rmk83 Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Cześć Chcę kupić rower szosowy z geometrią endurance, budżet jakim dysponuję to maksymalnie 4400zł. Uwielbiam jeździć w długie trasy i z takim przeznaczeniem chcę kupić właśnie tego typu szosówkę. Budżet jest jaki jest i na pewno go nie przeskoczę, więc muszę się w nim zmieścić. Dokładać już do tego nie będę Proszę Was o pomoc w doborze tego typu roweru w podanej kwocie. Z tego co się zorientowałem to jeśli chodzi o nowe rowery to raczej bezkonkurencyjny w stosunku jakość/cena jest Canyon Endurace AL 6.0, mam rację? Rower mogę kupić zarówno nowy jak i używany. Proszę Was o propozycje i ew. porady abym miał z czego wybrać. Będzie to moja pierwsza szosówka, mój wzrost 183cm. Mój typ: https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2016/endurace-al-6-0.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafald Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Witam, a porównywałeś go może z author aura 55 ? ( przykładowy link http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/szosowe/author/34716/aura_55 ) widziałem go na wyprzedażach w zależności od rozmiarów już poniżej 4k pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmk83 Napisano 13 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Października 2015 Nie wnikając w szczegóły to podany author zupełnie nie podoba mi się wizualnie Do tego Canyon ma napęd 11s:) Cenowo wiadomo, że Canyon droższy ale raczej te 300zł różnicy będzie jednak na jego korzyść. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmk83 Napisano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Wykonałem dzisiaj pomiary swojego ciała wg strony http://www.competitivecyclist.com/ Your Measurements: Inseam: 87Trunk: 62Forearm: 37Arm: 71Thigh: 63Lower Leg: 62,5Sternal Notch: 152Total Body Height: 183 The Eddy Fit (cm): Seat Tube Range c–c: 57.6 - 58.1 cmSeat Tube Range c–t: 59.3 - 59.8 cmTop Tube Length: 57.6 - 58 cmStem Length: 10.6 - 11.2 cmBB–Saddle Position: 83.8 - 85.8 cmSaddle Handlebar: 56.3 - 56.9 cmSaddle Setback: 5.2 - 5.6 cm Ciężko to teraz dopasować do rozmiaru ramy proponowanej przez Canyona. L czy XL? Ktoś może doradzić? Cały czas przeglądam aukcje w poszukiwaniu używanych ale jak na razie nic ciekawego nie znalazłem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Aktualnie Canyon też wykracza poza budżet ... Nie zapomnij że przesyłka to ponad 200 zł i tego kosztu nie przekroczysz ... No chyba że liczysz na wzmocnienie złotówki po październikowych wyborach ... Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xnimac Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 No chyba że liczysz na wzmocnienie złotówki po październikowych wyborach ... A to coś zmieni? Ceny nie są ustalone z góry dla Polski i dla innych krajów? A co do tematu to stoję przed podobnym dylematem - Canyon Endurace Al, tylko 5.0 na tiagrze, czy Author Aura 55 i jestem w 99% zdecydowany na Canyona, bo bardziej pasuje mi jego geometria i patrzę też wzrokowo, a tu w mój gust bardziej trafia Canyon;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rafald Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 dopytam bo w sumie jestem laikiem a powoli noszę się z chęcią zakupu roweru w mniej więcej takiej cenie, rozumiem że canyon Wam bardziej pasuje niż author (pomijając względy wizualne ) z powodu bardziej "turystycznej" ramie ?, czy author jest odrobinę bardziej "sportowy" ? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rajtek Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 .....Do tego Canyon ma napęd 11s:) ..... Ten author też ma napęd 2x11 i do tego szosową kasetę, gdzie w Canyon jest taka jak w mtb. Wygląd kwestia gustu, mi bardziej też canyon się podobna. Tutaj masz aktualne dane dot. aura 55: http://velo.pl/rowery/szosowe/author/aura-55-2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmk83 Napisano 14 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Aktualnie Canyon też wykracza poza budżet ... Nie zapomnij że przesyłka to ponad 200 zł i tego kosztu nie przekroczysz ... No chyba że liczysz na wzmocnienie złotówki po październikowych wyborach ... Pozdro Tych dwóch stów za przesyłkę faktycznie nie liczyłem. Budżet wzrasta więc do 4600zł, bo wyjściową i ostateczną ceną jaką będę w stanie zapłacić jest właśnie ten model Canyona i do niego chcę się