Skocz do zawartości

[Shimano 105 5700] Przejście z 3 na 2 rzędy

Leniwiec

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam forumowiczów :)

Mam możliwość zakupu szosy na grupie 105 5700 w okazyjnej cenie. Wystepuje jednak jeden mankament, jest to grupa 3x10 a nie 2x10. Stąd moje pytanie. Czy da radę niskim kosztem (bez zmiany manetki i przerzutki) zmieniając kominy na krótsze i wkłdając dwa blaty? Nie znam się praktycznie na sprzęcie szosowym, ale w mtb udało mi się zgrać manetkę 3 rzędową z dwubiegową zmieniarką. Takie rozwiązanie też by mnie satysfakcjonowało.

Proszę o opinie

Pozdrawiam

Napisano

Dlaczego napęd 3x10 jest według Ciebie wadą? Jak się zużyje to wtedy wymienisz teraz nie ma sensu 

Przerzutka może zostać ale z manetką może być problem. Manetki mtb mają czasem przełącznik który pozwala wybrać 2x/3x w manetka szosowych tego raczej nie ma 

Napisano

Ten przełącznik to bajer, wystarczy ograniczyć ruch przerzutki śrubą regulującą i będziesz miał dwa biegi bo na trzeci nie wciągniesz linki. A zaletą 2 blatu, poza prostszą regulacją, jest duuuużo rzadsze używanie przedniej zmieniarki.

Napisano

Raczej nie potrzebuję koronki 30T mojej okolicy. Wolałbym 52/39, wydaje mi się, że równomierniej wykorzystam kasetę. W mtb odbieram taką zmianę pozytywnie. Może dałoby radę zablokować przerzutkę śrubami H i L, tak żeby wyeliminować młynek? Próbował ktoś?

Ten przełącznik to bajer, wystarczy ograniczyć ruch przerzutki śrubą regulującą i będziesz miał dwa biegi bo na trzeci nie wciągniesz linki. A zaletą 2 blatu, poza prostszą regulacją, jest duuuużo rzadsze używanie przedniej zmieniarki.

dran2 Testowałeś to rozwiązanie, działa bezproblemowo?
Napisano

dran2 Testowałeś to rozwiązanie, działa bezproblemowo?
Tak, ponad rok tak jeździłem z tym ze w MTB a nie w szosie. Co do samego odciącia najwyższego biegu w przerzutce to nie ma prawa nie działać, pytanie raczej o to jak przerzutka będzie pracowac z innymi zebatkami niż domyślne i czy wszystko się zmieści. To już dosyc specyficzne dla danego zestawu i tego co dokładnie chcesz pozmieniać.
Napisano

Właśnie w mtb też mam tak przerobione i śmiga. Chciałbym zdjąć młynek i zostawić 50/39 albo 34, to wyjdzie podczas jazdy. Jeszcze pytanie co do geometrii. Czy 420 mm to bardzo długi tylny trójkąt i jak taka długość wpływa na prowadzenie? W większości spotykam się z dlugościami około 405.

• Mod Team
Napisano

U mnie 3 biegowa STI 5600 obsługuje 2 biegową korbę (46/34) - poprzednio 50/34

Bez dóópy  :icon_cool:

Wystarczy ograniczyć/ustawić przesuw klatki.

Szacunek...

I.

• Mod Team
Napisano

Co do długości tylnego widelca w szosie...

Jak ostatnio sprawdzałem szosami raczej nie wali się krętych agrafek. Za to wyjątkowo krótki tył może uposledzać stabilność zjazdową.

Tyle podług mego nieściganckiego doświadczenia ekhem... szosowego...

Szacunek...

I.

Napisano

W moich 105 5700 2x10 jak wrzucę na blat to mogę jeszcze pyknąć raz do góry o "ułamek biegu", dzięki czemu łańcuch nie ociera o przerzutkę przednią, gdy z tyłu znajduje się na najmniejszych koronkach (2-7, 2-8 i mniejszych).

I odwrotnie - wrzucając wyższe koronki z tyłu mogę "pyknąć" w dół przednią przerzutkę i żeby łańcuch nie ocierał jak wrzucę na 2-3 i wyżej.

Przy manetce na 3 rzędy raczej nie będziesz miał takiej opcji, ale może uda Ci się dobrze wyregulować.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

• Dodaj nową pozycję...