wymiennik Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Witam. Jak nazwać szukając roweru taką kierownicę/hamulce, które są w rowerze przełajowym Giant Revolt 3 2015 r. Chodzi mi o hamulc e w pozycji szosowej i w pozycji powiedzmy normalnej na części poziomej kierownicy. Jak szukać roweru z takimi klamkami hamulców, aby były obie funkcje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Nie musisz szukać roweru. Wystarczy same klamki przełajowe. http://www.highonbikes.com/brakes/brake-levers-road/tektro-rl720-top-mount-road-bike-brake-levers.html?gclid=CP-wnPHfvMgCFckaGwodS5IJiw na pewno trafisz na Alle lub w sklepach w Kraju-Raju... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sephiroot Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 To chyba nie ma swojej nazwy. Zwykła przełajówka z hamulcami przełajowymi. Można samemu dodać - Tektro robi. Myślałem o nich kiedyś. Wyszło że jednak ich nie potrzebuję. Hamulce tarczowe mają trochę więcej siły hamowania nawet w górnym chwycie. Dodatkowe klamki nie będą dawać tyle samo siły hamowania co podstawowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Hmmm... A jeżdziłęś na takowych? Bo ja tak i siłą z klamek przymostkowych jest przy zestawieniu STI 105/Tektro/Promax Render R taka sama. Jedyna różnica, to że przełajówki mają krótszy skok. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Przy cantileverach siła hamowania tych dodatkowych klamek jest wyraźnie niższa - praw fizyki się nie oszuka... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dawid Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 jeźdzłem dość długo na przełaju i na klamkach dodatkowych zdecydowanie sktuteczniej mi się hamowało. Może z większą siłą trzeba naciskać, ale mają wiekszy skok i przy mocnym ściśnięciu rower naprawdę hamował. A przy cantliverach i klamkach szosowych to tak hamuje, bo hamuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
realkrzysiek Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Ja mam w rowerze i różnic nie widzę. Może jak coś jest spartolone, to siła hamowania jest inna. Na pewno jest to bardzo wygodne, a do jazdy w mieście niezbędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wymiennik Napisano 12 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Dzięki bardzo za pomoc. A jak to funkcjonuje z hamulcami tarczowymi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emcinek Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 takie klamki są przeznaczone do hamulców z szosowym "ciągiem" linki. Czyli mini v-brake, u-brake, canti, szosowe tarcze, będzie działać. Ze zwykłymi v-brake, mtb tarczówkami, zabraknie ci ciągu linki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Z tego wniosek, że działanie tych dodatkowych klamek jest zależne od samych klamek - mam obecnie klamki przełajowe Tektro z klamkomanetkami Ultegra i na Ultegrach jest wyraźnie większa siła hamowania przy takim samym nacisku - jak pisałem, praw fizyki się nie oszuka a hamulec w klamkomanetce ma sporo dłuższą dźwignię niż w tej dodatkowej klamce. Widocznie te dodatkowe klamki mają różne przełożenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2015 U mnie też Tektro. STI 105, poprzednio BB7 Road, teraz Promax Render R. Tarcze muszą być przystosowane do klamek o ciagu szosowym. W przeciwnym wypadku zabraknie Ci ciągu, a nwet jeśli cośtam przyhamujesz będzie to obciążone bardzo długim skokiem klamek STI i tylko nieznacznie krótszym przełajowych oraz zupełnie niedostaeczną siłą hamowania. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 Może zabraknąć skoku ale akurat siła będzie bardzo duża (jak nie zabraknie skoku)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Października 2015 ... i zerowa modulacja. Warunkiem powodzenia idealnie proste tarcze i idealne ustawienie. Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scar Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 te klamki mają sens tylko w miniV i semi-hydro. W pozostałych przypadkach służą jako ozdoba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 13 Października 2015 Udostępnij Napisano 13 Października 2015 U mnie też Tektro. STI 105, poprzednio BB7 Road, teraz Promax Render R. Tarcze muszą być przystosowane do klamek o ciagu szosowym. W przeciwnym wypadku zabraknie Ci ciągu, a nwet jeśli cośtam przyhamujesz będzie to obciążone bardzo długim skokiem klamek STI i tylko nieznacznie krótszym przełajowych oraz zupełnie niedostaeczną siłą hamowania. Szacunek... I. Klamki z nowszych grup shimano mają dwie pozycje mocowania canti i mtb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scar Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 mają dwie pozycje mocowania canti i mtb mocowania czego i jaka jest różnica? canti vs mtb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
firefoks Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Mocowania linki w klamce. Canti - bliżej ,a v-brake - dalej od osi obrotu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Scar Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 mówimy o klamkach szosowych, ich też to dotyczy? Od jak "nowszych grup" ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 14 Października 2015 Udostępnij Napisano 14 Października 2015 Tak szosowych od shimano. Na pewno claris czyli tegoroczne grupy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Tofi, piszesz o klamkach szosowych dedykowanych kierownicom prostym, a temat dotyczy klamek przełajowych. Klamki przełajowe mają konstrukcję, jakby to powiedzieć "przelotową" dla linki hamulcowej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tofi Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Tofi, piszesz o klamkach szosowych dedykowanych kierownicom prostym, Doskonale wiem o czym piszę, więc prosżę nie siać zamentu. Piszę o klamkach szosowych, dokładnie o tych które montuje się na barankach i była to odpowiedź na hamulce tarczowe które nie są dedykowane dla kolarzówki (sprawdź czy nie zacytowałem posta na który odpowiadam). Górne klamki mają zasadę działania prostą jak konstrukcja napinacza linki. Ich skok jest tak duży, że mimo ustawienia mtb w dolnych klamkach i tak na górze pozostaje zapas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelj5 Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Klamki z nowszych grup shimano mają dwie pozycje mocowania canti i mtb Piszę o klamkach szosowych, dokładnie o tych które montuje się na barankach Czyli co? Szosowe klamkomanetki dedykowane kierownicom giętym mają pozycję canti i mtb? Chłopie, zastanów się co piszesz. Owszem Claris jest grupą szosową i zawiera klamki, które można zastosować zarówno do obsługi hamulców szosowych, jak i mtb, ale są to klamki dedykowane kierownicom prostym. Klamki do baranka mają tylko jedną pozycję kotwiczenia linki hamulcowej przeznaczoną do obsługi hamulców szosowych i canti. A cytat który przytoczyłeś wyraźnie mówi, że do klamkomanetek szosowych, czyli STI, muszą być dedykowane hamulce tarczowe, bo użycie hamulców dedykowanych mtb skutkuje brakiem wystarczającego skoku klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.