empe Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Na mniejszych wybojach jest cisza, ale na większym, kiedy golenie głębiej się chowają wyraźnie słychać jak skrzypi. Amortyzator to: RST Vogue Air - nówka sztuka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ychu Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Do serwisu zapewne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
radziuGD Napisano 15 Października 2015 Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Skrzypi czy raczej syczy/piszczy/gwizda? Jeśli zmienisz ustawienia tłumienia czy dźwięk się zmienia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2015 (edytowane) Skrzypnięcie jest kiedy wjadę w większy dołek . Nie kiedy amortyzator się ugina, ale w momencie kiedy powraca. Nagrałem filmik z tym skrzypieniem: https://youtu.be/UwBXBPwcfl4 I kolejna sprawa - nie mogę palcami przekręcić w żadną stronę pokrętła co jest na dole. To jest ta regulacja tłumienia? To tak ma być że tak ciężko chodzi? Mogę to próbować przekręcić jakimś kluczem/kombinerkami? Edytowane 15 Października 2015 przez empe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 15 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2015 na 100 % amortyzator suchy w środku. Jeśli to nówka sztuka to jak najszybciej zrób mu serwis by później nie było płaczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 15 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2015 (edytowane) Jak to wytłumaczyć że nowy amortyzator i "suchy"? Reklamować to? Gdzie ten serwis mam zrobić? Może sam mógłbym to ogarnąć jeśli nie jest z byt skomplikowane? Edytowane 15 Października 2015 przez empe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 15 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Października 2015 Jak to wytłumaczyć że nowy amortyzator i "suchy"? Nie ma co tłumaczyć, tak bywa również w nowych. Można również zaserwować kąpiel olejową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 16 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2015 Według filmu instruktażowego RST w goleni powinno być 90ml oleju. Z tego co widzę nie jest tak trudno to sprawdzić. Czy to będzie odpowiedź na to czy był on "suchy" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 (edytowane) Czegoś tu nie rozumiem. Wg RST w Vogue powinno być 90ml oleju. Wylałem z goleni olej, zmierzyłem i okazało się że było tylko 60ml. Kiedy dolałem brakujące 30ml to poziom sięgał aż do gwintu i pewnie nie mógł bym potem wepchnąć z powrotem tego tłoczka (nie wiem jak fachowo to się nazywa). Edytowane 17 Października 2015 przez empe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lenon77 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Tak to serwisu nie zrobisz. Wyjmij amortyzator i przede wszystkim spuść powietrze, gdy golenie się schowają to może te 30ml się znajdzie. Sprawdź i ewentualnie uzupełnij smar według tego filmu: https://www.youtube.com/watch?v=VXWqDzcoKEc U mnie nawet po pełnym serwisie "skrzypi" podobnie tylko trochę ciszej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Dla mnie to brzmi jakby guma tarła o metal. Był smar na uszczelkach kurzowych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 spuść powietrze, gdy golenie się schowają to może te 30ml się znajdziePomyślałem o tym i spuściłem powietrze, ale więcej oleju już nie wypłynęło. Wiem że to co zrobiłem trudno nazwać serwisem, ale chciałem tylko skontrolować poziom oleju ponieważ zasugerowano że amortyzator jest "suchy" Pełen serwis trochę nie uśmiecha mi się robić bo tak jak mówiłem amortyzator jest nowiutki. Trochę głupio nowy amortyzator na starcie rozbebeszać :/ Był smar na uszczelkach kurzowych?Delikatnie nasmarowałem golenie i te uszczelki brunoxem, ale nic to nie dało. p.s. Co to jest za smar w tej białej puszce? