Enduan Napisano 15 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2016 Patrząc sztywno na docelowe zastosowanie hardtaila (XC) to tak, zgadzam się w 100% - 180 wystarczy. Ja natomiast, jeżdżę dużo po górach i po przesiadce ze 180 na 203 odczuwam wyraźną różnice na korzyść tych większych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiF Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 Wczoraj wymieniłem w zestawie fabrycznym slx m675 (prawie nowy zestaw ,klocki żywica), na kupione okazyjnie nowe same klamki xt m785. Dziś objazd i sprawdzenie działanie.Zdecydowane hamulec ma większą moc i "kopnięcie"po przeszczepie.Słyszałem opinie ,Że budowa jest taka sama -prawie.Na wadze różnica wynosi 10g na klamce ale działanie jest zdecydowanie lepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 Osobiście nie odczuwam różnicy między pracą klamki SLX a XT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 6 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 (edytowane) Wczoraj wymieniłem w zestawie fabrycznym slx m675 (prawie nowy zestaw ,klocki żywica), na kupione okazyjnie nowe same klamki xt m785. Dziś objazd i sprawdzenie działanie.Zdecydowane hamulec ma większą moc i "kopnięcie"po przeszczepie.Słyszałem opinie ,Że budowa jest taka sama -prawie.Na wadze różnica wynosi 10g na klamce ale działanie jest zdecydowanie lepsze. Albo miałeś wcześniej kijowo odpowietrzone heble, albo efekt placebo. Nie ma takiej technicznej możliwości żeby klamki XT powodowały zwiększoną siłę hamowania względem SLX. Zresztą, gdyby tak było Shimano nie omieszkało by się tym pochwalić. Edytowane 6 Marca 2016 przez sznib Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 No cóż, magia napisu XT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adiF Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 (edytowane) No nie wiem chłopaki ,ja tam się upieram ,że jest lepiej (stare slx przebieg ok.200km na 100 % dobrze odpowietrzone )......błyszcząca kapa XT na pewno robi różnice sznib fajna RENIA Edytowane 6 Marca 2016 przez adiF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SovaLTD Napisano 6 Marca 2016 Udostępnij Napisano 6 Marca 2016 Jakieś 2 tygodnie temu zmieniłem klamki SLX M675 na XT M8000 i nie odczułem żadnej różnicy jeśli chodzi o działanie. Lepiej tylko trzyma się samą klamkę podczas hamowania dzięki wypustkom, SLX tego nie miały. Różnice odczułem natomiast po wymianie tarcz z SLX na XT. Teraz jest moc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Witam zastanawiam się na kupnem hamulców. Słyszałem ze deore/slx/xt niczym się nie różnią w sile hamowania tylko waga no i cena. Pytanie po co przepłacać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 25 Marca 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Poprawka, SLX/XT/XTR hamują tak samo, Deorki są słabsze. SLXy są najbardziej opłacalne, temat wałkowany już nieraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widawa Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 jeszcze pozostaje porównanie slx/xt z nowymi m8000 , bo właśnie stoję przed takim zakupem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Nowe XT bardzo wiele osób zwyczajnie rozczarowały. Zaryzykuję nawet tezę, że obecne SLX'y to najlepsze pod względem cena-jakość hydrauliki Shimano. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Witam zastanawiam się na kupnem hamulców. Słyszałem ze deore/slx/xt niczym się nie różnią w sile hamowania tylko waga no i cena. Pytanie po co przepłacać Różnią się jakością zacisków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widawa Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 czyli taki zestaw slx na przód i do tego tarcza xt będzie wystarczający w ht? Brać z radiatorami czy zwykłe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 m675/m785 to baaardzo przyzwoite hamulce. Klocki weź metaliczne, raczej bez radiatora - IMHO to bardziej ozdoba niż rzeczywista pomoc w rozproszeniu ciepła przy tych jego gabarytach, poza tym może to mieć znaczenie jedynie przy naprawdę długich i ostrych zjazdach. Tarcze dowolne, xt są bardzo ok, ale mogą być dowolne inne niekoniecznie z pająkiem i niekoniecznie mocno powycinane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szynas222 Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Czyli po prostu slx będzie lepszy niż xt...Cene mają lepszą..tylko jaki model slx wychodziły teraz nowe ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paulsen Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Takie https://www.rosebikes.pl/search/find/?q=SHIMANO+SLX+brake+disc+SM-RT66 tu dla pewności jeszcze ze strony Shimano: http://cycle.shimano-eu.com/content/seh-bike/en/home/mtb/shifting---braking/brakes.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
