Sardyna Napisano 11 Października 2015 Napisano 11 Października 2015 Hej,Mam problem. Mam rower MTB na ramie carbonowej z suportem press fit. Zdarza mi się czasami ze przy zmianie przełożeń na korbie łańcuch się zakleszcza o prowadnice przerzutki i spada ocierajac o ramę. Wczoraj mi tak spadł i pocharatal ja trochę na około 2-3mm w głąb (fotki). Jak myślicie mam się czym martwić, można jakoś zapobiec takim przypadkom? Czy robić coś z tym "pokaleczonym" miejscem, zaprawki, lakierowanie.... Słyszałem o czymś takim jak chain catcher/łapacz łańcucha, miał ktoś z was doświadczenie, możecie mi polecić pod moją ramkę Z góry dzieki za pomoc i odpowiedzi
Mod Team IvanMTB Napisano 11 Października 2015 Mod Team Napisano 11 Października 2015 Sugerowałbym dobrze wyregulować przednią zmieniarkę. Wtedy nie bedzie spadania łańcucha... Szacunek... I.
seraph Napisano 11 Października 2015 Napisano 11 Października 2015 + delikatniejsze zmienianie biegów. A jak się delikatniej zmienia bieg w dół?
Sardyna Napisano 11 Października 2015 Autor Napisano 11 Października 2015 ...podkreśle tylko że przerzutki są idealnie podregulowane:)
krycha Napisano 11 Października 2015 Napisano 11 Października 2015 Na pewno? Wtedy nie powinien spadać łańcuch w żadnym razie.
Sardyna Napisano 11 Października 2015 Autor Napisano 11 Października 2015 Na pewno? Wtedy nie powinien spadać łańcuch w żadnym razie. Dzieje się to czasami/sporadycznie jak się zakleszcza na prowadnicy przerzutki to wtedy zrzuca na ramę łańcuch. Być może chodzi o technikę zmiany biegu np.przed wzniesieniem i tak się dzieje, nie wiem. Wiem tylko ze przerzutka jest idealnie podregulowane na pewno. Chodzi mi o to jak uniknąć sytuacji kaleczenia ramy
seraph Napisano 11 Października 2015 Napisano 11 Października 2015 Zmniejszenie kadencji to często wzrost naprężenia łańcucha, ale może coś w tym jest, bo tak nie podskoczy. Co do regulacji to widać coś jest nie tak skoro w większości przypadków ludzie katują rower we wszystkich pozycjach i łańcuch nie spada. Ostatnio człek jakiś miał tki problem jak i Ty i okazało się, że ma spinkę za luźno i wyrzucało łańcuch. Przejrzyj dokładnie ogniwa łańcucha lub doreguluj przerzutkę - ogranicz jej ruch w dół lub zmień kąt mocowania.
marcinusz Napisano 12 Października 2015 Napisano 12 Października 2015 Wiem tylko ze przerzutka jest idealnie podregulowane na pewno. Uparciuch z Ciebie Na pewno jest odwrotnie niż piszesz. Idealnie wyregulowana przerzutka to taka, która nie tylko poprawnie zmienia biegi, ale też ma ustawione ograniczenie wychylenia klatki w ten sposób, aby łańcuch nie mógł spaść z żadnej strony.
emcinek Napisano 12 Października 2015 Napisano 12 Października 2015 Chyba, że łańcuch jest do wymiany. Jak jest zbyt "rozciągnięty", to po zredukowaniu biegu część ogniw łańcucha oprze się na wierzchołku zęba, a wtedy wystarczy lekka siła boczna, szarpnięcie, czy podskoczenie łańcucha i ten się złoży. p.s. to "rozciągnięty" to przenośnia. Każdy wie o co chodzi^^
jahoo84 Napisano 12 Października 2015 Napisano 12 Października 2015 I koniecznie sprawdź stan koronek bo to także jest przyczyną jak mają jakieś zadzory i są zużyte to właśnie się rąk dzieje.
Sardyna Napisano 12 Października 2015 Autor Napisano 12 Października 2015 Też tak myślę że łancuch to dobry trop. Co prawda ma już 1000km ale sprawdziłem maszynką pokazujaca zuzycie i jest OK. Fakt muszę go zdjąć, oczyscic i wizualnie sprawdzić każde ogniwko czy jest ok.Jako ciekawostka dodam że mam wmontowany fabrycznie chain catcher: http://www.bike24.com/p2139806.html ten z lewa mam zamontowany, ten z prawej czerwony dostałem od scotta w torebeczce. Może go wmontowac, albo zamienic jeden na drugi i chociaż łancuch jak spadnie nie bedzie haratał ramy, co?
itr Napisano 13 Października 2015 Napisano 13 Października 2015 hej, proponuję swoim sposobem skopiować patent "deda dog" i sprawdzić stan napiecia tylnej przerzutki i dobraną długość łancucha, jeżeli jest slabo napięty, za długi a przelożenie to np 22 na 13 czy 11 to moze spadać bo łancuch jest za wiotki szczegolnie, kiedy są wstrzasy, czy zawahania pracy nóg .
shusty Napisano 14 Października 2015 Napisano 14 Października 2015 Mimo wszystko każdy wie, że jak się dużo jeździ to carbonowa rama jest na jeden seozon i kupujemy nową. Co prawda wytrzyma pewnie więcej, ale jaki zapalony mocno rowerzysta tak robi?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.