C0RLE0NE Napisano 5 Października 2015 Napisano 5 Października 2015 Witam i goraco pozdrawiam z Gornego Slaska. Aktualnie jezdze na rowerze, ktory moze jest starszy niz czesc forumowiczow, a mianowicie na rowerze MTB marki Wheeler model Sportline 800 z 1993 r. To mniej wiecej taki rower: https://www.google.pl/search?q=wheeler+sportline+800&client=safari&hl=pl-pl&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0CCoQ7AlqFQoTCPu2zaCPrMgCFcbRFAodmSMGPw&biw=1024&bih=649 Oczywiscie przez te 22 lata wymienilem juz wiele czesci, tj: - kierownice ze wspornikiem, - manetki, - piaste, korbe i pedaly, - przerzutki z tylu; - siodelko. Cala reszta jest oryginalna poczawszy od opon, po piasty, szprychy, hamulce po linki i lozyska. W konsekwencji rower skrzypi, poszczy i jest rozregulowany itd itp. Z trzy lata temu byl w serwisie na "przygotowaniu do sezonu". Za mlodu rower byl uzywany jako prawdziwy MTB - mam tu na mysli ostrzejsza jazde i nawet zrzucanie z wysokosci. Teraz to juz tylko weekendowe przejazdzki rodzinne po miescie i wypady do lasu. Od kilku tygodni mam dylemat czy jest sens zainwestowac jeszcze w ten rower i wymienic to i owo (nawet nie wiem jeszcze co), czy tez kupic cos nowego. Budzet to w zasadzie moglby byc nawet do 2000 zl, ale nie chce kupowac czegos co nie bedzie potrzebne. Zatem moj dylemat jest nastepujacy: - upgrade starego czy nowy sprzet (ten aktualny ma wartosc sentymentalna - prezent od rodzicow); - jezeli upgrade to gdzie i jak? moze jakis pasjonat z moich okolic? - jezeli nowy to jaki? budzet 1000-2000 zl? - moja aktualna jazda to miasto i lesne sciezki, a wiec MTB czy Cross? Moze ktos mial podobny dylemat jak ja i bedzie w stanie mi pomoc Jezeli chodzi o moje wstepne typy to: http://www.wheeler.pl/rowery/rekreacyjne/cross-6-2-detail http://m.romet.pl/Rower,ORKAN_2_M,10,698,699,14475,2016.html http://www.kross.pl/pl/2016/cross/evado-2-0 http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/roam.4/24505/89303/ Mam jednak obawy czy Cross daje rade po dziurach czy piasku. Z gory dzieki i pozdrawiam!
beskid Napisano 5 Października 2015 Napisano 5 Października 2015 Wiesz swego czasu również miałem podobne dylematy i raczej żle wychodziłem na próbach modernizacji. Kończyło się składaniem na nowej ramie z nowszymi standardami. Ty chcesz kupić coś nowego więc być może dostaniesz "kopa" i będziesz więcej jeżdził niż teraz. Problem w cenie bo raczej trzeba iść w górną granicę budżetu nie zależnie od rodzaju roweru. Rower typu cross jest jak najbardziej i na dziury i do lasu chociaż piach nie jest jego silną stroną.
C0RLE0NE Napisano 6 Października 2015 Autor Napisano 6 Października 2015 Kolejne typy: http://m.bikeatelier.pl/rowery/rowery-crossowe/rower-merida-crossway-20-md-2015 http://m.bikeatelier.pl/rowery/rowery-crossowe/rower-merida-crossway-10-v-2015-czarny http://m.bikeatelier.pl/rowery/rowery-turystyczne/rower-merida-freeway-9200-2015 http://m.bikeatelier.pl/rowery/rowery-turystyczne/rower-merida-freeway-9300-2015 http://m.bikeatelier.pl/rowery/rowery-gorskie-26/rower-merida-matts-6-20-v-2015 http://m.bikeatelier.pl/rowery/rowery-gorskie-26/rower-merida-matts-6-10-v-2015 http://m.bikeatelier.pl/rowery/rowery-gorskie-27-5/rower-merida-big-seven-20-md-2015-bialy W/w propozycje to rowery typu Cross, MTB i Miejskie. Mam dylemat [emoji83]
itr Napisano 6 Października 2015 Napisano 6 Października 2015 Nie znam sie na wskazanym segmencie rowerow, trzeba okiem i paznokciem wuja gogla sprawdzac np amortyzatory i warunki gwarancji. Mysle ze rower typu cross czy treking z kolem 28 moze byc ciekawa odmiana, ale w terenie Mtb i grzaskim głebokim piachu zawiedzie, jednak warto przed zakupem wypożyczyc od kogos taki rower i się przekonać. W warunkach miejskich da sporo przyjemnosći.Jedzie się lżej. Można rozważyć zakup używanego np za max 400 zl ale wtedy trzeba znależć bardzo dobra ofertę, zeby nie trzeba bylo inwestowac w remont. Poza crossem mozna jeszcze rozwazyc 29, przełajowkę, malo popularne monstery, albo nowy rower 26" ale z dobrym amortyzatorem ( już Rs tora w rzadkiej wersji stalowa spreżyna pracuje całkiem dobrze) problemem zawsze bedzie cena, bo za okolo 2000 zwykle sa rowery ktore maja jakies kompromisy np slaby amortyzator, albo mocno proste manetki, uproszczony,naped albo wyglad " brzydki" proponuję jednak przed zakupem przemyslec i przetestowac koncepcję, czego potrzeba, odpowiednio do tras, pozycji, formy, wagi, przyzwyczajen.
