Hunatylla Napisano 13 Października 2015 Napisano 13 Października 2015 Witam Poszukuję kół do mojego silverbacka slade1. Na fabrycznych przejechałem na ten moment ok. 4.6kkm w terenie i po tym sezonie dochodzę do wniosku, że chciałbym już kupić coś lżejszego, pod bezdętki. Rower używam w XC (głównie jest to Trójmiejski park krajobrazowy), trochę w kaszubskich lasach, jak i również polnych drogach. Asfaltu jest naprawdę niewiele. Czasem jakiś maraton na pomorzu się trafi, lecz głównie rower używam na treningach. Tu właśnie zaczyna sie problem, bo na rynku sprzętu jest ogrom, w związku z czym niewiadomo co wybrać. Z racji tego, że ważę niedużo, a nawet bardzo mało (ok. 60kg) chciałbym koła możliwie jak najlżejsze, o sztywność przy mojej wadze chyba nie muszę się martwić Zrobiłem mały research i znalazłem dwie oferty z allegro, które mnie najbardziej interesują. Najlepiej żeby kółka były na tarcze centerlock, aczkolwiek nie jest to mus. Piasty: przód - 15mm, tył - qr9mm. 1. DT Swiss + novatec + szprychy sapim http://allegro.pl/kola-dt-swiss-xr331-650b-novatec-771-15-772-revo-i5207379136.html 2. ZTR + Novatec + szprychy sapim http://allegro.pl/kola-ztr-crest-650b-novatec-771-15-712-dt-revo-wb-i5066012724.html Kwota w jakiej chciałbym się zamknąć to 1300zł. Zdążyłem się zorientować, że dużo osób poleca piasty dt350, lecz chyba na nie mi nie wystarczy, z drugiej strony słyszałem, że opcja ''tańsze piasty (novatec) i lepsze obręcze (w tym przypadku ztr)'' jest też całkiem niezła. Co o tym myślicie? Obecne piasty (tj. M675 i M618) nie sprawiały żadnych problemów, a ja właściwie w ogóle o nie nie dbałem. Dlatego rozważam opcję tańszych piast, bo skoro tym nic nie jest, to dlaczego innym, które są lepsze miałoby coś być? Może znajdą się jakieś inne, lepsze, ciekawsze propozycje? Pozdrower
porcelanowy Napisano 13 Października 2015 Napisano 13 Października 2015 Powitoł Nie znam się więc się wypowiem Zagadnij do Dawida http://www.forumrowerowe.org/user/581-dawid/ Może doradzi ciekawy zestaw, może złoży zestaw dopasowany do twoich potrzeb.
kemot1974 Napisano 13 Października 2015 Napisano 13 Października 2015 możesz napisać do użytkownika DAVEO na forum, kolega składa koła i ma bardzo dobre opiniehttp://www.daveo.pl/
pawel2208 Napisano 13 Października 2015 Napisano 13 Października 2015 Podepnę się do tematu, ponieważ mam identyczny dylemat z wyborem kół jak autor. Cena również ok 1300zł jaką mogę przeznaczyć. Mocowanie tarcz na 6 śrub, osie QR 9mm, 27,5" Zastanawiałem się nad Shimano XT, ale wszystkie z mocowaniem Center Lock, a zakup adapterów wydaje mi się nieopłacalny. Do tego dochodzą łożyska kulkowe, a wolałbym maszynowe mimo, że na obecne kulki nie narzekam. W oko wpadł mi komplet Fulcrum Red HP 27,5. W zasadzie mają wszystko co potrzeba. Mocowanie tarcz na 6 śrub, adaptery na sztywną oś, co jest sporą zaletą, bo może w przyszłości wymienię amortyzator lub ramę, łożyska maszynowe. Waga około 1700g, podobnie jak XT. Cena ok 1000-1200zł 1. Czy ktoś ma koła Fulcrum lub zna jakieś opinie o nich? 2. Jakieś ciekawsze alternatywy dla kół fabrycznych? 3. Jaka jest dostępność i ceny adapterów z 15/12mm na QR 9mm dla kół DT Swiss, bo opcją są jeszcze koła DT Swiss X1900. Namiar do Daveo mam, więc jak coś to uderzę jeszcze do niego
modrzew Napisano 13 Października 2015 Napisano 13 Października 2015 Obręcze z mocowaniem tarcz hamulcowych? Ot, ciekawostka Ad. 3 - sprawdź na stronie/zapytaj w DT4YOU.
pawel2208 Napisano 14 Października 2015 Napisano 14 Października 2015 Wybaczcie post pod postem, ale nic innego chyba zrobić nie mogę Trochę poszukałem kół po różnych sklepach i allegro i trafiłem na taki komplet: Obręcze: DT Swiss XR331 650b 27,5 czarne Szprychy: DT Swiss Revolution black 2.0-1.5-2.0 Nyple: Sapim Polyax Piasty: DT Swiss 350 qr9 Cena to 1500zł, waga 1500g. Możliwość dokupienia adapterów pod sztywną oś. Wszystko cacy i jestem w stanie te 200zł dołożyć jeżeli zakup byłby dużo bardziej opłacalny. Ktoś ma jakieś uwagi dot. zestawu? Jak z wytrzymałością tak lekkich obręczy (340g) - waga ma wpływ na sztywność, odporność na uszkodzenia przy wjechaniu w jakąś dziurę? Aukcja Allegro - zna ktoś z was sprzedawcę lub kupował coś u niego? Wybaczcie, że tyle pytań, ale dopiero raczkuję jeżeli chodzi o wiedzę dotyczącą kółek Będę wdzięczny za pomoc.
