Skocz do zawartości

[hamulce] SLX vs XT vs XT M8000


WojtasX

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj wymieniłem w zestawie fabrycznym slx m675 (prawie nowy zestaw ,klocki żywica), na kupione okazyjnie nowe same klamki  xt m785. Dziś objazd i sprawdzenie działanie.Zdecydowane hamulec ma większą moc i "kopnięcie"po przeszczepie.Słyszałem opinie ,Że budowa jest taka sama -prawie.Na wadze różnica wynosi 10g na  klamce ale działanie jest zdecydowanie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Napisano (edytowane)

Wczoraj wymieniłem w zestawie fabrycznym slx m675 (prawie nowy zestaw ,klocki żywica), na kupione okazyjnie nowe same klamki  xt m785. Dziś objazd i sprawdzenie działanie.Zdecydowane hamulec ma większą moc i "kopnięcie"po przeszczepie.Słyszałem opinie ,Że budowa jest taka sama -prawie.Na wadze różnica wynosi 10g na  klamce ale działanie jest zdecydowanie lepsze.

 

Albo miałeś wcześniej kijowo odpowietrzone heble, albo efekt placebo. Nie ma takiej technicznej możliwości żeby klamki XT powodowały zwiększoną siłę hamowania względem SLX. Zresztą, gdyby tak było Shimano nie omieszkało by się tym pochwalić.

Edytowane przez sznib
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 No nie wiem chłopaki ,ja tam się upieram ,że jest lepiej (stare slx przebieg ok.200km na 100 % dobrze  odpowietrzone )......błyszcząca  kapa XT na pewno robi różnice :icon_cool:

 

sznib fajna RENIA

Edytowane przez adiF
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakieś 2 tygodnie temu zmieniłem klamki SLX M675 na XT M8000 i nie odczułem żadnej różnicy jeśli chodzi o działanie. Lepiej tylko trzyma się samą klamkę podczas hamowania dzięki wypustkom, SLX tego nie miały.

 

Różnice odczułem natomiast po wymianie tarcz z SLX na XT. Teraz jest moc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

m675/m785 to baaardzo przyzwoite hamulce. Klocki weź metaliczne, raczej bez radiatora - IMHO to bardziej ozdoba niż rzeczywista pomoc w rozproszeniu ciepła przy tych jego gabarytach, poza tym może to mieć znaczenie jedynie przy naprawdę długich i ostrych zjazdach.

Tarcze dowolne, xt są bardzo ok, ale mogą być dowolne inne niekoniecznie z pająkiem i niekoniecznie mocno powycinane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

m675/m785 to baaardzo przyzwoite hamulce. Klocki weź metaliczne, raczej bez radiatora - IMHO to bardziej ozdoba niż rzeczywista pomoc w rozproszeniu ciepła przy tych jego gabarytach, poza tym może to mieć znaczenie jedynie przy naprawdę długich i ostrych zjazdach.

Tarcze dowolne, xt są bardzo ok, ale mogą być dowolne inne niekoniecznie z pająkiem i niekoniecznie mocno powycinane.

 

Nie zgodzę się że radiatorki to ozdoba. Ozdobą to one mogą być na mazowszu, albo innym płaskim województwie. Ja się przekonałem do nich po weekendzie w Koutach, gdzie jednego dnia miałem bez radiatorków, drugiego dnia z radiatorami. Pierwszego dnia pod koniec każdego zjazdu hamulec był nieprzewidywalny, pomimo robienia przerw w połowie stoku. Wracał do normalnej pracy po kilkuminutowej wycieczce na górę wyciągiem . Drugiego dnia, zachowywał się tak samo na początku trasy, jak na jej końcu. Oczywiście 90% czasu jeżdżę po mazowszu gdzie nie ma szans na wykorzystanie układu hamulcowego w takim stopniu jak w górach, ale zmiana klocków to minuta + 2 minuty na regulację zacisku, więc jeśli ktoś jeździ w góry, warto mieć takie ze sobą.  Heble to m675. Inna sprawa że nie można patrzeć na efektywność układu tylko i wyłącznie przez pryzmat klocków, albo samych klamek, albo samych tarcz. Trzeba patrzeć na całość bo wypasione heble na dupnych tarczach będą działać gorzej niż ładnie skomponowany sprzęt średniej klasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jeżdżę w góry i dlatego napisałem, że moze to mieć jakiś sens na długich zjazdach, tyle że nadal to jest małe. Ot, zaszkodzić nie zaszkodzi ale niekoniecznie pomoże. I tak jak piszesz, na Mazowsze i podobne tereny zupełnie zbędne :)

Choć zawsze znajdą się osoby, które do takich celów chcą zjazdowych zacisków i tarcz 203... Raptem jeden raz ktoś się przyznał, że kupuje takie graty dla szpanu, bo fajnie to wygląda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkiem niedawno stałem przed wyborem hamulców. Wybór między w/w SLX a XT M785. Wybrałem srebrne XT z metalikami na radiatorkach (innych wersji nie było w sklepie :P ), bo różnica w cenie, stosunku do SLX, wynosiła 65zł, a napis XT lepiej pasuje mi to całego napędu XT :) Po wczorajszym dotarciu siła hamowania jest świetna. Brak różnicy w hamowaniu niezależnie od tego, czy tarcza jest czysta i sucha, czy mokra i brudna od błota.

Dodam jeszcze, że ważę obecnie ok. 70kg i śmigam na tarczach 160 Avid G2CS. A co do samych radiatorków - wyglądają "kozacko", ale jak je zajadę, to po prostu kupię inne klocki (koniecznie też metaliki), coby bez sensu nie przepłacać. Oryginalne metaliki Shimano bez radiatorów to koszt ~55zł/koło a oryginalne metaliki z radiatorami to ~100zł/koło.

 

Na koniec jeszcze małe (subiektywne) porównanie XT do, moich poprzednich, BB7. Hydrauliki Shimano nie mają wybitnie większej mocy niż mechaniki Avida, z tym że w XT siłę tą osiągam jednym palcem, a nie jak w BB7 dwoma. Do tego dozowanie mocy jest duuuuużo przyjemniejsze i precyzyjne. Generalnie to już jestem zadowolony, ale czekam jeszcze na kwiecień, bo wtedy będę miał czas, żeby zrobić im test w górach. Po tym będę miał pełny obraz.

 

Pozdrower ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem w SLX Shimano z radiatorami i obecnie EBC Gold bez radiatora i w fadingu nie widzę różnicy, z tym że EBC są mocniejsze :) I dużo jeżdżę po górach ;)

Miałem kupować Shimano metaliczne bez radiatorów po zdarciu wersji z radiatorami, ale widzę że można przyjrzeć się tym EBC. Oceniasz je lepiej niż Shimano?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...