scirocco Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 W trakcie jazdy słyszę z okolic tylnego kola metaliczne skrzypienie. Podejrzewam klocki ocierające o tarczę. Tym bardziej, że czasem klamka nie wraca tak szybko jak klamka przedniego hamulca. Wydaje mi się, że w układzie może znajdować się powietrze - brak serwisu prawdopodobnie od 14lat (kupiłem używany rower rocznik 2002). Instrukcja mówi o założeniu zbiorniczka na tloczek i nalewaniu oleju do klamki. Spotkałem się jednak z informacjami, że należy zrobić to na odwrót - wstrzykiwać do tloczka i wybierać ze zbiorniczka przy klamce. Jak jest lepiej to zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Najpierw jedno potem drugie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmisiek9612 Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 dokładnie stosuje się obie metody kolejno po sobie wtedy jest pewność dokładnego odpowietrzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Tu masz filmik jak odpowietrzyć (trochę domowym sposobem?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 1 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Super filmik. Generalnie widziałem wcześniej filmiki P. Dominika z onthebike i są bardzo pomocne. Przelałem ok 20ml oleju. Stary olej wygląda na jakiś niejednolity - w strzykawce widać zgęstnienia. Czas na test. No i jest gorzej. Klamka nie odbija, klocki ocierają. Nie wiem co poszło źle. Czy nie jest tak, zę przy zakładaniu wężyka w zaworku jest powietrze które wpychamy do układu? Może te troche mniej niż 20ml to za mało aby wypchnąć to powietrze? 2 podejście. Zakładam wszystko na nowo, odkręcam zawór, wciskam olej , nie idzie, cisne mocniej i .... wybuchło. Nie mogę wtłoczyć oleju do układu - o co chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2015 (edytowane) Jest problem. Klamka nie odbijała do końca. Przed odpowietrzaniem nie zawsze a po odpowietrzeniu wcale. Wstrzyknąłem trochę benzyny ekstrakcyjnej w stronę tłoczka klamki (od zewnatrz), potem troche oleju z hamulców i odbija, hamuje ale jest trochę gumowa. Uszczelka? To bedzie oring czy coś nietypowego? Czy może tylny hamulec jest gumowy przez dlugość przewodu? Na razie jedyne co przychodzi mi do głowy to spuścić olej, rozebrać klamkę, wyczyścić tloczek, uszczelke, przesmarować uszczelke klamki, poskladać i może to coś da? Co myślicie o klockach? W jednym coś się przetarlo - choć okladziny jeszcze sporo хостинг фотографий Edytowane 2 Października 2015 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dran2 Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 (edytowane) Wyczyść je szczotką z tego osadu i zrób zdjęcie jeszcze raz. I zacisk też dokładnie wyczyść. Edytowane 2 Października 2015 przez dran2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2015 zacisk umyłem benzyną przy pomocy pędzla. Klocki przed zrobieniem tego zdjęcia były moczone w benzynie i przetarte papierem ściernym. Jak psiknąłem benzyną w tłoczek klamki, benzyna zrobiła się szara - jakby był tam jakiś brud/ osad. Za to klamka zaczęła wracać do końca, ale jest gumowata. Dziwne to wszystko generalnie bo rower mimo wieku (2002 rocznik) wygląda na bardo mało używany i czysty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Czy jak zaciśniesz mocno klamkę to powoli dochodzi do kierownicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2015 (edytowane) Przy naciskaniu klamka idzie "gumowo" i przy końcu jest sprężynująca, ale nie zbliża się do kierownicy pod naciskiem. Przednia idzie z lekkim oporem i w pewnym momencie czuć kontakt klocków z tarczą - wydaje mi się, że tak jest idealnie. Szybko odbija. Przed przemyciem też szybko odbijała, ale nie dochodziła do końca - jakby coś blokowało tloczek. Edytowane 2 Października 2015 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 A przy otwartym deklu jak pompujesz klamką to leci powietrze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2015 (edytowane) Nie ma bąbelków. Na zablokowany zaworek o którym wcześniej pisałem pomogło odkręcenie śruby regulującej położenie tłoczka względem klamki - po tym olej polecial bez oporów. Musiałem też przelać olej przy założonym kole/ tarczy. Przelewając na maksymalnie rozwartych tloczkach uzyskiwałem za dużo swobodnego ruchu w klamce zanim klocki się zacisnęły. problem teraz - gumowa klamka i ocierajace klocki (slychac jak sie przystawi ucho do kola wiec delikatnie. to okragłe metalowe na klocku (wytarta okladzina aż do przetłoczenia na podkładzie ) nie dyskwalifikuje klocka do użytku? Edytowane 2 Października 2015 przez scirocco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
scirocco Napisano 3 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2015 Zrobiłem 4 razy odpowietrzanie i ciągle to samo. Wymieniłem dziś klocki na nowe shimano. Okazało się, ze są dość tanie - 21zł/ komplet. I jest dobrze:) klamka zachowuje się jak przednia, jest o wiele bardziej twarda. Lekko ociera ale myślę, że to kwestia ustawienia zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 18 Października 2015 Udostępnij Napisano 18 Października 2015 I ja mam problem z shimano, musiałem wymienić kabel na dłuższy i po ponownym napełnieniu chyba było dobrze, potem gdzieś mi wyciekł płyn (juz dobrze nie pamietam) i jest słabo, tzn. przestal cokolwiek spowalniać Przelewalem go kilka razy i nic, teraz kupiłem metaliczne klocki i dalej nic. Dzisiaj spędziłem godzinkę, podłączyłem strzykawkę do zacisku, druga do klamki, i pompowalem z dołu, potem zasysałem z powrotem, i tak kilka razy, niby nie było juz nic a nic powietrza, założyłem klocki i nic, nawet jak ręka dociśnie siodełko to nie ma siły zablokować koła z tylu, a co dopiero kiedy siądę straciłem juz tyle czasu, ze chętnie bym oddało doserwisu, ale w serwisie nie dowiem sie co złe robię... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.