Skocz do zawartości

[stara szosa] Sens inwestowania?

Ink

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem totalnym amatorem jeśli chodzi o szosę. Na starej kolarce zrobiłem dopiero 250km. Piasta tylna w rowerze jest pod wolnobieg i siedzi tam 5rz. Po założeniu nowego łańcucha przeskakuje na ostatniej koronce - reszta jest w porządku. Niezależnie od tego brakuje mi trochę przełożeń, mam albo za twardo albo za miękko.

Wolnobieg ma zęby 26-23-20-17-14, korba 52-42. Podjeżdżanie pod spore wzniesienia pod wiatr na 42/26 jest trochę ciężkie i tak. Na zjazdach znów brakuje twardego biegu.

Prawa manetka jest nieindeksowana i zmiana biegów jest problematyczna, żeby wycelować na środek zębatki, szczególnie jak chce się szybko przyspieszyć.

Myślałem o tym, żeby założyć nowe manetki indeksowane na ramę:

https://www.centrumr...imano,8013.html

albo na kierownicę:

https://www.centrumr...imano,5941.html

https://www.centrumr...imano,5940.html

W tym przypadku potrzebny będzie jeszcze opór pancerza. Z tym, że wydają się wygodniejszą opcją. Widziałem, że to nie klika, tylko się odsuwa od kierownicy.

Do tego kupić wolnobieg 13-28T.  (13-15-17-19-21-24-28).

http://allegro.pl/nowy-wolnobieg-sunrace-7rz-13-28t-i5699218112.html

Czy taki zabieg ma sens? Teraz jest stopniowanie co 3 zęby. 7rz. wolnobieg ma co 2 zęby.

Tylne koło jest trochę zmęczone życiem, a koła są ciężkie - ponad 3kg. Może warto zakupić koła WH-R501 za jakieś 3 stówy i założyć od razu kasetę (kosztuje tyle co wolnobieg)? Po zmianie rower ważyłby 10kg a zawsze to nowe koła.

Zastanawiam się, czy warto tak kombinować, żeby za chwilę nie okazało się, że najlepiej klamkomanetki dokupić czyli kolejne min. 200zł + tylna przerzutka i inwestycje przekroczą wartość roweru.

Co myślicie na ten temat?

Pozdro

Ja bym wymienił wolnobieg na 7 i zmienił małą zębatke korby na 39 lub 36. Wymienił konusy i kulki w piastach.