Skocz do zawartości

[kierownica] czy można jeszcze obniżyć kierownicę?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

hej,

czy ktoś się orientuje czy można obniżyć kierownicę o jeszcze jeden element? zdjęcia w załączniku? rower KTM ultra Fun 2013

 

z góry dzięki za pomoc

post-173619-0-57728100-1444564320_thumb.jpg

post-173619-0-44431900-1444564324_thumb.jpg

Napisano

Przy niższej dojdzie pewnie konieczność piłowania pierścienia centrującego. Ja bym jedynie mostek dał na '-', jak kolega wyżej podpowiedział i powinno dać to odczuwalną różnicę w wysokości.

Napisano

 

 

Mostek w dół tylko.

rozumiem że też masz na myśli odwrócenie mostka?

 

dobra dziś odwracam mostek i mam nadzieje że będę happy :) dzięki wszystkim za rady

Napisano

Do kolegi @michuuu, jak to zrobić żeby klamki nie waliły o ramę?

1.Podnieść mostek

2. Podnieść/obrócić kierownicę "jaskółke"

3. Ustawić manetki do góry prawie w poziomie jak w rowerze dziecięcym?

 

 

W moim przypadku tak się nie da, bo albo kierownicę mam za daleko albo klamki nie do złapania.

Możesz przedstawić swoje racje do tego żeby kierownica przechodziła nad ramą jednocześnie nie kaleczyla ergonomi uchwytu czy pozycji jeźdźca? ;)

  • Mod Team
Napisano
Możesz przedstawić swoje racje do tego żeby kierownica przechodziła nad ramą jednocześnie nie kaleczyla ergonomi uchwytu czy pozycji jeźdźca?

Przyznam, że nie rozumiem dlaczego mam przedstawiać "swoje racje". Zwróciłem uwagę na niebezpieczeństwo wynikające z ustawienia mostka na duży minus i tyle.

A reszta to już indywidualny wybór i kompromis.

 

No bo jeszcze jest możliwe, że nie zrozumiałem figur stylistycznych stosowanych w poście wyżej.

Napisano

Spokojnie, pytanie zadałem bo nie wiem jak to zrobić ;)

 

... U mnie nawet mostek 90mm i 8st +, oraz kierownica 680mm i wznios 2cm+, nie daje zamierzonego efektu.

Manetka od przerzutek co prawda mija już ramę, ale hamulec xt nie.

Zamierzam jeszcze skrócić mostek co tym bardziej nie spowoduje że wszystko przejdzie mi nad ramą....

  • Mod Team
Napisano

 

 

1.Podnieść mostek 2. Podnieść/obrócić kierownicę "jaskółke" 3. Ustawić manetki do góry prawie w poziomie jak w rowerze dziecięcym?

1.Jeżeli długość sterówki wystarcza to można dodając podkładek lub/i mostek z większym wzniosem.

2.Jeżeli masz na myśli kierownicę giętą to też może pomóc.

3.Zdecydowanie nie.

Ale i tak co do pozycji, ergonomii to sprawa osobnicza. Jak chcesz pozycji bardziej wyprostowanej to poz 1 i 2 można próbować. Jak lubisz leżeć to niestety nie mam pomysłu. Trzeba zaakceptować możliwość przywalenia klamek o ramę.

Napisano

1. Można ale będzie za wysoko, stanowczo... więc leży na dole bo tak mi lepiej ze względów ergonomi pozycji, po bułki mam mieszczucha.

2. Flat Bar odpada, lepsza już 2cm+, ale to o tak nic nie daje. Wtedy różnica jest taka ze albo klamka pęka od hamulców razem z manetka przerzutki albo tylko rączka hamulca.

3....

 

Najbardziej to kwestia budowy ramy i ich kątów, aż mnie chwyta jak pomyśle o upadku i połamanych zintegrowanych XT :(

 

Wiem, przedni amortyzator który ma dwie lagi aż pod samą kierownicę, wtedy zatrzymałyby się lagi na ramie oszczędzając klamki ;)

Napisano

Na początku toku miałem solidnego dzwona, gdzie manetka przywaliła o ramę. Efekt. 2 odpryski na górnej rurze i poluzowana manetka, po przykręceniu do klamki jest OK ;) Klamką też już zaryłem kilka razy o glebę i stwierdzam, że Shimano w odróznieniu do Avidów są pancerne :)

Napisano

Klamka o glebę to tak jakby ugina się normalnie jak podczas hamowania.

Natomiast o ramę raczej ma małe szanse na przetrwanie bo ją normalnie wyrwie...

 

Ale jam piszesz ze shimano jest bardziej wytrzymałe od Avidów, to już jakiś plus . :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...