Skocz do zawartości

[Koła]Jakie ciśnienie ?


Dabalwwy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam 
Od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem nowego zestawu kołek(Dt Swiss M442, DT Swiss 350 Straightpull, Pillar TB2016) od kolegi Dawida (Daveo) i lecąc za ciosem koła dostały nowy zestaw opon vittoria saguaro tnt 29x 2.2. Dodatkowo zalałem je mleczkiem caffelatex. Stąd moje pytanie na jakim ciśnieniu powinienem jeździć wiem ze to kwestia indywidualna ale chce wiedzieć jakie ciśnieni będzie bezpieczne dla mnie i roweru. Moja waga 100kg śmigam 60% asfalt 40%teren. Dosyć często z sakwami

Napisano

M442 to mocne obręcze, niestety ciśnienie to sprawa indywidualna. Ja mam XM401 i daję ok. 1.5/1.6, gdy z przodu spadło mi ciśnienie do 1.0 to przód strasznie pływał i nie miałem w ogóle feelingu. Tył możesz dobić i nic się nie stanie, dętki nie przebijesz a obręcz wytrzyma.

 

Proponowałbym zacząć od 1.8/2.0 i zobaczyć jak będzie się rower zachowywał, masz pewnie jakąś swoją trasę, głównie zobacz czy nie dobija mocno tył i nie pływa Ci przód.

 

Ta tabelka DT jest trochę z dupy bo max ciśnienie dla XM401 to 3 bary.

 

  • Mod Team
Napisano

 

 

Ta tabelka DT jest trochę z dupy bo max ciśnienie dla XM401 to 3 bary.

Z dupy czy nie ale to ich zalecenia.

Dla pancernych 533d też max 3 bary.

Napisano

Mam takie opony w swim bike-u

Schwalbe Range Cruiser 40-622

Pisze na oponie 4-6 barów.

Co bedzie jesli nabije 4 a co jesli 6?

Czy jak bedzie mniej to ciezej sie bedzie jezdzic?

Napisano

Właśnie tak. Im mniej tym większe opory, bo opona się składa i trzeba wciąż jechać "pod górkę". Ale z drugiej strony twarda opona to brak wybierania nierówności, każdy kamyczek czuć. Należy znaleźć swój złoty środek. No i przednie koło zdecydowanie mniej powietrza potrzebuje niż tył, błędem jest pompowanie tak samo przodu jak i tyłu. Przód to bardzo małe opory toczenia i mniejsze obciążenie. Gdy przednia opona ma niskie ciśnienie, to o wiele lepiej wybiera nierówności dzięki czemu nadgarstki i kręgosłup są wdzięczne.

  • Mod Team
Napisano

 

 

Gdy przednia opona ma niskie ciśnienie, to o wiele lepiej wybiera nierówności dzięki czemu nadgarstki i kręgosłup są wdzięczne.

Przy niższym ciśnieniu opona ma lepszą przyczepność.

Napisano

Zrobiłem pierwszy test na asfalcie  i na razie mam przód 2.2 i tył 2.8 i jest dobrze jeszcze sprawdzę  w terenie. Co mnie zdziwiło test zacząłem od  1.8 z przodu i podczas jazdy przód zachowywał się nad wyraz poprawnie w porównaniu do poprzednich opon wtb nano comp 29x2.1 na detkach

Napisano

Kiedyś jak miałem dętki (firmy przezornie nie podam żeby nie prowokować ale podam że średnia półka) 1.9-2.4 włożone do opon 29x2,25 i jak nie były napompowanie do wartości 2.8psi to jeździły w oponie czego dowodem spore przetarcia na nich.  Tym samym na niskim ciśnieniu opony z tą dętką zachowywały się tak jakby dodatkowo się ślizgały. W przypadku systemu bezdętkowego ten problem znika nawet na niższym ciśnieniu.

Napisano

No może tak to jest mój pierwszy zestaw bezdętkowy wiec nie mam doświadczenie. Tak samo jest z budowa ścianek w tych oponach są naprawdę grube a to ma duże znaczenie jeśli chodzi o pływanie opony na boki

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...