amator3000 Napisano 30 Września 2015 Napisano 30 Września 2015 Co polecilibyście mi zmienić w moim rowerze.Jak już wcześniej napisałem od jakichś 2 miesięcy posiadam owego unibika i chęc wymienić dużo rzeczy tylko od czego zacząć? Zastanawiam się nad piastami lub tylnym hamulcem. Link do specyfikacji: http://www.unibike.pl/evo.php
seraph Napisano 30 Września 2015 Napisano 30 Września 2015 A cóż takiego chcesz tą wymianą osiągnąć? Wymiana dla wymiany? Zamiast piast lepiej od razu zmienić całe koła na lepsze, bo szkoda kasy na nowe szprychy i przeplatanie kół na "podstawowych" obręczach. Zmiana tylnego hamulca? Czemu nie komplet lub ostatecznie sam przód? Tylny jest hamulcem pomocniczym i choćby nie wiem jak mocny był to tego nie odczujesz w porównaniu do Alivio - będzie blokował koło i już.
amator3000 Napisano 30 Września 2015 Autor Napisano 30 Września 2015 a czy te obręcze są aż tak warte wymiany? Wymianą chce poprostu go ulepszyć żeby dawał mi więcej satysfakcji z użytkowania i żeby bardziej nadawał się do terenu bo może ten rower nie służy do leśnych torów to jednak niestety jest tam eksplatowany
seraph Napisano 30 Września 2015 Napisano 30 Września 2015 Jeśli nie wiesz czego się spodziewać po zmianie to ta zmiana nic Cie nie da. Musisz wiedzieć czego Ci brakuje podczas jazdy, bo inaczej to może tak być, że nie wykorzystujesz możliwości obecnego sprzętu, a chcesz nowy. Lepszy rower sam nie przyśpieszy, ani się lepiej nie poprowadzi. Zmiany w ciemno to tylko topienie pieniędzy. Nawet jeśli obręcze nie są warte wymiany to lepiej sprzedać obecne koła w całości niż same piasty, a potem dołożyć i kupić całe koła lub zapleść z porządnymi piastami i obręczami. Tylko czego chcesz od tył kół? Lekkości? Wytrzymałości? Sztywności? Lepszej trakcji? Podobnie od hamulców? Jeśli brakuje Ci tylnego to domyślam się, że mało hamujesz przodem, więc już widać braki w technice jazdy... Pojeździsz to sam poczujesz gdzie to sprzęt Cie ogranicza, a nie Ty sam. Inaczej możesz wpaść na tym, że zmienisz coś, a za jakiś czas okaże się, że zmiana nie była do końca trafiona akurat do Twojego stylu jazdy. Na pierwszy rzut oka to masz zupełnie podstawowy amortyzator i kiepskie opony, hamulce są spoko o ile nie jeździsz zimą. Reszcie dałbym spokój dopóki działa. Piasty i tanie i drogie kręcą się niemal tak samo...
amator3000 Napisano 30 Września 2015 Autor Napisano 30 Września 2015 moja technika to na pewno amator i to podstawowy ale co do amorka i opon masz racje.Poszukam czegoś w oponkach ale w amorkach jestem dość ciemny... może znalazłbyś coś dla mnie?
