Skocz do zawartości

[Shimano 105 5700] Przejście z 3 na 2 rzędy

Leniwiec

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam forumowiczów :)

Mam możliwość zakupu szosy na grupie 105 5700 w okazyjnej cenie. Wystepuje jednak jeden mankament, jest to grupa 3x10 a nie 2x10. Stąd moje pytanie. Czy da radę niskim kosztem (bez zmiany manetki i przerzutki) zmieniając kominy na krótsze i wkłdając dwa blaty? Nie znam się praktycznie na sprzęcie szosowym, ale w mtb udało mi się zgrać manetkę 3 rzędową z dwubiegową zmieniarką. Takie rozwiązanie też by mnie satysfakcjonowało.

Proszę o opinie

Pozdrawiam

Napisano

Dlaczego napęd 3x10 jest według Ciebie wadą? Jak się zużyje to wtedy wymienisz teraz nie ma sensu 

Przerzutka może zostać ale z manetką może być problem. Manetki mtb mają czasem przełącznik który pozwala wybrać 2x/3x w manetka szosowych tego raczej nie ma 

Napisano

Ten przełącznik to bajer, wystarczy ograniczyć ruch przerzutki śrubą regulującą i będziesz miał dwa biegi bo na trzeci nie wciągniesz linki. A zaletą 2 blatu, poza prostszą regulacją, jest duuuużo rzadsze używanie przedniej zmieniarki.

Napisano

Raczej nie potrzebuję koronki 30T mojej okolicy. Wolałbym 52/39, wydaje mi się, że równomierniej wykorzystam kasetę. W mtb odbieram taką zmianę pozytywnie. Może dałoby radę zablokować przerzutkę śrubami H i L, tak żeby wyeliminować młynek? Próbował ktoś?

Ten przełącznik to bajer, wystarczy ograniczyć ruch przerzutki śrubą regulującą i będziesz miał dwa biegi bo na trzeci nie wciągniesz linki. A zaletą 2 blatu, poza prostszą regulacją, jest duuuużo rzadsze używanie przedniej zmieniarki.

dran2 Testowałeś to rozwiązanie, działa bezproblemowo?
Napisano

dran2 Testowałeś to rozwiązanie, działa bezproblemowo?