Swider23 Napisano 14 Października 2015 Napisano 14 Października 2015 Zamiast Crestów można dać FRM EVO wagowo podobne, a tańsze i oczkowane.
modrzew Napisano 14 Października 2015 Napisano 14 Października 2015 A te sztywne osie to już masz czy dopiero pieśń przyszłości? Sprawdź w DT4YOU ceny adapterów żeby potem nie było zdziwienia, że dokładasz i dokładasz Jeśli to mają być thru-bolty to same ośki kosztowały ponad stówę za sztukę + przesyłka. Druga sprawa to jak szerokie gumy zamierzasz tam pakować? Niby 20mm wewnątrz obręczy to nie dramat, ale dupy nie urywa jak na współczesne standardy. Widać że niska masa była priorytetem.
pawel2208 Napisano 14 Października 2015 Napisano 14 Października 2015 Obecnie mam amortyzator i tylny hak QR 9mm. Adaptery tak na wszelki wypadek gdybym kiedyś zmienił amortyzator lub ramę, a nie wymieniać piast. Adaptery kosztowne, wiem - to tylko na przyszłość Jeżeli chodzi o obręcze to wysłałem zapytanie o dostępność koła na obręczy XM401 o szerokośći wewnętrznej 22,5mm, więc na opony 2.1- 2.2 powinna być odpowiednia. Cena nie powinna się dużo zmienić. Waga właściwie drugorzędna, ale wiadomo im mniej tym lepiej.
bery Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Pozwolę sobie podpiąć się z pytaniem. Czy do piasty dt swiss 240 s można zastosować adapter zmieniający oś qr 9 mm na 15 mm?
MokryxD Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Zależy do jakiej piasty, bo nie wszystkie się tak da przekonwertować.
bery Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Od czego to jest zależne? Kurde nie mogę teraz zrobić zdjęcia bo jestem poza domem. Mam trochę nietypową piastę dt 240 bo sygnowana logiem Magura, jak na zdjęciu http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/myd1a8SJH7KVMo6c6dkhd0w.jpg&imgrefurl=http://www.ebay.ie/sch/Cycling-/7294/i.html?_sop%3D1%26_nkw%3Dmagura%2Bhub%26_frs%3D1&h=168&w=225&tbnid=l5Zq-2YTu-MhnM:&docid=Mm1EnVFYt3KR2M&itg=1&ei=MdsfVqSCM8ekUfKfibAF&tbm=isch&ved=0CC0QMygRMBFqFQoTCOTelLP5xMgCFUdSFAod8k8CVg
MokryxD Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Wybij konwersję i zobacz jaką w środku masz ośkę. Jak ma 15mm to wystarczy zmienić adapter.
dawid Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 os tam bedzie pewnie 15mm, ale wydaje mi się że jeszcze musi być odpowiednio wyprofilowany korpus zeby trzymał adaptery na 15mm. Obawiam się że mogą takie adaptery nie pasować. Najlepiej skontaktuj się z DT4you, powinni wiedzieć czy można tam coś dopasować
bery Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Oki, to napisze do nich. Dzięki za info.
PiotrekJ Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Jeżeli chodzi o obręcze to wysłałem zapytanie o dostępność koła na obręczy XM401 o szerokośći wewnętrznej 22,5mm, więc na opony 2.1- 2.2 powinna być odpowiednia. Cena nie powinna się dużo zmienić. Waga właściwie drugorzędna, ale wiadomo im mniej tym lepiej. Skladalem u Dawida kola na tych obreczach razem z piastami DT350 na szprychach prostych. Bardzo fajne kola z przyzwoita waga. Generalnie jezdza po Mazowszu, dwa maratony w gorach zaliczyly. Nic zlego sie z nimi nie dzieje. Trafila mi sie jedynie trefna piasta tylna, pojechala na gwarancji. Nijak ma sie to jednak do samych obreczy. Jesli nie zalezy Ci az tak na wadze pomysl o obreczach 442. Troche ciezsze od 401, za to sporo tansze i podobno bardziej pancerne.
pawel2208 Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Dzięki za uwagę M442 też brałem pod uwagę i możliwe, że na nie się zdecyduję, bo jak napisałeś są sporo tańsze (do XM401 musiałbym dopłacić jeszcze 80zł). Jakie masz osie w piastach i co się z tylną działo, że odesłałeś na gwarancję?
PiotrekJ Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Z przodu 15, tyl 142x12. Przy nacisku na korby pojawiały sie trzaski przypominajace padajacy suport. Po licznych kombinacjach, podmianach osprztu oraz testowaniu kola w inych rowerach wyszlo ze winna musi byc piasta, najprawdopodobniej bebenek. Zly odlew lub inny powod, nie wiem, czekam co DT odpisze. Generalnie wygladalo to tak jakby kaseta zle ukladala sie na bebenku. Wczesniej jezdzilem rowniez na tej piascie na kolach 26" i nigdy zadnego problemu z nia nie bylo.
pawel2208 Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Czy te 15 i 12mm są tak jakby adapterami, które można zdjąć i zastąpić innym, np 9mm?
dawid Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Z przodu jak się ma piaste 15mm to mozna zastosować adapter na 9mm, lub ostatnio nawet widziałem że końcówki 9mm też pasują. W drugą strone się nie da, 9mm nie da się przerobić na 15mm Z tyłu można spokojnie końcówki 142/12mm zmienić na qr, tutaj nie ma żadnych ograniczeń
PiotrekJ Napisano 15 Października 2015 Napisano 15 Października 2015 Sorry, zamotalem sie. Zrozumialem ze do piast ze standardowa osia chcesz dac adapter na wieksza. Moj blad ...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.