amator3000 Napisano 30 Września 2015 Autor Napisano 30 Września 2015 hmmm w sumie to do amork też nie mam zastrzeżeń :laugh:pracuje fajnie i miękko bo tak chycę i tak ustawiłem ... jak patrze to sensowne amorki są drogie więc chyba postawie na dobre opony a amorek kiedy indziej.? co do wagi to około 75 80
seraph Napisano 30 Września 2015 Napisano 30 Września 2015 Akurat ważysz tyle, że wpasowałeś się w amortyzator i rzeczywiście może nieźle pracować. Mój XCR też nawet nieźle wybierał, ale był nieziemsko wiotki, bo ze starej serii z plastikowymi ślizgami. Ja jeździsz na niskim ciśnieniu to przerób koła od razu na bezdętkowe. Różnica jest bardzo wyraźna. Osobiście głębszą ingerencję w sprzęt odłożyłbym do czasu aż się porządnie rozjeździsz. Sam zobaczysz co jest pierwsze do wymiany... Jak zamierzasz jeździć zimą to zainwestuj w strój Na wiosnę strzel sobie jakiś maraton np. Lotto Poland Bike ma lekkie trasy, a jak Cie przegonią to wyraźniej poczujesz co niedomaga
amator3000 Napisano 30 Września 2015 Autor Napisano 30 Września 2015 troche pojeżdżę i wszystko wyjdzie, dziena Akurat ważysz tyle, że wpasowałeś się w amortyzator i rzeczywiście może nieźle pracować. Mój XCR też nawet nieźle wybierał, ale był nieziemsko wiotki, bo ze starej serii z plastikowymi ślizgami. Ja jeździsz na niskim ciśnieniu to przerób koła od razu na bezdętkowe. Różnica jest bardzo wyraźna. Osobiście głębszą ingerencję w sprzęt odłożyłbym do czasu aż się porządnie rozjeździsz. Sam zobaczysz co jest pierwsze do wymiany... Jak zamierzasz jeździć zimą to zainwestuj w strój Na wiosnę strzel sobie jakiś maraton np. Lotto Poland Bike ma lekkie trasy, a jak Cie przegonią to wyraźniej poczujesz co niedomaga tylko co dają bezdętkowe?Bo chyba nieogarnąłem... i po drugie nwm czy mam uszczelnione nyple:(
beskid Napisano 30 Września 2015 Napisano 30 Września 2015 Wydałeś powiedzmy z 3K na rower, masz nadal kasę więc powstaje pytanie czemu nie kupiłeś od razu czegoś lepszego chociażby Experta?? Bez dętka to; odporność na przebicie, lepsza przyczepność i trakcja bo jeżdzi się na dużo mniejszym ciśnieniu. Nie masz na to ani opon ani obręczy. Można zabawić się w patent ghetto tubeless ale to dość skomplikowana operacja. Do uszczelnienia z ciągasz stara oposkę i zakładasz specjalną taśmę.
amator3000 Napisano 1 Października 2015 Autor Napisano 1 Października 2015 eee chyba zostane przy dentce i kupie jakieś 2.25
seraph Napisano 1 Października 2015 Napisano 1 Października 2015 Poczytaj o tym sobie, bo nie taki diabeł straszny wcale... Żal łapać kapcia na byle kolcu, a i opona lepiej pracuje. Pewnie i zwyczajnie dałoby się uszczelnić oponę na Twoich obręczach, a jak zrobiłbyś ghetto to już w 100%. Opona tez nie musi być wcale tubeless chociaż z taką łatwiej.
cervandes Napisano 2 Października 2015 Napisano 2 Października 2015 Ja bym zaczął od opon, Smart Samy 2.25, getto tubeless na powertape + mleczko z forum
seraph Napisano 2 Października 2015 Napisano 2 Października 2015 Smart Samy do niemal wyłącznie terenowej jazdy? Schwalbe Smart Samy? Już pomijam fakt, że ostatnia seria Schwalbe zbiera zupełnie tragiczne opinie jeśli chodzi o jakość - opony się łuszczą i pękają. Ze Schwalbe jak już to Rocket Ron 2,25 z przodu, a na tył Racing Ralph lub Thunder Burt, ale ja jednak poważnie zastanowiłbym się nad tą marką... Vittoria Saguaro tył, Vittoria Barzo przód lub Maxxis Ardent przód, Maxxis Crossmark tył. Taka ma koncepcja
amator3000 Napisano 3 Października 2015 Autor Napisano 3 Października 2015 maxisy chyba najlepsze ale szukam obu 2.25 bo chyba bd lepsze co myślicie o tej? http://rowerowy.com/mtb/czesci/opony/650b/prod/maxxis-icon-27
seraph Napisano 4 Października 2015 Napisano 4 Października 2015 Osobiście nie jeździłem, ale dość popularna opona to o opinię nie trudno. Co do szerokości to na przód 2,35 weź, ale co do tyłu to upewnij się, że wejdzie z odpowiednim luzem w widełki. Jeśli wciśniesz "na styk" to się będzie czop z błota robił przy suporcie i lepsza jednak byłaby 2,2...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.