odnosić. Bardzo bym prosił o podanie propozycji używanych szos, które mogłyby być solidną konkurencją dla Canyona, bo jeśli chodzi o nowe to jestem raczej zdecydowany na ten rower. Pozostałaby kwestia doboru odpowiedniego rozmiaru. Kaseta w Canyonie czyli stopniowanie 11-32 przy jedenastu koronkach jest dla mnie więcej niż odpowiednia. A Author odpada, nie podoba mi się po prostu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 A to coś zmieni? Ceny nie są ustalone z góry dla Polski i dla innych krajów? Canyon ceną ustala w Euro ... Dla każdego kraju, który nie ma Euro cena jest adekwatna do kursu danej waluty do Euro ... na www cena w złotówkach potrafi się zmieniać nawet co kilka dni. Ponad to cena uwzględnia stawkę VAT obowiązująca w danym kraju. Dlatego też Canyon na niemieckim rynku nawet po przeliczeniu według kursu jest tańszy niż w Polsce ... tam mają VAT 19%, nas skarbówka doi na 23%. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
xnimac Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Dlatego też Canyon na niemieckim rynku nawet po przeliczeniu według kursu jest tańszy niż w Polsce ... tam mają VAT 19%, nas skarbówka doi na 23%. To wiadomo, ale raczej nie ma co liczyć że cena Canyona za ok 4500zl spadnie w wyniku zmiany kursu o więcej niż jakieś 50zł. No i tak co kilka dni ceny się raczej nie zmieniają, zanotowałem jedynie raz w miesiącu zmianę o 15zł na Canyonie Endurace własnie. Chyba tylko właśnie cud powyborczy może spowodować większą zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seventy Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Zobacz sobie rowery Radon http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/roadbike/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmk83 Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 RADON R1 105 - http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/roadbike/roadbike-training/r1/r1-105/ ~4300pln ROSE PRO SL-2000 http://www.rosebikes.pl/bike/rose-pro-sl-2000-bike-now-821326/aid:821365?bikevariantchanged=821365 ~4500pln CANYON ENDURACE AL 6.0 - https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2016/endurace-al-6-0.html ~4600pln Czy może ktoś rzetelnie mi porównać te trzy rowery? Geometria, sprzęt, stosunek jakość/cena. W dobrym kierunku idę jeśli chodzi o poszukiwania? Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crux Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 Podpinam się pod prośbę @rmk83 o porównanie Canyona, Radona i Rose. Radon ma zdecydowanie najbardziej sportową ramę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 RADON R1 105 - http://www.radon-bikes.de/en/bikes-2016/roadbike/roadbike-training/r1/r1-105/ ~4300pln ROSE PRO SL-2000 http://www.rosebikes.pl/bike/rose-pro-sl-2000-bike-now-821326/aid:821365?bikevariantchanged=821365 ~4500pln CANYON ENDURACE AL 6.0 - https://www.canyon.com/pl/road/endurace/2016/endurace-al-6-0.html ~4600pln Czy może ktoś rzetelnie mi porównać te trzy rowery? Geometria, sprzęt, stosunek jakość/cena. W dobrym kierunku idę jeśli chodzi o poszukiwania? Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc Ja mogę obydwu Kolegom podać argumenty za ROSE, ale to bardziej na priva z racji pełnionej funkcji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
joesatch Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 To ja również poproszę argumenty za Rose Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crux Napisano 22 Października 2015 Udostępnij Napisano 22 Października 2015 Ja mogę obydwu Kolegom podać argumenty za ROSE, ale to bardziej na priva z racji pełnionej funkcji. Chyba masz przepełnioną skrzynkę gdyż nie mogę Ci wysłać prv. Poproszę więc wiadomość z info o Rose oraz co to za funkcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 22 Października 2015 Udostępnij Napisano 22 Października 2015 Warto poczytać w jednym z ostatnich numerów "Bike" na temat Rose: rower zamówiony oficjalnie do testów miał znacznie lepszą ramę i widelec niż identyczny model zamówiony incognito. Resztę każdy może dopowiedzieć sobie sam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Tak, miała miejsce taka sytuacja, karbonowa rama pochodziła od nowego poddostawcy, który nie spełnił pokładanych w nim nadzieji, a firma ROSE wycofała ten model ramy już z produkcji. Radzę przeczytać nr 8/2015 polskiej edycji BIKE/TOUR