C0RLE0NE Napisano 7 Października 2015 Autor Napisano 7 Października 2015 Czy ktos moze uzytkuje Rometa Wagant 3.0? http://m.centrumrowerowe.pl/rowery/trekkingowe/p,rower-wagant-3-0-szary-mat-2015-romet,432048.html
C0RLE0NE Napisano 7 Października 2015 Autor Napisano 7 Października 2015 Zamowiony Romet Wagant 3.0. http://m.romet.pl/Rower,WAGANT_30,10,490,620,13803,2014.html Temat do zamkniecia. Wheeler na sprzedaz.
nemo2009 Napisano 9 Października 2015 Napisano 9 Października 2015 Wheeler na sprzedaz. Myślisz,że znajdzie się chętny ?
Garlock Napisano 9 Października 2015 Napisano 9 Października 2015 Sądzę, ze bez problemu znajdzie kupca. To tylko kwestia ceny. Wheelery 800 chodzą na OLX miedzy 200 a 400 zł w zależności od stanu technicznego i znajdują nabywców.
C0RLE0NE Napisano 9 Października 2015 Autor Napisano 9 Października 2015 Postanowilem mu jednak zrobic refreshment & upgrade To moze szalenstwo ale to byl prezent od rodzicow jak bylem wiekszym bajtlem i ciezko mi sie z nim rozstac [emoji41] [emoji605] Tak wstepnie: - piaskowanie i malowanie proszkowe na bialy polmat, - osprzet Shimano Altus (klamkomanetki, przerzutki tyl i przod, hamulce szczekowe), - smarowanie, centrowanie kol, etc. Chyba, ze rana stalowa ramie stalowe nierowna i po 23 latach moze stac sie "lamliwa"? Reszta zostaje [emoji41] Bede mial i Crossa i quasi MTB [emoji83]
Wooyek Napisano 9 Października 2015 Napisano 9 Października 2015 Postanowilem mu jednak zrobic refreshment & upgrade To moze szalenstwo ale to byl prezent od rodzicow jak bylem wiekszym bajtlem i ciezko mi sie z nim rozstac Tak wstepnie: - piaskowanie i malowanie proszkowe na bialy polmat, - osprzet Shimano Altus (klamkomanetki, przerzutki tyl i przod, hamulce szczekowe), - smarowanie, centrowanie kol, etc. Fajnie, że zdecydowałeś się go zostawić jako dodatkowy - z rowerami zawsze powinno kierować się sercem Ale bez sensu te planowane zmiany. Przede wszystkim malowanie, które nijak się nie przełoży na jakość jazdy, a tylko zmniejszy wartość sentymentalną (i ewentualnie: odsprzedażową). Rower to nie przedpokój, żeby remont koniecznie zaczynać od malowania... Z modyfikowaniem klasyka trzeba delikatnie - nowoczesnego roweru i tak na Chiny z niego nie zrobisz, a próbując, tylko odbierzesz mu klasyczny klimat i tak istotną dla Ciebie wartość sentymentalną. To tak, jakby Syrenkę dziadka przemalować na Lambo-zielony i walnąć carbonowy spojler na klapę... Staraj się więc zachować jak najwięcej z oryginału, a wymieniać to, co jest zużyte i najbardziej wpływa na jazdę. Napęd, jeśli jest już zajechany, to ok. Ale jeśli jakoś działa, to bym nie wymieniał na siłę. Dużo lepszy efekt uzyskasz wymieniając wszystkie linki i pancerze na nowe. Do tego nowe opony ( ), gripy ( ), klocki hamulcowe i solidny serwis wszystkiego tak jak napisałeś. I będziesz miał fajny rower, żeby pożyczyć kumplowi na wspólną wycieczkę, albo pojeździć po lasach w zimie.
C0RLE0NE Napisano 9 Października 2015 Autor Napisano 9 Października 2015 Dzieki za sugestie i rzeczywiscie masz racje. Pojde w strone zachowania klasyka. Pozdr!!
C0RLE0NE Napisano 10 Października 2015 Autor Napisano 10 Października 2015 Zawiozlem rower do serwisu. Tam starszy mily pan (pasjonat rowerow) powiedzial, ze on mi nic nie bedzie wymienial, poniewaz to jest oryginal i klasyk, a w tych rowerach to nawet hamulce sie nie zuzywaly. Zrobi tak aby bylo dobrze.
scirocco Napisano 10 Października 2015 Napisano 10 Października 2015 I bardzo dobrze powiedział Nowe klocki hamulcowe, dętki, opony i jeśli dobrze wyregulowany to nie zdziwiłbym się gdybyś jeździł na nim więcej niż na nowym:) Dobra decyzja.
C0RLE0NE Napisano 18 Października 2015 Autor Napisano 18 Października 2015 Update - rower nadal w serwisie. Nic nie wymienione, poniewaz zdaniem pana "wszystko jest sprawne, trwale i nie bedzie mnie naciagal". Wymienil tylko lozysko z tylu i tyle. Teraz tylko reszta regulacji i za tydzien w sobote odbior.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.