bikeart Napisano 1 Października 2015 Udostępnij Napisano 1 Października 2015 Cześć, Szukam zamiennika oleju do amortyzatora z roku 2015. W instrukcji stoi, że ma to być FOX gold 20 wt. Wiem z Forum, że do starszych roczników FOXa używano SILKOLENE wt 10, z tym że do tych amortyzatorów producent zalecał olej FOX 10 więc lepkość była ta sama. Teraz FOX zabrania używania oleju FOX 10 do nowych amortyzatorów. Jeżeli nie zmienili dostawcy oleju, a zakładam że nie, to który olej waszym zdaniem będzie odpowiedni SILKOLENE PRO SF 15 czy SILKOLENE FORK OIL 20 (lepkość tego pierwszego jest większa) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fonika Napisano 2 Października 2015 Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Najbliższy Fox gold 20wt (98.90 cSt w 40°C) będzie obecnie Silkolene pro rsf 15wt lub Silkolene fork oil 30wt - nie ma znaczenia jaki kupisz, silkolene fork oil jest tańszy ale właściwości smarujące ma równie dobre, a do tłumika tego nie lejesz w końcu . Przy okazji jak kupujesz olej z 2015 to zmieniły się nazwy w silkolene. Nastąpiła zmiana w oznaczeniu - kiedyś korzystano z klasyfikacji SAE, a od 2015 z ISO. Tutaj masz przydatną tabelkę (oleje po lewo to dokładnie to samo co oleje po prawo tylko w nowej klasyfikacji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 2 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2015 Cześć, dzięki Fonika. Nie mogłem znaleźć w necie informacji o lepkości Fox gold. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 6 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 6 Października 2015 Cześć, nie mogę odczytać numeru seryjnego amortyzatora. Numer jest wybity dość niejednoznacznie. 0 to może być 8 albo O, T może być 1. Próbowałem wpisać na stronie foxa numer w różnych kombinacjach, ale wszystko odrzucił. Macie jakieś sugestie co liczb w numerze seryjnym, czy są to daty, litery (np. kraj w którym wyprodukowano) itp Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oesz Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Spróbuj jeszce wpisać nr ID, który znajduje się na czarnym polu z tyłu amortzatora. Działa tak samo jak wpisanie numeru seryjnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2015 Dzięki, faktycznie tak tez działa. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drobny Napisano 12 Lutego 2016 Udostępnij Napisano 12 Lutego 2016 (edytowane) Witam, zabrałem się za serwis amortyzatora. W-g zaleceń na stronie foxa zorganizowałem niezbędne oleje Fox Gold i Fox fluid. Po rozkręceniu go okazało się, że z jednej z goleni wydobywa się czerwony olej. Z uwagi, że był wyciek oleju rozebrałem go i ku mojemu zdziwieniu znalazłem tam sporą ilość czerwonego oleju. Niestety na stronie foxa nie udało mi się znaleźć informacji jak to serwisować, jaką ilość oleju należy tam wlać. Czy ktoś może spotkał się podobny problem? Wie jaka ilość czerwonego oleju powinna znajdować się w goleni gdzie znajduje się tłumienie obicia? Edytowane 12 Lutego 2016 przez drobny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 8 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2019 (edytowane) Cześć, zrobiłem kolejny serwis amortyzatora. Tym razem rozebrałem również tłumik. Wyleciało sporo spracowanego oleju. I teraz pytanko. Czy do tłumika leje się dodatkowo olej? Czy wystarczy 30 ml tak jak w manual'u do goleni. Jeżeli się leje dodatkowo, to gdzie mogę znaleźć informację o ilości t. Gold Spring-Side Bath 30cc Damper-Side Bath 30cc Float Fluid Air Chamber 5cc Edytowane 8 Czerwca 2019 przez bikeart Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 8 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2019 Jestem zachwycony kolejnością zdarzeń: - wyciągam tłumik - wylewam olej - pytam ile wlać. Tabelka , którą wklejasz ma nazwę Bath Oil i dotyczy oleju w dolnych goleniach ( niech mnie ktoś poprawi ,jeśli się mylę ) Masz tłumik typu O/C ( Open Cartridge ), wybierze Twój amorek ( rocznik, skok ) https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/fox/select-fork I zobaczysz ( przykładowy amorek ) https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/fox/oil-chart/452 Fox bardzo rzadko podaje ilości oleju w tłumiku, dlatego wrto zlewać stary olej do pojemnika i wlać tyle samo świeżego oleju. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 9 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 W dniu 8.06.2019 o 14:38, durnykot napisał: Jestem zachwycony kolejnością zdarzeń: - wyciągam tłumik - wylewam olej - pytam ile wlać. Tabelka , którą wklejasz ma nazwę Bath Oil i dotyczy oleju w dolnych goleniach ( niech mnie ktoś poprawi ,jeśli się mylę ) Masz tłumik typu O/C ( Open Cartridge ), wybierze Twój amorek ( rocznik, skok ) https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/fox/select-fork I zobaczysz ( przykładowy amorek ) https://biketechtools.com/forks/oil-volumes/fox/oil-chart/452 Fox bardzo rzadko podaje ilości oleju w tłumiku, dlatego wrto zlewać stary olej do pojemnika i wlać tyle samo świeżego oleju. Dzięki Kocie . Wcaleś nie taki durny:). Amorek działa lepiej niż kiedykolwiek wcześniej. Jestem Ci winien piwko;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 9 Czerwca 2019 Mod Team Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2019 Super ,że wszystko jest OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikeart Napisano 17 Czerwca 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Czerwca 2019 W kwestii wymiany oleju w tłumiku. Istotne jest właściwe odpowietrzenie. Dlatego w trakcie uzupełniania dobrze jest podpompować, aby napełnić górną komorę olejem. Później dolać resztę. Nadwyżka oleju będzie wyrzucona przez otwory w górnej części tłumika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.