gdzie znajduje się także oficjalne stanowisko wygłoszone przez szefa firmy Erwina Rose w tej sprawie. Aby dopowiedzieć sobie resztę wypadałoby także zauważyć, że rower firmy ROSE i tak wygrał ten test porównawczy (podobnie jak w roku 2014), bo różnica w parametrach nie była na tyle znacząca by rower stracił wyraźnie na sztywności i prowadzeniu. Warto także przeczytać ostatnie kilkanaście numerów pisma TOUR (lub BIKE/TOUR w polskiej wersji) gdzie rowery szosowe firmy ROSE zyskują z roku na rok coraz lepsze oceny, w tym roku wygrywając - po latach doskonalenia i rozwoju technologii produkcji ram - wiele testów porównawczych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dywyn Napisano 25 Października 2015 Udostępnij Napisano 25 Października 2015 Z tego co pamiętam w tej niemieckiej gazecie wygrywa zazwyczaj niemiecki producent rowerów (Rose/Canyon/Bulls). Cała akcja z innym rowerem oddanym do testów a innym sprzedawanym zwykłym konsumentom przypomina mi o "wysokiej jakości niemieckich produktów" o której ostatnio bardzo głośno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 25 Października 2015 Udostępnij Napisano 25 Października 2015 po latach doskonalenia i rozwoju technologii produkcji ram Ale w jaki sposób Rose może "doskonalić (...) technologię produkcji ram", skoro ich nie produkuje, tylko kupuje je od to zmieniających się poddostawców? I po "latach doskonalenia" nowsza (kupiona incognito) rama jest gorsza nż poprzednia (dostarczona do oficjalnych testów)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eazy Napisano 25 Października 2015 Udostępnij Napisano 25 Października 2015 To, że sami nie produkują nie oznacza, że ich centrum rozwoju (jakkolwiek to zwał) i ich inżynierowie nie mogą opracowywać nowych technologii a następnie szukać podwykonawców do ich wdrożenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek14 Napisano 25 Października 2015 Udostępnij Napisano 25 Października 2015 http://obcyjezykpolski.pl/?page_id=4685 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 25 Października 2015 Udostępnij Napisano 25 Października 2015 Z tego co pamiętam w tej niemieckiej gazecie wygrywa zazwyczaj niemiecki producent rowerów (Rose/Canyon/Bulls). Cała akcja z innym rowerem oddanym do testów a innym sprzedawanym zwykłym konsumentom przypomina mi o "wysokiej jakości niemieckich produktów" o której ostatnio bardzo głośno. Radzę dokładnie przejrzeć/przeczytać niemieckie wydania TOUR. Wygrywają także inne marki i często nie te, które płacą najwięcej. Niemiecki rynek jest bardzo nasycony i jest tam silna konkurencja. Prócz renomowanej grupy producentów do testów przesyłane są także rowery niewielkich producentów. Ocena TOUR jest dosyć złożona, złożona z kilku składowych. Nikt nie zabrania innym producentom wyposażać rowerów (szczególnie szosowych) w pełne grupy (bez tańszych zamienników) i dobre koła. Zazwyczaj inne firmy przegrywają testy głównie wyposażeniem. Owszem można dyskutować czy procedura testowa ram opracowana przez TOUR nie jest zbyt wyrafinowana, czy pewnie parametry np ocena komfortu są mierzone we właściwy sposób, ale najwięksi producenci mający o wiele więcej do stracenia niż w/w trójka nie składają protestów i jakoś się na te testy i ich wyniki godzą. Uważam natomiast, że jeśli bardzo specyficzne brytyjskie lub włoskie magazyny rowerowe uznają ROSE i inne marki niemieckie jako dobrą propozycję, wysoko oceniając ramy oraz wyposażenie to argumenty o "jakości" są nietrafione. Te dwa rynki cenią sobie nie tylko rowery szosowe, ale także MTB z dość trudnego i nasyconego segmentu jakimi są fulle do enduro oraz all mountain. BIKE/TOUR i inne niemieckie magazyny nie mają monopolu na oceny rowerów, można czytać inne testy i brać je pod uwagę lub nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olek19 Napisano 25 Października 2015 Udostępnij Napisano 25 Października 2015 Cała akcja z innym rowerem oddanym do testów a innym sprzedawanym zwykłym konsumentom przypomina mi o "wysokiej jakości niemieckich produktów" o której ostatnio bardzo głośno a śmiali się kiedyś z tych co mówili że niemiecki proszek inaczej pierze i wychodzi szydło z worka ...... a tak żeby dorzucić swój gorsz do dyskusji warto zadać sobie pytanie kto dziś inwestuje czas i pieniądze w rozwój aluminiowej ramy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.