Skocz do zawartości

[hamulce] SLX vs XT vs XT M8000


WojtasX

Rekomendowane odpowiedzi

Miałem kupować Shimano metaliczne bez radiatorów po zdarciu wersji z radiatorami, ale widzę że można przyjrzeć się tym EBC. Oceniasz je lepiej niż Shimano?

 

Jak Paweł powyżej napisał jedne z lepszych i można dostać taniej niż Shimano :) Dla mnie są zdecydowanie lepsze niż Shimano z radiatorem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Nie chodzi o kolor tylko xt generalnie są lepsze i maja napis który mi pasuje do manetek :)

 

XT nie są lepsze od SLX, to jest dokładnie to samo, różnią się tylko kolorem, napisem i śrubką zamiast zawleczki. Sam zacisk pod względem działania oraz wykonania nie różni się niczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

No tak ale napis robi swoje :) Kolor srebrny tez średni dla mnie ,

 

Napis co robi? Zależy tobie na napisie czy ma to działać? Mam zaciski SLX i poza napisem XT a SLX nie różnią się niczym, oba są czarne. Zresztą, twoje pieniądze, rób jak uważasz, tylko poza lansem nic nie zyskasz na takiej wymianie :) Działać będą tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Różnica w cenie to 120 zł i trochę dziwnie to wygląda jak manetki xt a hamulce slx Wszędzie są tyko srebrne wiec nie wiem znaoezliscie

 

Hamulce przy rowerze dzielą się na: klamki, zaciski i tarcze (jak ktoś się uprze to jeszcze na przewody). Wszystko można kupić osobno, więc najpierw określmy o co chodzi, bo akurat jeśli chodzi o zaciski to poza napisem i zawleczką nie ma różnicy, bo oba są czarne.

Jeśli chodzi o klamki to faktycznie SLX-y 675 są tylko srebrne, a XT 785 niby chromowane, dopiero M8000 są prawie czarne (takie grafitowe).

 

Tarcze różnią się i to znacznie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego tematu, mam w xt standardowe żywiczne klocki, przy tarczach 160mm jakoś nie czuje się pewnie przy hamowaniu, albo po prostu za dużo wymagam. Jest wiele tematów o klockach i w każdym co innego...

 

Czy ma sens wymiana na metaliki? Czy to prawda, że działają lepiej od żywicznych dopiero po nagrzaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czy ma sens wymiana na metaliki? Czy to prawda, że działają lepiej od żywicznych dopiero po nagrzaniu?

 

Na początek spróbuj zmienić klocki tylko w przednim hamulcu. Ewentualnie zmienić tarczę na 180 mm z przodu, choć to już większy wydatek i raczej nie warto 

Co do klocków, to od siebie polecę EBC Gold.

Żona śmiga na organikach po górach i nie narzeka, ale też waga zapewne mniejsza  :teehee:

 

Teorii o wzroście mocy wraz z nagrzaniem nie neguję, ale ja tego nie odczuwałem ( z drugiej strony krótko używałem organiki )  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego tematu, mam w xt standardowe żywiczne klocki, przy tarczach 160mm jakoś nie czuje się pewnie przy hamowaniu, albo po prostu za dużo wymagam. Jest wiele tematów o klockach i w każdym co innego...

 

Czy ma sens wymiana na metaliki? Czy to prawda, że działają lepiej od żywicznych dopiero po nagrzaniu?

 klocki metaliczne mają większą moc niż żywiczne , nawet jeśli nie są nagrzane :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego tematu, mam w xt standardowe żywiczne klocki, przy tarczach 160mm jakoś nie czuje się pewnie przy hamowaniu, albo po prostu za dużo wymagam. 

 

W jakim sensie nie czujesz się pewnie przy hamowaniu?

 

Gdzie jeździłeś, że hamulce wydały się niewystarczające? Ile ważysz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

78 kg. No zwykła trasa, żadne góry, 35 km/h, hamowanie i niby hamuje, ale bardziej jak na moje to spowalnia. Tarczy 180 nie chce. Zastanawiam się czy zmienić klocki na metaliki po prostu. Te mi raz dostały oleju i potem papier ścierny i jazda i wydawało mi się,że jest ok bo przestało piszczeć. Ale może wcale nie jest :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz "niesprawne" klocki to po prostu trzeba zmienić na sprawne.

 

Sam objeżdżam nowe XT-8000. Są dopiero na dotarciu. W święta udało się pohulać trochę po Jurze i moje wrażenie jest takie, że jeszcze nie hamowałem mocniej niż na pół gwizdka i nie było jeszcze okazji ich dobrze zagrzać. Razem z rowerem przekraczam 100kg. Tarcze 180/160. Klocki żywiczne.

 

Nie wiem jak jakiekolwiek sprawne hamulce tarczowe mogą być niewystarczające na płaskim terenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...