przemko85 Napisano 13 Października 2015 Udostępnij Napisano 13 Października 2015 Witam. Chciałem was prosić o radę jeśli chodzi o ulepszenie swojego pierwszego roweru xc. Obecnie jeżdżę na budżetowym Rock Machine o specyfikacji: http://www.kupsikola.cz/rock-machine-manhattan-90-29-2015-detail-10755 Chciałem poradzić się was co można byłoby zmienić w pierwszej kolejności. Myślałem o zmianie amortyzatora na ojejowo-powietrzny, np. Suntour Raidon. Na tą chwilę są tylko założone pedały SPD. Moje plany związane z rowerem to startu starty w jakiś edycjach wyścigów XC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HerrMann Napisano 13 Października 2015 Udostępnij Napisano 13 Października 2015 (edytowane) Odpowiem jak wszystkim poprzednim: KORBY/SUPORT. Ja osobiście gnę wszystko co jest montowane na kwadrat Edytowane 13 Października 2015 przez HerrMann Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 13 Października 2015 Udostępnij Napisano 13 Października 2015 Jak się na poważnie wkręcisz w te zawody, to pewnie taniej będzie kupić nowy rower. Zresztą skoro myślisz o takim użytkowaniu i zapewne jeździsz i trenujesz pod tym kątem (a może się mylę?) to powinieneś IMHO mieć już jakieś własne doświadczenia co Cię denerwuje, co przeszkadza, itp. Tymczasem pytanie jest typowo w stylu „świerzbi mnie portfel, powiedzcie co zmienić!!!” Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemko85 Napisano 13 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2015 Początkowo myślałem o amortyzatorze powietrzno-olejowym. Ten aktualny pozostawia wiele do życzenia. Pod uwagę brałem np. Suntour Raidon. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 13 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 13 Października 2015 Przeniosłem z zamkniętego tematu: Wymiana amortyzatora to dobra droga.Jak zdecydujesz się na grubą oś to jednocześnie koło. Napęd - jeździć do zajechania czy decydować się na zmianę np. na 10rz. 16kg to kawał kloca - amortyzator i koła trochę odchudzą rower. Jak sam piszesz sprzęt budżetowy więc po kolei w zasadzie wszystko ale od razu czy w miarę zużycia. Pytanie ile chcesz zainwestować, w jakim przedziale czasowym i czy warto. Bo jak ma zostać rama to czy skórka warta wyprawki. Może warto zastanowić się nad wymianą roweru. 1.Amortyzator+koło. Może epicon zamiast raidona. 2.Opony 3.Koło tył 4.Napęd po zajechaniu lub jeżeli portfel ciąży razem z kołem. Koła + amortyzator i lekko licząc 2000,-zł, opony 200,-, napęd 600,-. Liczone na okrągło wychodzi do wydania 2-3tys. Warto? Ścigacza z tego nie zrobisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
porcelanowy Napisano 13 Października 2015 Udostępnij Napisano 13 Października 2015 Powitoł Wymieniasz to co ci nie pasuje albo co pada. Jak ci nie pasuje amor to wymień - po przejściu ze sprężyny na powietrzniaka zauważyłem spory skok kulturowy Amor o wiele przyjemniej pracuje, lepiej się jeździ praktycznie w każdych warunkach. IMO tu zauważysz największą różnicę w stosunku do starego sprzętu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemko85 Napisano 13 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2015 A jak ocenilibyście takie amortyzatory: - http://www.lekkikoszyk.pl/amortyzator-sr-suntour-raidon-sf5-rdn9-lor-c-29039039-80/p3055508 - http://www.lekkikoszyk.pl/amortyzator-sr-suntour-raidon-sf4-rdn9-rlr-29039039-80-m/p3055468 Cena dla mnie do zaakceptowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 13 Października 2015 Udostępnij Napisano 13 Października 2015 Na temat Suntourów pogadaj z forumowiczem Activia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemko85 Napisano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2015 W pierwszej kolejności pomyślałem o wymianie amortyzatora. Szukając wg. jakość/cena znalazłem Suntour Raidon RL-R za ok. 650-725 zł. Będzie to dobrym wyborem. Myślę, że w stosunku do XCM'a którego mam obecnie różnica będzie kolosalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adriansocho Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Dzięki możliwości dostosowania TWARDOŚCI sprężyny do Twojej masy ciała uzyskasz lepiej działający widelec, a pewnie zyskasz przy tym 600 g na masie (XCT zdaje się waży jakieś 2600 g). Problemem jest to, że w tym rowerze jest antyrozwojowy napęd 3x8. A może i dobrze, to znaczy, że do momentu zużycia przerzutki/kasety nie będziesz sobie zaprzątał głowy zmianą tego. Dalej - zmiana suportu na jakiś oparty na zewnętrznych łożyskach przyniesie parę gramów, chociaż wątpliwe, czy coś ponadto. Koła oczywiście zmienić można zawsze, natomiast ja bym się na Twoim miejscu przyjrzał oponom - wydaje mi się, że produkty firmy Deli są wyjątkowo ciężkie. Celem byłyby opony ważące nie więcej jak na przykład 600 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemko85 Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Opony również brałem pod wagę. Czy ewentualnie Schwalbe Nobby Nic będzie dobrym wyborem. Czytaniem że jest to bardzo wszechstronna opona. W zależności od wersji waga oscyluje po. 650g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemko85 Napisano 28 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2015 Wczoraj zostały zapoczątkowane modyfikacje mojego seryjnego niner'a Na pierwszy ogień poszły nowe opony. Wybór padł na Maxxis Ikon 29x2.20 65 TPI. Masa 655 g. Daje to oszczędność po 325 g. na oponie względem seryjnie założonych opon Deli. Już po przejechaniu kilku kilometrów daje się odczuć zdecydowanie mniejsze opory toczenia. Teraz to rowerek płynie ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi