Skocz do zawartości

[stara szosa] Sens inwestowania?


Ink

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o szosę. Na starej kolarce zrobiłem dopiero 250km. Piasta tylna w rowerze jest pod wolnobieg i siedzi tam 5rz. Po założeniu nowego łańcucha przeskakuje na ostatniej koronce - reszta jest w porządku. Niezależnie od tego brakuje mi trochę przełożeń, mam albo za twardo albo za miękko.

 

Wolnobieg ma zęby 26-23-20-17-14, korba 52-42. Podjeżdżanie pod spore wzniesienia pod wiatr na 42/26 jest trochę ciężkie i tak. Na zjazdach znów brakuje twardego biegu.

 

Prawa manetka jest nieindeksowana i zmiana biegów jest problematyczna, żeby wycelować na środek zębatki, szczególnie jak chce się szybko przyspieszyć.

 

Myślałem o tym, żeby założyć nowe manetki indeksowane na ramę:

https://www.centrumr...imano,8013.html

 

albo na kierownicę:

https://www.centrumr...imano,5941.html

https://www.centrumr...imano,5940.html

 

W tym przypadku potrzebny będzie jeszcze opór pancerza. Z tym, że wydają się wygodniejszą opcją. Widziałem, że to nie klika, tylko się odsuwa od kierownicy.

 

Do tego kupić wolnobieg 13-28T.  (13-15-17-19-21-24-28).

http://allegro.pl/nowy-wolnobieg-sunrace-7rz-13-28t-i5699218112.html

 

Czy taki zabieg ma sens? Teraz jest stopniowanie co 3 zęby. 7rz. wolnobieg ma co 2 zęby.

 

Tylne koło jest trochę zmęczone życiem, a koła są ciężkie - ponad 3kg. Może warto zakupić koła WH-R501 za jakieś 3 stówy i założyć od razu kasetę (kosztuje tyle co wolnobieg)? Po zmianie rower ważyłby 10kg a zawsze to nowe koła.

 

Zastanawiam się, czy warto tak kombinować, żeby za chwilę nie okazało się, że najlepiej klamkomanetki dokupić czyli kolejne min. 200zł + tylna przerzutka i inwestycje przekroczą wartość roweru.

 

Co myślicie na ten temat?

 

Pozdro

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wymienił wolnobieg na 7 i zmienił małą zębatke korby na 39 lub 36. Wymienił konusy i kulki w piastach.

Nieideksowa manetka czasami nie wskoczy, ale nikt cię nie goni, nie jesteś na wyścigu, więc spokjnie możesz sobie ustawiać. Ja mam zimówko przełajówkę na takim napędzie 6 rz i nie narzekam.

Inwestycja w koła, klamkomanetki to już koszt, który moim zdaniem jest wskazaniem w tym wypadku do szukaniu nowego/używanego, innego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ja bym wymienił wolnobieg na 7

 

I tak chyba zrobię.

 

 

 

zmienił małą zębatke korby na 39 lub 36.

 

Nie ma takiej opcji, bo korba jest nierozbieralna i w idealnym stanie. Wolę założyć 28T na tył.

 

 

 

Wymienił konusy i kulki w piastach.

 

Zrobione. Koła kręcą się lekko, są wycentrowane, tylko obręcz tylna jest trochę pogięta. Poprzednik jeździł po krawężnikach.

 

 

 

Nieideksowa manetka czasami nie wskoczy, ale nikt cię nie goni, nie jesteś na wyścigu, więc spokjnie możesz sobie ustawiać. Ja mam zimówko przełajówkę na takim napędzie 6 rz i nie narzekam.

 

To prawda, tylko koszt manetek jest niewielki a uprzyjemnia życie. :D

 

 

 

Inwestycja w koła, klamkomanetki to już koszt, który moim zdaniem jest wskazaniem w tym wypadku do szukaniu nowego/używanego, innego roweru

 

Zgadzam się, z tym, że koła mogę mieć później do nowego/innego roweru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bym kupował nowy/używany rower to już z jakimiś znośnymi kołami. Wszystko uzależnione jest od tego ile chcę się wydać. Jak chcesz kupić nowe koła do tego roweru to kup, bo dlaczego miałbyś tego nie robić?

Jak masz manetki przykręcane do ramy to możesz wymienić na takie z indeksem, jeśli brak indeksu ci tak przeszkadza. http://allegro.pl/-manetki-szosa-retro-sunrace-alu-6-nowe-index-i5706026948.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Tylne koło jest trochę zmęczone życiem, a koła są ciężkie - ponad 3kg. Może warto zakupić koła WH-R501 za jakieś 3 stówy i założyć od razu kasetę

Najpierw zmierz rozstaw tylnych haków. Jak teraz masz 5 rzędowy wolnobieg, to rozstaw haków będzie pewnie miedzy 120 a 126mm w zależności od wieku roweru, producenta itp. A obecny standard szosowy to 130mm, czyli nie wejdzie albo trzeba będzie rozginać tylny trójkąt. Oczywiscie zakładam, że masz koła 28" a nie 27". Bo nowe obręcze 27" są delikatnie mówiąc trudno osiągalne, a włożenie w ich miejsce 28" może sprawić konieczność wymiany hamulców bo będą za krótkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz kupić nowe koła do tego roweru to kup, bo dlaczego miałbyś tego nie robić?

 

Zastanawiam się jak ten 1kg na kołach wpłynąłby na jazdę. To nie tak, że ciążą mi pieniądze, tylko nie chcę kupować części, które zostaną na półce, bo np. tylne koło wyzionie ducha a ja stwierdzę, że 7rz. to wciąż za mało (w co wątpię).

 

Koła to 28", rozstaw haków 126mm. Orientowałem się i w stalową ramę koła 130mm wchodzą. Przerzutka tył Sachs Huret ale mam starą Deore LX, z tym że z długim wózkiem i na śrubę. Musiałbym wyrzeźbić jakiś adapter.

 

 

 

Jak rama fajna i dopasowana to ja bym zainwestował w klamkomanetki 2x8 (koszt 150 zł) i koło tylne pod kasetę (100 zł). Do tego kaseta 12-28 i masz wygodną retroszosę :)

 

Nic sensownego w tej kwocie nie znalazłem jeśli chodzi o klamkomanetki. Koło 135mm można za tyle kupić. 130mm już nie bardzo. Używanych kół się boję kupować, żeby się nie okazało, że kilka szprych do wymiany i sztuka 20zł kosztuje albo obręcz i trzeba przeplatać. Takie oszczędności się 2x przepłaca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba najtańsze koła szosowe na alle.

http://allegro.pl/kola-szosowe-28-mach1-m-310-36szpr-kaseta-tanio-i5709569859.html

Podobne ma chyba Triban 300? Niestety dosyć ciężkie i na 135 mm, choć pewnie można by je przerobić na 130 mm. Przerobiłem kiedyś z powodzeniem 130 na 135 mm, więc myślę,że na odwrót też jest to czasem możliwe.

Jeśli chodzi o klamkomanetki to rozglądaj się za np. za ST-1055. Ja kupiłem takie za 150 zł i działają bardzo dobrze choć współczesne klamkomanetki mają wygodniejszy chwyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba najtańsze koła szosowe na alle. KOŁA SZOSOWE 28 MACH1 M.310 36SZPR.KASETA TANIO! (5709569859) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Podobne ma chyba Triban 300? Niestety dosyć ciężkie i na 135 mm, choć pewnie można by je przerobić na 130 mm. Przerobiłem kiedyś z powodzeniem 130 na 135 mm, więc myślę,że na odwrót też jest to czasem możliwe. Jeśli chodzi o klamkomanetki to rozglądaj się za np. za ST-1055. Ja kupiłem takie za 150 zł i działają bardzo dobrze choć współczesne klamkomanetki mają wygodniejszy chwyt.

 

Te koła ważą 2kg a kosztowały 160zł/komplet.

http://www.######.pl/product-pol-35871-Kolo-tylne-28-szosa-obr-Rodi-Stylus-piasta-joytech-8-9-srebrne.html

 

Obecnie z przesyłką 200zł. Też 135mm. Nowe WH-R501 - 330-350zł + przesyłka.

 

Szlifowanie konusa i nakrętki po 2,25mm na stronę? Możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...