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikerLight Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Jaki dokładnie nie wiem ale do smarowania amorków najlepsze są smary pokroju Slickoleum/Slick Honey - mają bardzo niskie NLGI i są rozpuszczalne w oleju. Im lżejszy i im łatwiej uwalnia olej tym lepiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 @lenon, wymieniałeś olej w tym amortyzatorze? Weszło Ci dokładnie 90ml ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lenon77 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Tak, nawet 93-94mm bo przy 90 blokada nie działała poprawnie. Z tym, że jak mam amortyzator ze skokiem 75mm, może do 60 wchodzi mniej? A co do dźwięku to jak dla mnie to niedotarte/suche uszczelki + normalny hałas tłumika przy zaciąganiu oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 A mój też da się przerobić na 75mm ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lenon77 Napisano 17 Października 2015 Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Tego nie wiem, trzeba by poszukać na stronie RST. W przypadku niektórych amortyzatorów wystarczy tylko wyjąc jakąś podkładkę i już, a czasami się nie da. Rozumiem, że masz wersje 60mm? Powinno to być napisane na jednej goleni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 17 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2015 Rozumiem, że masz wersje 60mm?Tak dokładnie. Nawet z pomiaru mi tyle wyszło - 62mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2015 Dzisiaj jeszcze raz się za to wziąłem i dolałem trochę tego oleju jednak poskutkowało to tylko tym że skrócił mi się skok amortyzatora z 62mm na 53 tak więc: na 100 % amortyzator suchy w środkuna 100% się jednak mylisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 18 Października 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Października 2015 Miszczu drogi, użyłem skrótu myślowego. To że w tłumiku jest olej - ok, good for you jak mawiają Jankesi. Dziwne żeby nie było... Choć skoro to RST to i takich cudów można się spodziewać. Użycie określenia "suchy w środku" dotyczy braku smaru pod uszczelką kurzową, suchej(pozbawioną oleju) gąbeczki smarującej (o ile producent takowe montuje), braku specjalnego smaru na górnych ślizgach oraz braku oleju w goleniach dolnych do smarowania goleni i dolnych ślizgów. Tak więc "suchy w środku" to zarazem skrót myślowy jak i terminologia ludzi którzy w niejednym widelcu już grzebali. Czy nadal na 100% się mylę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 18 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2015 Teraz załapałem. Szkoda tylko że nie chciało Ci się wcześniej rozwinąć swojej wypowiedzi kiedy pytałem i prosiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 27 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2015 Sprawa ze "skrzypieniem" dawno temu już się wyjaśniła tylko wyleciało mi z głowy uzupełnić temat dla tego robię to teraz. Jak się okazało amortyzator wcale nie był ani "suchy" ani też nie wymagał serwisu. Po prostu to "skrzypienie to nic innego jak dźwięk przepływającego oleju w tłumiku i w tym modelu tak to wygląda, tak ma być i inaczej nie będzie Skrzypi czy raczej syczy/piszczy/gwizda? Jeśli zmienisz ustawienia tłumienia czy dźwięk się zmienia?Dokładnie tak. Po regulacji pokrętłem tłumienia powrotu "skrzypienie" zupełnie ustępuje. Jeśli ktoś ma ochotę to może sobie zobaczyć to na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=Cq25cLLVTv4&feature=youtu.be Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Czy nadal na 100% się mylę? Ja powiedziałbym, ze przynajmniej w 50% o ile to wersja OCR, czyli z otwartą kąpielą Mój M29 identycznie hałasuje, szkoda że wcześniej na temat nie trafiłem, ale rzadko zaglądam w te rejony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team mrmorty Napisano 28 Grudnia 2015 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 OMG... Stary po raz kolejny rozwaliłeś mnie na łopatki!!!Na przyszłość wyrażaj się jasno. Pisząc że amortyzator "skrzypi" to automatycznie człowiek mysli - skryzpi jak zawiasy w starej szafie itp.Dźwięk jaki wydaje widelec to nic innego jak siorbanie - normalny odgłos w konstrukcjach gdzie tłumik jest zanurzony w oleju. To że siorbanie ustaje po kręceniu pokrętłem to też jest normalne, bo zwiększasz otwór przez który olej musi się przedostać. Im większy otwór tym łatwiej olej się przemieszcza i mniej przy tym wydaje odgłosów. Próbowałeś kiedyś gwizdać z szeroko otwartymi ustami? Nie? No bo się nie da!@Zekker - a jakbyś trafił na ten temat to jak bardzo zmieniłoby się Twoje życie? No weź napisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
empe Napisano 28 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 28 Grudnia 2015 Po to nagrałem film z dźwiękiem na początku tematu, ale już nie ważne. Najważniejsze że amorek sprawny i spisuje się znakomicie a to "skrzypienie" okazało się fałszywym alarmem. A przy okazji nauczyłem się go rozbierać i wiem już jak go serwisować w przyszłości, więc dla mnie ten temat nie poszedł na marne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.