Skocz do zawartości

[smar] Jaki smar do gwintów


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, postanowiłem zdemontować i przesmarować korbę oraz miski suportu. Nie były one smarowane już dobre kilka lat, jakie smary do gwintów polecacie? Słyszałem ze musi to być smar miedziany. Potrzebuje jeszcze coś aby nasmarować łozysko suportu z zewnętrznej strony( nie w środku), nada się ten sam smar czy trzeba coś innego? Z góry dziekuje.

Napisano

Lepiej nie smaruj miedzianym lepszy będzie smar grafitowy. 

 

łozysko suportu z zewnętrznej strony
Czyli co ty chcesz smarować? Łożysk maszynowych raczej się nie smaruje 
Napisano

Jeżeli będziesz ruszał wszystko raz na jakiś czas to po co przepłacać? Ja smaruję Motorex Bike Grease 2000, wcześniej wsadzałem jakiś żółty budyń ( ojciec przyniósł z roboty) i też było ok. Łt-43 nie stosuję bo najzwyczajniej na świecie... śmierdzi. Kup jakiś smar uniwersalny, ten co podałem powyżej albo Zefal Pro Grease ( kupiłem ostatnio). Koszt około 25 zł a starczy Ci na piasty, amortyzator i wszystkie połączenia w rowerze.

Napisano

Smaru do lożysk nie potrzebuje bo mam maszynowe, wiec smar bedzie mi potrzebny tylko do gwintow i zeby troche os korby przesmarowac. Ktorys z powyzszych nada sie do tego?

Napisano

Skoro wszystko masz na maszynowych to i zakładam że amor masz z wyższej półki gdzie używa się specjalnych smarów. Jeżeli tak, to może rzeczywiście warto kupić smar który zapobiega zapiekaniu się. Ewentualnie idz do jakiegoś dobrego sklepu stalowego ( tylko takiego który specjalizuje się w śrubkach itd a nie jakiegoś pier...lniku) i tam pogadaj co było by dobre. Masz bardzo dużą szansę że kupisz coś tańszego i lepszego.

Napisano

Gwinty można smarować czymkolwiek. Smar litowy, towot, smar grafitowy. Ja akurat używam grafitowego. Kiedyś używałem litowego również z pozytywnym skutkiem.

Napisano

Kiedyś chodziłem po sklepach i pytałem o jakiś smar do gwintów i połączeń. W jednym z serwisów pan powiedział mi, że mogę sobie nawet kremem do rąk posmarować.

Kupiłem na orlenie kiedyś na spółkę z kolegą ŁT43 1kg i stosuję do tego:)

Do łożysk motorex.

Napisano

Orientujecie sie gdzie moge dostać Motorex Bike Grease 2000? Tylko w rowerowym sklepie?

 

Raczej tak, w innych miejscach nie widziałem.

Napisano

Chłopie, smaruj, smar to smar, pisałeś że nie serwisujesz amora + piast więc żadna różnica. Prawda jest taka że spora część smarów "dedykowanych" do rowerów to tak naprawdę ulepszony Towot. Ja kupuję "lepsze" smary tylko dlatego że samemu serwisuję sobie amor + piasty a z takimi smarami pracuje się nieco lepiej ( nie śmierdzą, nie brudzą rąk, są bardziej "przyjazne").

 

Ja grafitowego nie lubię z jednego powodu- makabrycznie wszystko brudzi i ciężko jest się go pozbyć, miałem taki w spray'u, wytrzeć coś co jest pokryte tym smarem graniczyło z cudem. Chociaż trzeba przyznać że odpychał wodę jak mało który ( chociaz to był drogi spray, używany przy obrabiarkach CNC)

Napisano

Mam mały problem, zabrałem się za rozkrecanie zębatek i teraz mam problem ze skręceniem ich. Nie moge przyłapać śrubą dużej i średniej zębatki, macie może jakies pomysły aby to zrobić? Z obu stron mam wejście na imbusa, róznią się jednym rozmiarem.

Napisano

Próbuj próbuj, nie ma nic lepszego niż poznanie własnego sprzętu do ostatniej śrubki ;)

Napisano

Gwinty czy osi korb możesz smarować czymkolwiek - to ma tylko zabezpieczyć przed korozją galwaniczną.

Grafitowego nie należy stosować do łożysk tocznych. Do łożysk tani ŁT43 lub inny rowerowy - przykładowo motorex. I to nie jest tak, że nie ma różnicy między ŁT a motorexem innej niż cena. Ciężko to zweryfikować w działaniu, ale motorex lepiej lepi się do metalu i jest bardziej "ciągliwy" co powoduje, że nie jest wypychany z łożysk - tak się mówi:) 

Napisano

 

 

Łożysk maszynowych raczej się nie smaruje

 

Smaru do lożysk nie potrzebuje bo mam maszynowe,
 A to one może mają jakieś zerowe tarcie w porównianiu z innymi łożyskami? Jak na razie jedynie łożyska na poduszce magnetycznej nie wymagają środków zmniejszających tarcie. Łożyska maszynowe mogą być zwykłe, z osłoną przeciw zanieczyszczeniom albo mogą być uszczenione przeciw zanieczyszczeniom. Każde z nich wymaga smarowania, tylko czasy serwisowe się różnią.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...