jesli zajrzysz do srodka bedziesz mogl ocenic w ktorym miejscu jestes, nikt Ci tutaj nie wywrozy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 16 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Bo podstawowy serwis (oddzielenie lag, wyczyszczenie, nasmarowanie uszczelek/gąbek, zalanie nowym olejem) to się samemu robi. Dopiero jak trzeba uszczelki wymienić, albo z tłumikiem bardziej skomplikowanym coś podziałać to mozna myśleć o profesjonalnym serwisie. W przypadku RSa do podstawowego serwisu wystarczy raptem imbus 5 i smary/oleje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 16 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Gorzej z Foxem, mogły się zatrzeć golenie Skąd taka opinia????? Jeśli zatarły by się golenie to byłoby to widoczne ( choć nie musi ) i odczuwalne. Tłumikowi nic się nie dzieje, jedynie kąpiel olejowa nie będzie tak efektywna. Bo podstawowy serwis (oddzielenie lag, wyczyszczenie, nasmarowanie uszczelek/gąbek, zalanie nowym olejem) to się samemu robi. Dokładnie. W trakcie małego serwisu sprawdzamy także stan ślizgów i goleni i dopiero wtedy można ewentualnie popadać w panikę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 16 Października 2015 Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Myślałem że ktoś doświadczony odwoła się do jakiejś tam swojej obserwacji i statystyki. Umawiam serwis w Rudzie Śląskiej (Spider). Chyba że kogoś innego polecacie? Mam nadzieję że nie przegiąłem. Dodatkowo zapomniałem że to amortyzator z 2013 roku więc półtorej roku leżał Po tylu godzinach w obu przypadkach zająłbym dolne golenie i wyczyścił. Widelce maja zamknięte tłumiki i sprężyny wiec tam zaglądać moim zdaniem nie trzeba. Miałoby to sens jesli miałbyś zarzniete uszczelki przez które widelce zaciągnęłoby do środka kilo syfu, który mógłby sie wtedy być moze dostać do wnętrza tłumika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uslugifoto Napisano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2015 Wszystkie trzy jadą w poniedziałek na serwis. Zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.