Skocz do zawartości

[rower]kross level b4 z 2014r. czy opłaca się modernizować?


sakura

Rekomendowane odpowiedzi

witam

od września 2014 roku jestem posiadaczem krossa level b4. W kwietniu 2015 roku rozpocząłem starty w lokalnych maratonach i się w to wciągnąłem całkowicie. Niesety start w kilku imprezach oraz treningi dobiły rower. Moje pytanie brzmi: modernizować czy kupić coś lepszego? to znaczy droższego. Na początek chciałbym wymienić cały napęd np. na http://www.cyklomania.pl/shimano-grupa-xt-disc-f03c-m785-czarna-2x10-dyna-sys,id1436.html oraz koła za kwotę około 1000 zł.  Może ktoś pomoże?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie całej - jednolitej grupy napędu też trochę mija się z celem. Jeśli nie liczymy gramów to nie ma sensu kupowanie korby, kasety i przedniej przerzutki XT. Najważniejsze są manetki i tutaj XT ma sens, ale nawet tylna przerzutka da radę SLX. Korba też SLX, kaseta Deore - wyjdzie sporo taniej, a tylko troszkę ciężej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedanie obecnego i kupienie nowego raczej będzie średnim pomysłem. Z kilku powodów. Po pierwsze, w obecny rower już dawno się wjeździłeś i masz go opanowany. Nowy rower to czasami zupełnie inna geometria. Po drugie, nowa maszyna w nieco większych pieniądzach nie koniecznie będzie dużo lepsza. Większość wyższych modeli różni się w zasadzie jedynie klasę lepszymi przerzutkami i nie daj Boże gorszymi hamulcami. Obecnie producenci nawet do roweru za 5tysi pchają hample typu M395 (dla mnie nie do pomyślenia). Po trzecie, myślę że jak się lepiej przyglądniesz to stwierdzisz że większość osprzętu w Twoim rowerze nie jest tak padnięta jak ci się zdawało. A teraz po kolei

 

XCR to całkiem znośny amorek (choć niektórzy nadal uważają że to jedynie uginacz) i jak się dba to działa latami. Nie wiem co robiłeś że uważasz że jest dobity. Zresztą nowe ślizgi i uszczelki nie powinny być horrendalnym wydatkiem. Wystarczy jedynie ugadać się z Eurobike'iem mailowo lub telefonicznie. Z drugiej strony możesz zainwestować w dobrej klasy używany amor.

 

Napęd jak chcesz wymienić to na coś oczko lub dwa wyżej. Pełne XT łanie wygląda ale ja jeżdżę na napędzie Deore/XT (przód/tył) i działa to bardzo poprawnie a jest tylko trochę cięższe. Oczko niżej też da radę. Taki zestaw będzie tańszy a różnica w działaniu niewielka. Co innego hamulce. Tych Avid'ów DB1 nie znam (ale znając Avidy to nadal nie chcę ich znać :P ) ale jak wymieniać to polecam SLX M675. Co nie znaczy że starych nie da się odpowietrzyć/wymienić w nich oleju.

 

Nowe koła? Niekoniecznie. Widzę że w tym B4 są całkiem fajne budżetowe obręcze więc na razie skoncentrowałbym się na wymianie samych piast (a tym samym szprych). Przyzwoite Novatec 712SB będą toczyć się dużo lżej o tych Joytech'ów a ich serwis będzie się ograniczał do wymiany łożysk po paru tysiącach km.

 

Sprzedanie obecnego i kupienie nowego raczej będzie średnim pomysłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

XCR to już nie uginacz, bo ma tłumik, ale starsze wersje na plastikowych ślizgach przy kole 29er to wg. mnie nic dobrego. Po przesiadce z XCR'a na Rock Shox XC32 muszę przyznać, że w pracy jest bardzo duża różnica, ale w sztywności to jest po prostu KOSMOS. XCR uginał się na zakrętach (dzwoniła tarcza), odbijał przy najeżdżaniu na przeszkodę i podwijał się pod rower przy hamowaniu przodem. Mój miał po rok jak go zmieniłem i wyczuwalne luzy na ślizgach - wymiana pewnie by coś poprawiła, ale na jak długo? Moim zdaniem jak jest możliwość zmiany to nie ma co przy nim trwać....

 

Obręcze rzeczywiście są nie najgorsze, ale piasty zmieniłbym raczej jak zaczniesz mieć z tymi problemy. Może do tego czasu uzbierasz na całe nowe koła - starych zawsze łatwiej pozbyć się w całości. Do tego nowe obręcze mogłyby być szersze - opona siedzi stabilniej przy niższym ciśnieniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest trochę pięta achillesowa Suntour'ów. Mimo że są dość masywne to za tym nie idzie sztywność. Jeśli ktoś ma kasę to faktycznie lepiej wymienić na coś lepszego. Ja jednak po sezonie swojego XRC'a musiałem jedynie przeczyścić bo się strasznie muł zrobił ale pracuje nadal (choć już nie dla mnie).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że kolega Sakura złapał zajawkę na ściganie więc przydało by się zbić trochę wagę z tego Krossa bo ponad 14 kg to dość dużo.

