Przemo_kal Napisano 4 Października 2015 Napisano 4 Października 2015 Czesc Wszystkim! Rozglądam się za jakimś fajnym i ciekawym rowerem, którym będę mógł pojeździć wszędzie, nie zważając na porę roku, a do tego będzie lekki. Dużo jeżdze po chodnikach, asfalt, ścieżkach rowerowych (w moim pięknym mieście zazwyczaj jest ona na większości szlakach nierówna) + jeszcze te krawężniki wysokie...!!! również lubie pojeździć sobię po lesie, ścieżkach piaszczystych, czasem zdarzają się blotniste tereny. Biorąc to wszystko do kupy myślę nad kupnem roweru przełajowego i tak sobie obserwuję m.in. rower Specialized CRUX E5. Jak myślicie, czy jest to dobry rower za tą cenę i do tego wygodny ? Czy amortyzuję on jazdę po nierównym terenie ? Czy daje on satysfakcjonujący komfort z jazdy ? Zdaje sobie sprawe ze rowery przełajowe do najtańszych nie należą ale chciałbym kupić jeden ale za to dobry rower, który posłuży mi do wszystkiego: jazda po mieście praca/szkoła/dom, wypady rekreacyjne poza miasto, las, szutry oraz spokojną jazdę. Na chwilę obecną obserwowałem takie rowery przełajowe:1) Specialized Crux E5: http://www.specialized.com/pl/pl/bikes/road/crux/crux-e52) Cannondale CAADX Tiagra Disc: http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2015-road-bikes/cyklokross/caadx/caadx-tiagra-disc 3) Cannondale CAADX 105 Disc: http://www.cannondalebikes.pl/rowery/2015-road-bikes/cyklokross/caadx/caadx-105-discDziękuję za wszystkie pomocne opinie. Pozdrawiam
Mateusz30 Napisano 5 Października 2015 Napisano 5 Października 2015 Przełaj mieści się w kategorii roweru do wszystkiego. Komfort w terenie nie istnieje. Kierownica bije po rękach, siodło trzepie po nerkach. W piachu męczarnia. Wąskie opony to katorga, jak tylko trochę piachu się zrobi. A zrobi się. Na asfalcie będzie dużo wolniej, niż szosówką. To rower do wyścigów przełajowych. Nie jest wygodny, bo nie może być. Przepisy. Do jazdy po mieście całorocznej to najlepszy wybór, jeśli chcesz mieć jeden rower. Rekreacyjne wypady za miasto również. Pragnę jednak zwrócić uwagę, że w Polsce pojęcie dróg szutrowych jest mocno naciągane. Takowych nie ma. Drogi są albo polne, albo leśne. W obu przypadkach nawierzchnia tragiczna i piach. I w obu będziesz prawie zawsze szybszy na mtb. Na drogi szutrowe potrzeba opon 40mm, a w przełaju masz w tej chwili zgodnie z przepisami max 33mm. Oczywiście przełajem przejedziesz wszędzie i wszystko, ale zapomnij o lekkiej jeździe i komfortowej poza asfaltem. Podsumowując. Lepiej mieć szosę i mtb.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.