Skocz do zawartości

[open tubular] "otwarte szytki" z czym się to je?


Tofi

Rekomendowane odpowiedzi

Natrafiłem na oznaczenie opon "open tubular" i nie bardzo wiem czy będą one pasować pod normalne obręcze z rowkami po bokach. Co to wogóle za wynalazek? Z opisu producentów wynika tylko tyle że konstrukcja jest jak w "klinczerach" a technologia warstw jak w szytkach, tylko co z tym dalej robić? W jakie obręcze pakować? Te pod klej czy zwykłe? Jeśli zwykłe to nazwa open tubular sugeruje szytkę i brak konieczności używania dodatkowych dętek, zatem bezezdętkowo, ale z drugiej strony w opisie brak jakichkolwiek odwołań do bezdętki, Jak to z tymi półszytkami w końcu jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

WHAT IS AN OPEN TUBULAR?

An open tubular is constructed using the same casing and tread materials and process as a tubular, but instead of sewing the casing together (closed), the sides of the tubular casing are folded around aramid fiber cords to produce beads. This ‘open’ design performs like a tubular, yet conveniently mounts like a standard clincher tire.

If combined with a Latex inner tube the ride becomes even closer to that of a tubular, offering excellent traction and cornering, low rolling resistance and shock absorption.

oraz:

http://www.challengetech.it/pics/Tabella_OT_Vs_CL.jpg

Czyli opona do normalnych obręczy, z normalnym rantem, tyle że zrobiona szytkowych materiałów. Brzmi drogo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Decydujac sie na takie opony, trzeba pamietac ze, nie sa to gumy na jakies gigantyczne przebiegi, tyl cos do 2-3k km, w zaleznosci od wagi zestawu i nawierzchni. Na szosie wylacznie uzywam takowych przez caly rok, do tego lateksowe detki i pod wzgledem niesienia, miekkosci nie ma nic lepszego.

Szkoda zycia na wulkanizowane parchy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...