widawa Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 czyli z tej stronki będzie ok ?https://www.centrumrowerowe.pl/czesci/hamulce-rowerowe/hamulce-tarczowe-hydrauliczne/p,hamulec-tarczowy-slx-br-m675-hydrauliczny-przod-shimano,49455.html#75607752 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PeGie Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 m675/m785 to baaardzo przyzwoite hamulce. Klocki weź metaliczne, raczej bez radiatora - IMHO to bardziej ozdoba niż rzeczywista pomoc w rozproszeniu ciepła przy tych jego gabarytach, poza tym może to mieć znaczenie jedynie przy naprawdę długich i ostrych zjazdach. Tarcze dowolne, xt są bardzo ok, ale mogą być dowolne inne niekoniecznie z pająkiem i niekoniecznie mocno powycinane. Nie zgodzę się że radiatorki to ozdoba. Ozdobą to one mogą być na mazowszu, albo innym płaskim województwie. Ja się przekonałem do nich po weekendzie w Koutach, gdzie jednego dnia miałem bez radiatorków, drugiego dnia z radiatorami. Pierwszego dnia pod koniec każdego zjazdu hamulec był nieprzewidywalny, pomimo robienia przerw w połowie stoku. Wracał do normalnej pracy po kilkuminutowej wycieczce na górę wyciągiem . Drugiego dnia, zachowywał się tak samo na początku trasy, jak na jej końcu. Oczywiście 90% czasu jeżdżę po mazowszu gdzie nie ma szans na wykorzystanie układu hamulcowego w takim stopniu jak w górach, ale zmiana klocków to minuta + 2 minuty na regulację zacisku, więc jeśli ktoś jeździ w góry, warto mieć takie ze sobą. Heble to m675. Inna sprawa że nie można patrzeć na efektywność układu tylko i wyłącznie przez pryzmat klocków, albo samych klamek, albo samych tarcz. Trzeba patrzeć na całość bo wypasione heble na dupnych tarczach będą działać gorzej niż ładnie skomponowany sprzęt średniej klasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 25 Marca 2016 Udostępnij Napisano 25 Marca 2016 Ja miałem w SLX Shimano z radiatorami i obecnie EBC Gold bez radiatora i w fadingu nie widzę różnicy, z tym że EBC są mocniejsze I dużo jeżdżę po górach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Też jeżdżę w góry i dlatego napisałem, że moze to mieć jakiś sens na długich zjazdach, tyle że nadal to jest małe. Ot, zaszkodzić nie zaszkodzi ale niekoniecznie pomoże. I tak jak piszesz, na Mazowsze i podobne tereny zupełnie zbędne Choć zawsze znajdą się osoby, które do takich celów chcą zjazdowych zacisków i tarcz 203... Raptem jeden raz ktoś się przyznał, że kupuje takie graty dla szpanu, bo fajnie to wygląda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Ja się zdecydowanie przychylam do opinii kolegów wyżej, że radiatory to najzwyklejsze placebo i wyciąganie kasy. W sumie nie znam osób co kupili to ponownie bo zazwyczaj zmieniają na lepsze klocki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timex550 Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Całkiem niedawno stałem przed wyborem hamulców. Wybór między w/w SLX a XT M785. Wybrałem srebrne XT z metalikami na radiatorkach (innych wersji nie było w sklepie ), bo różnica w cenie, stosunku do SLX, wynosiła 65zł, a napis XT lepiej pasuje mi to całego napędu XT Po wczorajszym dotarciu siła hamowania jest świetna. Brak różnicy w hamowaniu niezależnie od tego, czy tarcza jest czysta i sucha, czy mokra i brudna od błota. Dodam jeszcze, że ważę obecnie ok. 70kg i śmigam na tarczach 160 Avid G2CS. A co do samych radiatorków - wyglądają "kozacko", ale jak je zajadę, to po prostu kupię inne klocki (koniecznie też metaliki), coby bez sensu nie przepłacać. Oryginalne metaliki Shimano bez radiatorów to koszt ~55zł/koło a oryginalne metaliki z radiatorami to ~100zł/koło. Na koniec jeszcze małe (subiektywne) porównanie XT do, moich poprzednich, BB7. Hydrauliki Shimano nie mają wybitnie większej mocy niż mechaniki Avida, z tym że w XT siłę tą osiągam jednym palcem, a nie jak w BB7 dwoma. Do tego dozowanie mocy jest duuuuużo przyjemniejsze i precyzyjne. Generalnie to już jestem zadowolony, ale czekam jeszcze na kwiecień, bo wtedy będę miał czas, żeby zrobić im test w górach. Po tym będę miał pełny obraz. Pozdrower Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
modrzew Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Ja miałem w SLX Shimano z radiatorami i obecnie EBC Gold bez radiatora i w fadingu nie widzę różnicy, z tym że EBC są mocniejsze I dużo jeżdżę po górach Miałem kupować Shimano metaliczne bez radiatorów po zdarciu wersji z radiatorami, ale widzę że można przyjrzeć się tym EBC. Oceniasz je lepiej niż Shimano? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sonix Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Shimano robi średnie klocki jest kilka firm które w swojej ofercie mają ciekawsze zamienniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
detonator Napisano 26 Marca 2016 Udostępnij Napisano 26 Marca 2016 Według mnie EBC Gold, to najlepsze klocki a przerobiłem ich już trochę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.