Do kółek dorzucasz 300 zł i masz coś w tym stylu http://www.daveo.pl/towar,id-384,dt350s_dtm442_pillar_psr_tb2016_29er_1659g.html

Ten napęd to bym olał póki co (zmień tylko to co jest zajechane np. kasetę, korbę )  a lepiej zainwestuj w jakiś lepszy amortyzator. Optymalna była by tu reba ale jest dość droga. Możesz też poszukać czegoś z wyższej półki Suntourów jakiegoś epixona czy axona

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dziękuję za pomoc i komentarze. wniosek jest jeden - ulepszam b4. na początek idzie napęd:

- korba - Shimano FC M675 SLX  2x10rz 175mm (ile zębów wybrać?)

- przerzutka przednia - Shimano FD M786 Deore XT Przerzutka przednia Down Swing 2x10 rz. Dyna-Sys

- przerzutka tylna - Shimano RD M675 GS 10rz Shadow Przerzutka tylna SLX

- manetki - Shimano SL M780 Deore XT Dyna-Sys manetki dźwignie przerzutki 2/3x10

- kaseta + łańcuch - Shimano Kaseta CS HG62-10 + łańcuch CN HG54 (ile zębów wybrać?)

 

kolejny etap to wymiana tylnej piasty (jednocześnie z napędem) na Novatec 712SB - docelowo koła wymienione będą na nowe lżejsze. co do amortyzatora to muszę go oddać do serwisu a przed nowym sezonem wymienić na axona. 14 kg to dużo więc zbicie wagi się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już coś to przednia przerzutka slx a tylna xt :thumbsup:  moim zdaniem i tak popełniasz błąd zmieniając w pierwszej kolejności napęd a nie koła.  Przy zmianie na to twoje xt kolosalnych różnic nie odczujesz. A lżejsze koła poczuł byś odrazu.

Twój rower twój wybór, rób jak chcesz

Edytowane przez mmisiek9612
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra decyzja ale jest jeszcze kilka ważnych szczegółów.  Do przedniego koła zamów odrazu adapter pod 9mm żebyś mógł zamontować póki co tego XCRa. Po zmianie widelca na axona ze sztywną osią adapter usuniesz.  Tylne koło zamów z takim mocowaniem 135mm Thrubolt.

 

Jeszcze jedna kwestia odnośnie mocowania tarcz hamulcowych. Przy Twoich obecnych avidach tarcze są przykręcone 6 śrubkami a w kołach które chcesz zamówić jest shimanowski system centerlock. Niestety nie są one kompatybilne ze sobą. Wyjścia z tej sytuacji są trzy.  Zmiana tarcz hamulcowych na takie z centerlockiem lub zakupienie adaptera takiego http://www.bikecenter.pl/p2322,shimano-sm-rtad10-adapter-centerlock-do-tarczy-6-srub.html lub dogadanie się na daveo żeby zamontowali trochę inne piasty.

 

Co do opon to zależy czy na suche warunki czy na błotko ale tak ogolnie to proszę

http://biketires.pl/product-pol-12556-Opona-zwijana-Hutchinson-Cobra-Air-Light-29x2-1-29er.html

http://biketires.pl/product-pol-9713-Opona-zwijana-Maxxis-ASPEN-29x2-1-120TPI.html

http://biketires.pl/product-pol-3717-Opona-zwijana-Geax-Mezcal-29x2-1-29er.html

http://biketires.pl/product-pol-2345-Opona-zwijana-Tubeless-Ready-Geax-AKA-TNT-29x2-2.htmlv

http://biketires.pl/product-pol-9368-Opona-zwijana-Geax-Gato-TNT-Tubeless-Ready-29x2-1.html

http://biketires.pl/product-pol-14392-Opona-zwijana-Maxxis-Pace-29x2-1.html

http://biketires.pl/product-pol-3676-Opona-zwijana-Maxxis-IKON-EXO-29x2-20-120TPI-29er.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na poniższym obrazku - materiał, z którego zrobione są różne śrubki niekoniecznie jest mało ważny:

 

P5043110_resize.JPG

 

"Bębenek - sprzęgło piasty i właściwie jej najważniejszy element wykonano z aluminium. Jak wiadomo, to pozwala ująć kolejne parę gram, ale niesie za sobą przykrą (dla naszego portfela) konieczność korzystania wyłącznie z droższych kaset, gdzie tryby przyczepione są do aluminiowego pająka, a nie luzem. W przeciwnym razie twarde aluminium lub stal będzie wrzynać się w korpus sprzęgła, w skrajnym przypadku taka koronka jest w stanie "utorować" sobie drogę na całym obwodzie bębenka. Poniżej aluminiowy korpus "potraktowany" kasetą SRAM PG1070 - widać, gdzie kończy się pająk a gdzie zaczynają się pojedyncze tryby."

 

Cały tekst tu: http://www.team29er.pl/testy/984-dugodystansowy-test-ko-mavic-crossride-29-cz-pierwsza

Edytowane przez mismic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pół biedy jak lekko "haczy" przy ściąganiu. Gorzej jak przestanie "haczyć" w trakcie jazdy. U mnie jeden z trybików, w kasecie Deore właśnie, kiedyś tak utorował sobie własną ścieżkę. Ale oczywiście przymusu nie ma - każdy sam decyduje czy warto ryzykować dla 30 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

wracając do tematu cz zamiast kół http://www.daveo.pl/towar,id-384,dt350s_dtm442_pillar_psr_tb2016_29er_1659g.html opłaca się założyć trochę tańsze: http://allegro.pl/kola-notubes-crest-29-nt-771-772-15-135-1580g-i5685586197.html czy lepiej dołożyć i kupić daveo

Edytowane przez sakura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...