Dabalwwy Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 Witam Od 2 dni jestem szczęśliwym posiadaczem nowego zestawu kołek(Dt Swiss M442, DT Swiss 350 Straightpull, Pillar TB2016) od kolegi Dawida (Daveo) i lecąc za ciosem koła dostały nowy zestaw opon vittoria saguaro tnt 29x 2.2. Dodatkowo zalałem je mleczkiem caffelatex. Stąd moje pytanie na jakim ciśnieniu powinienem jeździć wiem ze to kwestia indywidualna ale chce wiedzieć jakie ciśnieni będzie bezpieczne dla mnie i roweru. Moja waga 100kg śmigam 60% asfalt 40%teren. Dosyć często z sakwami
MartinH Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 M442 to mocne obręcze, niestety ciśnienie to sprawa indywidualna. Ja mam XM401 i daję ok. 1.5/1.6, gdy z przodu spadło mi ciśnienie do 1.0 to przód strasznie pływał i nie miałem w ogóle feelingu. Tył możesz dobić i nic się nie stanie, dętki nie przebijesz a obręcz wytrzyma. Proponowałbym zacząć od 1.8/2.0 i zobaczyć jak będzie się rower zachowywał, masz pewnie jakąś swoją trasę, głównie zobacz czy nie dobija mocno tył i nie pływa Ci przód. Ta tabelka DT jest trochę z dupy bo max ciśnienie dla XM401 to 3 bary.
Mod Team michuuu Napisano 1 Października 2015 Mod Team Napisano 1 Października 2015 Ta tabelka DT jest trochę z dupy bo max ciśnienie dla XM401 to 3 bary. Z dupy czy nie ale to ich zalecenia. Dla pancernych 533d też max 3 bary.
MartinH Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 Między Max tire pressure, a Recommended tire pressure jest jeszcze długa droga
Dabalwwy Napisano 1 Października 2015 Autor Napisano 1 Października 2015 Na razie dobiłem do 3 bar. Z takim ciśnieniem jeździłem wcześniej na systemie z dętka. Teraz jest bez wiec zobaczymy
MartinH Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 To powiem Ci upuść zdecydowanie, tyle mógłbyś ładować gdybyś ważył 140 kg
Ziemko Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 2.2 Bara powinno być ok. Na takim ciśnieniu z sakwami ten rower siądzie na obręczach. 2.8-3.0 to zdecydowanie lepsze rozwiązanie.
Cuzia Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 Mam takie opony w swim bike-u Schwalbe Range Cruiser 40-622 Pisze na oponie 4-6 barów. Co bedzie jesli nabije 4 a co jesli 6? Czy jak bedzie mniej to ciezej sie bedzie jezdzic?
cervandes Napisano 2 Października 2015 Napisano 2 Października 2015 Właśnie tak. Im mniej tym większe opory, bo opona się składa i trzeba wciąż jechać "pod górkę". Ale z drugiej strony twarda opona to brak wybierania nierówności, każdy kamyczek czuć. Należy znaleźć swój złoty środek. No i przednie koło zdecydowanie mniej powietrza potrzebuje niż tył, błędem jest pompowanie tak samo przodu jak i tyłu. Przód to bardzo małe opory toczenia i mniejsze obciążenie. Gdy przednia opona ma niskie ciśnienie, to o wiele lepiej wybiera nierówności dzięki czemu nadgarstki i kręgosłup są wdzięczne.
Mod Team michuuu Napisano 2 Października 2015 Mod Team Napisano 2 Października 2015 Gdy przednia opona ma niskie ciśnienie, to o wiele lepiej wybiera nierówności dzięki czemu nadgarstki i kręgosłup są wdzięczne. Przy niższym ciśnieniu opona ma lepszą przyczepność.
radziuGD Napisano 2 Października 2015 Napisano 2 Października 2015 Właśnie tak. Im mniej tym większe opory. Na asfalcie tak, w terenie już nie koniecznie.
Dabalwwy Napisano 2 Października 2015 Autor Napisano 2 Października 2015 wróćmy do tematu;] czyli systemu bezdętkowego
Dabalwwy Napisano 3 Października 2015 Autor Napisano 3 Października 2015 Zrobiłem pierwszy test na asfalcie i na razie mam przód 2.2 i tył 2.8 i jest dobrze jeszcze sprawdzę w terenie. Co mnie zdziwiło test zacząłem od 1.8 z przodu i podczas jazdy przód zachowywał się nad wyraz poprawnie w porównaniu do poprzednich opon wtb nano comp 29x2.1 na detkach
Ziemko Napisano 3 Października 2015 Napisano 3 Października 2015 Kiedyś jak miałem dętki (firmy przezornie nie podam żeby nie prowokować ale podam że średnia półka) 1.9-2.4 włożone do opon 29x2,25 i jak nie były napompowanie do wartości 2.8psi to jeździły w oponie czego dowodem spore przetarcia na nich. Tym samym na niskim ciśnieniu opony z tą dętką zachowywały się tak jakby dodatkowo się ślizgały. W przypadku systemu bezdętkowego ten problem znika nawet na niższym ciśnieniu.
Dabalwwy Napisano 3 Października 2015 Autor Napisano 3 Października 2015 No może tak to jest mój pierwszy zestaw bezdętkowy wiec nie mam doświadczenie. Tak samo jest z budowa ścianek w tych oponach są naprawdę grube a to ma duże znaczenie jeśli chodzi o pływanie opony na boki
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.