niedzwiedzXX Napisano 7 Października 2015 Napisano 7 Października 2015 Co wybrać? Waga 90kg, planuje ją zbić do 80. Kółka na różne warunki, nie-wyścigowe. Jakie są różnice praktyczne, jak z ich trwałością i czy dobrym pomysłem jest je kupować na taką wagę?
crupez Napisano 7 Października 2015 Napisano 7 Października 2015 Kolega 110kg na Aksiumach śmiga i nic się z nimi nie dzieje. Ja 80kg wagi, nie raz jakąś jamę zaliczyłem w asfalcie i koła dalej prościutkie.
niedzwiedzXX Napisano 7 Października 2015 Autor Napisano 7 Października 2015 A jak ci sie na nich jeździ, miałeś jakieś przygody? Zaliczyłeś wymianę łożysk?
crupez Napisano 7 Października 2015 Napisano 7 Października 2015 Zrobiłem na nich pond 3tkm, zaraz po zakupie skasowałem luzy i nic poza tym nie robiłem. Nic się póki co z nimi nie dzieje, łożyska kręcą się jak masełko.
tobo Napisano 7 Października 2015 Napisano 7 Października 2015 Serwisowałem wiele rowerów z Aksiumami, wyrzuciłem wiele zestawów tych kół z przetartymi od zużycia obręczami. Nigdy nie musiałem wymieniać łożysk w piastach. Koła te były często użytkowane w rowerach zimowych, bez żadnego serwisu przez 3-5 lat. Nie widziałem żadnych innych piast które zniosłyby takie traktowanie. Jedyny problem to zaciąganie łańcucha z powodu zwiększonego tarcia uszczelka - ślizg bębenka a i to bardzo rzadko. Moim zdaniem jedne z najlepszych jeśli nie najlepsze piasty na rynku.
niedzwiedzXX Napisano 7 Października 2015 Autor Napisano 7 Października 2015 A da się domowym sposobem naprawić jakoś to zaciąganie łańcucha? Oliwą tam nakropic troszkę czy coś. Te koła będą tłuc od groma kilometrów, boję się ze w trasie strzeli szprycha i dalej nie pojadę bo będzie trzeba zamawiać szpryche. Da się wstawić jakiś zamiennik czy nie ma opcji?
tobo Napisano 7 Października 2015 Napisano 7 Października 2015 Nie ma zamienników, szprychy proste do mavica aksium. Domowym sposobem na zaciąganie jest czysty ślizg i uszczelka, a to się brudzi jeśli koła jeżdżą w mokrych warunkach.
niedzwiedzXX Napisano 7 Października 2015 Autor Napisano 7 Października 2015 No to brak zamienników jest gigantycznym minusem jednak mimo to mnie zachęcają jednak boje się tego. No bo w końcu jak się wybiorę nad morze i mi szprycha walnie to co? A powie ktoś coś o Fulcrumach i czy to w nich da sie wstawić zamiennik? Są tam zwykłe szprychy zakrzywione.
tobo Napisano 7 Października 2015 Napisano 7 Października 2015 To może nabądź prewencyjnie zapas? Jedną sztukę? Za to w tych fulcrumach po stronie bez kasety też masz szprychy proste :) I też wątpię szczerze by przeciętny serwis nad morzem miał takowe "od ręki".
niedzwiedzXX Napisano 7 Października 2015 Autor Napisano 7 Października 2015 To jeszcze się dopytam, czy w tych Aksiumach jest taka sama długośc szprych czy różne? Bo znalazłem tylko jedną długość.
Luk33 Napisano 8 Października 2015 Napisano 8 Października 2015 Cyklomania ma cześci zamienne do Fulcrum. Nie wiem tylko, czy do 7, bo się nie wgłębiałem w temat.
niedzwiedzXX Napisano 8 Października 2015 Autor Napisano 8 Października 2015 Tak, info się zgadza - 15zł za szprychę, cena z kosmosu. Chociaż kiedyś też doszłyszałem informacje że Wertykal w sklepie stacjonarnym ma zestawy po 4 szprychy za 20 złociszy. Ktoś coś jeszcze na temat tych kół powie?
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Października 2015 Mod Team Napisano 8 Października 2015 Kłaniam, Unikaj F7. U mnie było fajnie do czasu jak nie walnęła jedna szprycha. Reszta zaczęłą się sypać jak zęby po strzale bejbolem pomimo wymiany szprych. To raz. Dwa, sprężyna trzymająca pieski w sprzęgle walnęła po jakis 6kilogramach kaemów. Trzy, po sezonie użytkowania (jakieś 12-13k) łożyska były do wymiany. O ile nie poprawili tych kół, szczerze odradzam, a jestem lekkim użyszkodnikiem (65kg na waleta) Szacunek... I.
mess Napisano 9 Października 2015 Napisano 9 Października 2015 Do fulcrumow gorzej z czesciami niz do mavicow... ja na swoich aksiumach zrobilem 25k jak nie 30... nic z nimi robic nie musialem, dwa lata temu sprzedalem rower, kolega jezdzi do dzis bardzo zadowolony i tez chwali sobie te kola.
niedzwiedzXX Napisano 11 Października 2015 Autor Napisano 11 Października 2015 A panowie, jak było z wagą waszych Maviców? Czy równała się temu co piszą, 1825/1850g z zaciskami?
Andys Napisano 11 Października 2015 Napisano 11 Października 2015 W zasadzie wszystko zostało już napisane, ale też zastanawiałem się czy 20 szprychowe koła Mavic`a dadzą radę z moimi 95kg. Przejechałem na nich dopiero około 1tys. km., ale śladu centry na nich nie ma, a szosy mamy czasami gorsze od chodników. Szczerze polecam. Lekkie to one na pewno nie są, ale zdaje się, że te płaskie szprychy są stalowe, nie aluminiowe. Być może dlatego lepiej tłumią drgania, jednocześnie więcej znosząc.
radziuGD Napisano 11 Października 2015 Napisano 11 Października 2015 Jak już jesteśmy w temacie aksiumów, czym się różnią (poza 100g masy) one od elite. Elity są o 200 droższe ale w komplecie są opony yksion.
niedzwiedzXX Napisano 11 Października 2015 Autor Napisano 11 Października 2015 Różnią się chyba po prostu wagą z powodu węższej obręczy + sposobu łączenia czy cuś. Tak mi się wydaje, po przeczytaniu na stronie Mavica.
tobo Napisano 12 Października 2015 Napisano 12 Października 2015 Elite maja szersze obrecze, sa sprzedawane w zestawie z oponami i sa przewidziane do jazdy w terenie.
radziuGD Napisano 13 Października 2015 Napisano 13 Października 2015 O... widzę mavic uzupełnił opis, faktycznie elajty mają inne łączenie i są węższe. Dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.